Medlemspresentasjon – ny på Tidssonen.no?

Hei,
Roar her, ny bruker på forumet. Har nettopp blitt så bitt av basillen at jeg nå bruker tid på et forum... Har alltid likt klokker, men har ikke hatt noen utpreget fascinasjon for de utover utseende. Dette er nå endret etter at jeg fikk et gavekort av kona hos Bjerke og begynte med research på hva jeg skulle kjøpe. Jeg endte opp med 2 ur og sitter nå og har lyst på både 1 og 2 til... Farlig dette. Samlingen består av Longines Legend Diver, Maurice Lacroix Pontos S og Tissot Visodate av mekaniske ur, samt noen eldre quartz-ur. Har lyst på en ny dressklokke, samt en Tudor Black Bay og sikler på et par fine vintage ur.... Vi får se hva det blir til. Ellers har jeg fått masse tips og innspill her og jeg ser det er mye kompetanse ute blant medlemmene på sonen. Gleder meg til å følge forumet fremover.
 
Steinhart ocean one vintage military MK 2.2 ,:), Nato strap og ceramic bezel.
12.04.2016%2B-%2B2

DSC_0407.JPG
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Heisann!

Ole Martin her, ny på forumet. "Everyday carry" entusiast, og "high end" kniv samler, med en raskt voksende interesse for klokker. Kom over tidssonen via noen brukere fra forumet, som jeg følger på Instagram. Jeg har sett meg litt rundt her inne en stund nå, så det var på tide å opprette meg en brukerkonto:)

Klokke samlingen min er helt i start gropen, å består i dag av en Seiko SRP 551, en Squale 50Atmos blasted(1521-matte), en vintage Zenith og en Wenger Commando.

QjoqXo.jpg

qEuZOB.jpg

(To av mine Mick Strider Custom kniver, en referanse til min største lidenskap/galskap.)
 
Hei,

Jeg ser jeg aldri har presentert meg. Jeg heter Vegar, sørlending og snart ferdig utdannet sivilingeniør fra NTNU, Trondheim. @Ulven bidro aktivt til at jeg ble skikkelig bitt av klokkebasillen. Jeg er utrolig fascinert av de ulike urverk og dens kompleksitet (kanskje ikke så rart som en fremtidig maskiningeniør :) ) Jeg er ellers en aktiv kar med stor interesse for fjellklatring, topptur og friluftslivet generelt. Jeg flytter til Oslo i august hvor jeg starter i min første "ordentlige" jobb som konsulent.

Edit: Klokkene jeg besitter per dags dato er to stk Seiko, en sarb065 Cocktail Time og en skx007. Jeg er nå på utkikk etter klokken jeg har vært gira på de siste 3 årene, en Nomos Tangomat. Dette vil bli en uteksaminerings-gave til meg selv.:)

20140527_175810_zps5bd14999.jpg


Hyggelig å presentere meg selv! :)
 
Redigert:
Hei,

Slenger meg på denne. Mitt navn er Aksel. 30 år og bor i Oslo. Relativt nyfrelst klokkeentusiast og nå totalt hektet. Klokker i nåværende eie er en Longines i gull fra 1929, en Omega Geneve fra 70-tallet og en Certina DS jeg ikke bruker. På utkikk etter å gjøre mitt første ordentlige klokkekjøp (http://www.tidssonen.no/forum/threads/kjøpshjelp.38703/) og setter pris på deres innspill! :)

Kom over Tidssonen gjennom annonser på Finn.no og er kjempeimponert over profesjonaliteten til forumet og kunnskapen og lidenskapen hos brukerne. Håper å kunne bli en positiv bidragsyter! :)
 
Hei Godtfolk,

Ser nå at det er vel på tide å introdusere meg på Tidssonen. :) Kom over Tidssonen pga. @RalphDarwin som hadde anbefalt meg denne siden. ;)

Mitt navn er Barry. 30 år og har bodd i Oslo i over 3 år nå. Flyttet til Oslo fra Bærum da jeg giftet meg. Har en datter på 2 år og stortrives som familiemann nå. Frem til jeg fylte 30 år sist desember hadde jeg "kun" en Tag Heuer Link Calibre S som jeg kjøpte i 2007 da jeg gikk inn i arbeidslivet etter endt utdanning. Klokkeinteressen kom for fullt da jeg i desember var på reise og var innom Rolex butikken på Heathrow. Der var det en Rolex Milgauss 116400GV som tiltrakk meg og jeg begynte for fullt å lese meg opp om Rolex. Min far har nemlig alltid hatt en GMT Master 16750 som min mor gav i midten av 80-tallet. Har hele tiden forbundet Rolex med noe gammelt og kjedelig, men det var på grunn av Milgauss at jeg fikk øynene opp for merket igjen. :)

Rolex galskapen begynte derfor kort tid etter at jeg fylte 30 år (28.des). Det hele startet med at jeg fikk tak i et flott eksemplar Rolex Explorer II "Polar" 16570 fra 2000. Den passet meg utmerket som den første Rolex'en jeg noengang har eid. Den hadde en SEL lenke, lugholes og Luminova skive. For meg var denne en super klokke og gjorde at jeg fikk kun mersmak for klokker og da spesielt Rolex! :D

I det korte halvåret har jeg nå hatt gleden av å ha hatt 9 forskjellige Rolex klokker siden galskapen startet i begynnelsen av februar!:rolleyes: Har brukt det halvåret her for å teste ut forskjellige modeller fra Rolex og primært sportsmodellene i stål for å bestemme meg for "keepere" som blir med meg videre livet ut. (forhåpentligvis):p

Legger ved bildene av de forskjellige klokkene jeg har/har hatt i kronologisk rekkefølge;

Rolex Explorer II "Polar" 16570 fra 2000


Rolex GMT Master II "Batman" 116710BLNR fra 2015


Rolex Submariner "Date" 16610 fra 1999


Rolex Explorer II "Polar" 216570 fra 2014


Rolex Submariner "Hulk" 116610LV fra 2016


Rolex Submariner "No-Date" 114060 fra 2015


Rolex Daytona "Sjokotona" 116515LN fra 2014


Rolex Submariner "Date" 116610LN fra 2010


Rolex Sea-Dweller Deepsea 116660 fra 2009
 
Redigert:
Hei. Jeg heter Axel og er 16 år. Bor i Oslo.
16 år høres vell ganske lite ut, men jeg mener selv at jeg har ganske mye kunnskap om klokker. Første gangen jeg viste interesse for klokker var vell for 2 år side, og siden det har jeg sett på klokker hver dag.
En annen interesse er teknologi, og det er stort sett det livet mitt er. Klokker og teknologi.
Jeg har veldig lyst til å begynne å kjøpe luksusklokker allerede i min alder. Jeg ofrer mye av mine andre goder for å kunne kjøpe den klokken jeg ønsker meg.
 
Hei. Jeg heter Axel og er 16 år. Bor i Oslo.
16 år høres vell ganske lite ut, men jeg mener selv at jeg har ganske mye kunnskap om klokker. Første gangen jeg viste interesse for klokker var vell for 2 år side, og siden det har jeg sett på klokker hver dag.
En annen interesse er teknologi, og det er stort sett det livet mitt er. Klokker og teknologi.
Jeg har veldig lyst til å begynne å kjøpe luksusklokker allerede i min alder. Jeg ofrer mye av mine andre goder for å kunne kjøpe den klokken jeg ønsker meg.

velkommen Axel!
Det er flere unge her, så det er bare å komme inn. Kolkker finnes i mange typer å varianter. Det er nok å velge i .

8
 
  • Liker
Reaksjoner: AxelChristensen
Heisann, har lest her en stund og bestemte meg for å registrere meg idag.

Jeg heter Håvard, er 21 år, født og oppvokst på Sunnmøre men etter ett år med jobb og ett år i forsvaret bor nå i Oslo hvor jeg skal til på andre året på BI til høsten.

Min første klokke var en Timex Weekender jeg kjøpte på eBay for en 5-6 år siden, har den fortsatt liggende men bruker den nesten aldri. Har i ettertid også kjøpt en Vostok og en Steinhart. Planlegger å starte å spare etter ferien for å kjøpe noe med litt mer futt i når jeg nærmer meg ferdig med Bacheloren. Viss jeg tenker realistisk blir det nok enten en Speedmaster, Tudor Black Bay, en Nomos av noe slag eller en Grand Seiko, men ingenting er bestemt enda.
 
Heisann. Har vært inne her på forumet og tittet endel. Tenkte kanskje det var på tide å si litt om meg. Jeg heter Kwok, 33 år bor i Vestfold opprinnelig fra Hong Kong men har bodd i Norge siden 1989. Klokkeinteressen min begynte for endel år tilbake da jeg kjøpte en enkel seiko 5.
Har idag, etter og å ha spart i nesten 2 år, endelig kjøpt drømmeklokken. En Seamaster SMP ceramic (bilde under dagens klokke tråd). Sier til meg selv at den blir den siste klokken jeg kommer til å kjøpe på veldig veldig lenge, men få se hvor lenge det varer:p
 
Redigert:
Hoi!
Christian her. Fikk første "ordentlige" klokke i 2000, en Speedmaster Professional. Den var inntil nylig også eneste skikkelige. Har hatt et par mer hverdagslige klokker, men Speedy'en har blitt mer eller mindre en beater. Dumt, for plexiglass tåler lite og har vel brukt langt mer på å serve klokken i disse årene enn på hva den kostet. Men, den har i hvert fall stor affeksjonsverdi!
Kjøpte nylig en Blancpain Villeret av en GG her på forumet, men har ikke sett den enda da min bror håndterte kjøpet av geografiske årsaker. Kjenner abstinensene melder seg...
Målet (...eller - mer sannsynlig - første milepæl) er en Sub. Tror jeg skal gå for en 116610LN NIB, men vi får se...
Ny i gamet, men steike hvor moro!
 
Hoi!
Christian her. Fikk første "ordentlige" klokke i 2000, en Speedmaster Professional. Den var inntil nylig også eneste skikkelige. Har hatt et par mer hverdagslige klokker, men Speedy'en har blitt mer eller mindre en beater. Dumt, for plexiglass tåler lite og har vel brukt langt mer på å serve klokken i disse årene enn på hva den kostet. Men, den har i hvert fall stor affeksjonsverdi!
Kjøpte nylig en Blancpain Villeret av en GG her på forumet, men har ikke sett den enda da min bror håndterte kjøpet av geografiske årsaker. Kjenner abstinensene melder seg...
Målet (...eller - mer sannsynlig - første milepæl) er en Sub. Tror jeg skal gå for en 116610LN NIB, men vi får se...
Ny i gamet, men steike hvor moro!

Velkommen skal du være! :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Kaysky
Hei på dere!
Jerzy heter eg, og kommer opprineleg fra Polen.
Kom til Noreg for 11 år siden, og fra 6 bor eg i Sogn og Porschane ;)
1017635_1344812398877543_7286744167283164767_n.jpg


Lidenskap er jakt
1661486_1018898661468920_5904986102289635605_n.jpg

og matlaging.
12642735_1312880915404025_7357511687301394967_n.jpg

Og Porsche kjøring. (OBS! bilde var tatt I Tyskland, på autobahn uten fartsgrense :D ;) )
10330413_1351881264837323_1803519766793714133_n.jpg

Og bobblebading.
11937434_1212044458821005_5426038943417140845_n.jpg

Jobber til vannlig som prosess ingeniør i en smelteverk, der veien til din iPhone starter ;) eller til nye ( . )( . ) til dama di ;)
Ja, kvarts (silisium) brukes til solceller, elektonikk i iPhones, samt i bryst implanter.
Klokker var alltid i min hode, men eg bikka over for Jul 2014...
Så, vi sees i unboxing ;) eller på veien ;)
 
Hei:)
Fabian heter jeg. Ble bitt av klokkebasillen høsten 2013 da jeg som student var på utveksling i Sveits. Det er spesielt en manufaktur som har skylden. Jeg husker godt at jeg allerede på flyplassen ble ønsket velkommen med et gigantisk banner hvor det sto: Welcome to Zürich – a pretty little suburb of Schaffhausen. Jeg syns det var festlig, selv om jeg ikke visste hvor Schaffhausen var eller hadde hørt om IWC før. Semesteret kom og jeg valgte et fag som bø på en utflukt med en rekke bedriftsbesøk, det var da spesielt Daimler (Mercedes) i Stuttgart jeg ville få med meg. På veien til Tyskland skulle vi innom dette Schaffhausen stedet. Uten å ane hva jeg gikk til fikk jeg meg full rundtur på bygget og et langt foredrag fra markedsavdelingen. Jeg ble slått i bakken av inntrykk, en kan bli religiøs av mindre. Stolt tradisjon, teknikk og følelser var stikkord. Uten å ha noen forhåndskunnskap var det veldig fascinerende å få forklart hvordan de forskjellige kolleksjonene hadde utviklet seg over tid og ikke minst, se (litt av) produksjonen.
Jeg kunne ikke lenger gå med bar lanke men IWC var ganske så langt utenfor trangt studentbudsjettet. Jeg fant TS og kjøpte meg en skx007. Det ga mersmak og det har det blitt en rekke Seikos og en Helson. På vei inn nå er en Seiko med navn etter en type soldat med firkantaktig sverd. Jeg er så klart allerede i gang med jakten på neste og jeg følger det er på tide med en sveitser (eventuelt tysker). Tipper det blir en dressy diver med noe blått, vi får se. Smiler livet til meg ryker jeg nok på en IWC Portuguese, men det blir nok i så fall i sammenheng med en større merkedag i mitt liv.

Takke til alle dere som deler deres flotte bilder og kunnskap! Det settes stor pris på :)

Edit: Tilleggsopplysning. Nicket kommer fra et annet utenlandsopphold. Har også bodd i Canada og som alt annet der handler nicket om hockey.
 
Redigert:
Hei, Øyvind her.
Har lusket rundt her en lang stund, men registrerte meg som medlem først for en drøy uke siden. Har den senere tid intensivert tidsbruken her inne, da jeg tenker å spandere på meg selv en hyggelig bursdagsgave senere denne høsten......
Litt om meg selv: Bor på Kolbotn, samboer og to barn. Har alltid vært glad i klokker, men har aldri gjort en hobby ut av det, før nå kanskje........
Kjenner allerede nå at dette er en avhengighetsskapende verden :) , og er glad jeg oppdaget; Norsk Mustang Club, Båtplassen.no, Bike.no og Cuoresportivo.no (der fikk jeg presentert mine andre tidstyver/interesser),
før jeg snublet innom her.
Siden båt, hobbybil(er) og mc(er) og yrkesvalg.. Jeg spiser mesteparten av morobudsjettet, prøver jeg å holde klokkehobbyen så rimelig som mulig..
Heldigvis hadde min farfar god smak (imho) og gav meg en god start på "samlingen"
Først ut er uret jeg har på meg nå i kveld.







Longines Jamboree
Produsert i et ikke altfor stort antall mellom 1958-1963.
Longines calibre 280 urverk.
Et ur faren min fikk til sin konfirmasjon og som nå har havnet hos meg.





Morsom sak (synes jeg)
Seiko Great Blue med hvit skive, SDWG07P Chronograph
med 7T32 kvarts urverk. Ikke mange fant veien til Europa, men jeg mener det fins noen Great Blues her på forumet.





Siste kjøp, Snzh53
Ikke mye og si, elsker blåfargen....








Denne gav jeg til min samboer da jeg fridde :)
Omega cocktailklokke jeg ikke har noen inngående kjennskap om. Hvis noen her kan opplyse meg, er jeg takknemlig.
Opprinnelig gave fra min farfar til farmor, så fra min pappa til mamma. Tanken er at min datter skal få den når hun blir voksen.
(taksten fra 70-tallet sier at jeg hadde hatt et par Sub-er nå, og min datter hadde vært uten bryllups-Omega......,men affeksjonsverdien er høyere :)
 
Redigert:
Hei. Har lest litt inne på forumet her en tid. Er 44 år og har i det siste virkelig fått øynene opp for mekaniske ur. Kommer trolig ikke til å bli noen typisk samler, men nyter å bruke min Omega PO.

Jeg bor i Haugesund. Klokken kjøpt hos Lervik Ur.

RH
 
Hei!
Tenkte det var på tide å registrere meg, da jeg er på utkikk etter min første skikkelige klokke. Har lusket litt rundt her på tidssonen, og er imponert over kunnskapsnivået her. Jeg har allerede lært mye - så takk for det!

Bor for tiden i Bergen, og er snart ferdigutdannet. Håper selvfølgelig at jeg kan ta i mot vitnemålet med en fin klokke på armen.
 
Hei.
Har nå lurket rundt en stund, å følte det nå var på tide å registrere seg.
Har alltid likt klokker, men først nå i det siste og etter at jeg fant dette forumet at jeg for alvor har blitt interessert.
Lært mye her, takker så meget.
God helg folkens!
 
Redigert: