Mellomklasse/Stor - SUV (Oppdatert)

Subaru lager driftssikre biler , men gurimalla kor kjedelige dei er . Eg skal heller ikkje påstå at dei er spesielt gode å kjøre om man strekker seg over 185 i høgde , men det er vel subjektivt. En skal ikkje sjå vekk frå at eg også hadde vurdert en slik som A til B bil , for Land Rovern er ikkje akkurat den med minst behov for service. Når det er sagt så er jo nye defenderen grisetøff som familiebil .

Pickup er flott og fint , men om en ikkje har behov for å frakte ei gravemaskinskuffe , beltestrammere eller er fat med diesel i ny og ne så blir en fort lei av den kassa bak der.
 
  • Liker
Reaksjoner: eidehelg
Har du vurdert Lexus? RX450h tror jeg kan være midt i blinken.
Prøvekjørte en slik og hadde den på lån for 3 år siden da jeg skulle bytte bil sist. Det som fristet var V6-bensin (i kombinasjon m/ eldrift). Fin lyd når man ga gass, det var omtrent det hele. Undermotorisert og tung, nøytral følelse. Kjedelig og dyr Og forferdelig CVT-kasse, det var konklusjonen...
 
  • Liker
Reaksjoner: JonasV
Subaru lager driftssikre biler , men gurimalla kor kjedelige dei er . Eg skal heller ikkje påstå at dei er spesielt gode å kjøre om man strekker seg over 185 i høgde , men det er vel subjektivt.
191cm her. Funke fint med Outback min ven. Meget god allround bil. Einig i kjedleg stempelet. Er jo derfor eg leite 'febrilsk' etter ein morobil til max 100k. Men... ikkje lett å finne...
 
Kjedelig?!?! Det er da altfor spennende?!??
Å reise rundt å prøve biler og "famle i mørket" er iallefall ikkje særlig kult.

Finner lite/ingenting som eg har lyst på. Ingenting som tilfredsstiller krav.

Krav:
Høy bakkeklaring
Skikkelig 4 hjulstrekk
God plass til familie på 4 med bagasje
Helst anna drivlinje enn diesel
"AD" i Førde by.

Har nå Outback, digge den... MEN er begynt å irritere eg at nærmeste "AD" er 2 timer unna= selv små garantirep må innom dit. Service og sånt kan eg ta på autorisert Subaru service her, men ikkje garantier...
 
Å reise rundt å prøve biler og "famle i mørket" er iallefall ikkje særlig kult.

Finner lite/ingenting som eg har lyst på. Ingenting som tilfredsstiller krav.

Krav:
Høy bakkeklaring
Skikkelig 4 hjulstrekk
God plass til familie på 4 med bagasje
Helst anna drivlinje enn diesel
"AD" i Førde by.

Har nå Outback, digge den... MEN er begynt å irritere eg at nærmeste "AD" er 2 timer unna= selv små garantirep må innom dit. Service og sånt kan eg ta på autorisert Subaru service her, men ikkje garantier...


Hvordan oppleves det for økonomien å eie en subaru?
Synes outbacken er kul, vurderer en slik, men har hørt at det er dyre deler....?
 
Finner lite/ingenting som eg har lyst på. Ingenting som tilfredsstiller krav.

Krav:
Høy bakkeklaring
Skikkelig 4 hjulstrekk
God plass til familie på 4 med bagasje
Helst anna drivlinje enn diesel
"AD" i Førde by

Denne tilfredsstiller alle kravene :mrgreen:
8B457D9A-E1BB-4BCE-9B80-4E9ED3DCD9D6.jpeg
 
Sist eg skulle kjøpe bil satte eg opp et regneark med alt som var "Må ha" og alt som var "kjekt å ha", som den gamle økonomen eg er.
Så fyllte eg inn aktuelle biler, sjøl da var det veldig mange som var sila ut. Så las eg det eg kunne komme over av tester.

Til sist såg eg etter kven som hadde forhandlera i området og forhøyrde meg om ryktet deira.

Så var det tid for å handle bil :)
Lykke til.
 
  • Liker
Reaksjoner: Neseblod og Oddemann