Hei!
Nå har jeg lusket rundt her så lenge at det er tide å bli noe mer aktiv...
Innledningsvis må jeg bare si at det er sjeldent jeg har sett et nettforum med så god tone. For noobs som meg er det veldig bra å se at andre noobs får gode og utfyllende svar på sine mange nybegynnerspørsmål. Jeg har fått mye inspirasjon og hjelp av dere i flere av trådene, blant annet
-Klokker til "hyggelige" priser- . Virkelig god inspirasjon og veiledning dypere inn i klokkeverdenen.
Jeg har vært fasinert av klokker mesteparten av mitt 31 år gamle liv. Som 8-åring fikk jeg min første "Gul"-klokke med borrelåsreim. Et par år senere tyvlånte jeg min brors brune Camel Trophy. Bezelen var så spennende å holde på med at jeg på et eller annet vis - og til min brors forargelse - fikk den til å gå begge veier etter timesvis med fikling.
I sommer stoppa plutselig konfirmasjonsklokka. Et enkelt, men fint quartz-dress-ur. Og da starta den kjekkeste delen: researchen foran nytt klokkekjøp. Derfor er jeg her. Foreløpig med en Seiko 5 på hånda. Det er ei flott klokke, men dragningen til forumet her forteller meg at det kommer til å bli ei innstegsklokke til "galskapen". Ei flott klokke som passer perfekt til den tiden det måtte ta før jeg finner godklokka.
Redigert:
Nåværende klokke: Grønn alpinist
Foreløpig førsteplass på ønskelista: Halios Seaforth GMT. (Etter ett år på TS har jeg forstått greia med dykkere...)
Realistisk grail: Speedmaster
Grail: Explorer 1 (Før mitt første - og sikkert tiende - TS-besøk skulle jeg ALDRI ha Rolex)
Urealistisk grail: Skifter fra dag til dag
Til slutt må jeg bare spørre: Hva er greia med dykkere? (Jeg kunne spurt om hva som er greia med Rolex også, men der har jeg til en viss grad blitt hjernevaska av dere allerede. Tror det tar litt lengre tid for meg å se for meg en dykker på min egen hånd).
Ikke stort å si ellers. Nordvestlending. Trives best i friluft. Runda trettien. Kone og så mange unger på vei at jeg må stoppe klokkejakten snart og finne meg et egna bilforum i stedet.