Medlemspresentasjon – ny på Tidssonen.no?

Hej,

Har varit medlem i 3 år på klocksnack och det var dags att umgås lite med våra Norska vänner :) Rullar på 3 olika klockor för stunden, Vintage LLD, JLC deep sea chrono och en PP 5167. Slänger in en bild:)

20160916225030-94.234.36.188.jpeg

Hei, Øyvind her.
Har lusket rundt her en lang stund, men registrerte meg som medlem først for en drøy uke siden. Har den senere tid intensivert tidsbruken her inne, da jeg tenker å spandere på meg selv en hyggelig bursdagsgave senere denne høsten......
Litt om meg selv: Bor på Kolbotn, samboer og to barn. Har alltid vært glad i klokker, men har aldri gjort en hobby ut av det, før nå kanskje........
Kjenner allerede nå at dette er en avhengighetsskapende verden :) , og er glad jeg oppdaget; Norsk Mustang Club, Båtplassen.no, Bike.no og Cuoresportivo.no (der fikk jeg presentert mine andre tidstyver/interesser),
før jeg snublet innom her.
Siden båt, hobbybil(er) og mc(er) og yrkesvalg.. Jeg spiser mesteparten av morobudsjettet, prøver jeg å holde klokkehobbyen så rimelig som mulig..
Heldigvis hadde min farfar god smak (imho) og gav meg en god start på "samlingen"
Først ut er uret jeg har på meg nå i kveld.

Longines Jamboree
Produsert i et ikke altfor stort antall mellom 1958-1963.
Longines calibre 280 urverk.
Et ur faren min fikk til sin konfirmasjon og som nå har havnet hos meg.

Morsom sak (synes jeg)
Seiko Great Blue med hvit skive, SDWG07P Chronograph
med 7T32 kvarts urverk. Ikke mange fant veien til Europa, men jeg mener det fins noen Great Blues her på forumet.

Siste kjøp, Snzh53
Ikke mye og si, elsker blåfargen....

Denne gav jeg til min samboer da jeg fridde :)
Omega cocktailklokke jeg ikke har noen inngående kjennskap om. Hvis noen her kan opplyse meg, er jeg takknemlig.
Opprinnelig gave fra min farfar til farmor, så fra min pappa til mamma. Tanken er at min datter skal få den når hun blir voksen.
(taksten fra 70-tallet sier at jeg hadde hatt et par Sub-er nå, og min datter hadde vært uten bryllups-Omega......,men affeksjonsverdien er høyere :)

Redigert:
Hei. Har lest litt inne på forumet her en tid. Er 44 år og har i det siste virkelig fått øynene opp for mekaniske ur. Kommer trolig ikke til å bli noen typisk samler, men nyter å bruke min Omega PO.

Jeg bor i Haugesund. Klokken kjøpt hos Lervik Ur.

RH

Hei!
Tenkte det var på tide å registrere meg, da jeg er på utkikk etter min første skikkelige klokke. Har lusket litt rundt her på tidssonen, og er imponert over kunnskapsnivået her. Jeg har allerede lært mye - så takk for det!

Bor for tiden i Bergen, og er snart ferdigutdannet. Håper selvfølgelig at jeg kan ta i mot vitnemålet med en fin klokke på armen.

Hei.
Har nå lurket rundt en stund, å følte det nå var på tide å registrere seg.
Har alltid likt klokker, men først nå i det siste og etter at jeg fant dette forumet at jeg for alvor har blitt interessert.
Lært mye her, takker så meget.
God helg folkens!

Redigert:
Hei
Kenneth, 36, gift, 2 barn.
"Long time reader, first time writer"
Har noen klokker, 3 stykk Casio G-shock, 1 stykk Casio Protrek, 2 stykk Suunto, 2 stykk Tissot, en Hanowa Swiss Military og noen jeg ikke husker. :)
Felles for alle er at de ikke er "mekaniske", de går enten på batteri, solar, eller er kinetic.

Var innom en klokkebutikk i forrige uke for å kjøpe en reim, og der i glassmonteren sto det en Seiko Prospex Automatic (SRPA21K, PADI Edition).
Den ble min (siden jeg tok PADI sertifikatet i 1999), og nå kjenner jeg at jeg ble litt hekta... På mekaniske klokker..

Drømmen er nok en Panerai Luminor, men den er noe over budsjett...

Hei, Roy her, og jeg har plutselig oppdaget denne fantastiske verdenen med klokker, og er fascinert av både teknologien ved klokker, historien til kronologi, og til forskjellige merker (omega var først på månen, Rolex var først på mount Everest. Morsomme detaljer for en historie interessert. Men, jeg oppdager også at klokkefolk, egentlig er ganske hyggelige folk, og det finner man ikke alltid, hverken på nett, eller i det virkelige liv. Så, jeg er ikke samler, og tenker vel ikke å begynne riktig enda, men jeg har 2 stk klokker som jeg har fått i gave. En dressklokke fra Axcent of Scandinavia, "rocker" heter den vist, og en japansk designer, av merke "Nemesis" begge to er gode klokker, kwarts, selvfølgelig, men det er en begynnelse :) så får vi se hva jeg ender opp med. Har fått øynene opp for solceller i klokken, og om man kombinerer dette med en diver, får man en temmelig robust sak, som ikke trenger batteribytte spesielt ofte. Citicen og casio g shock fører begge denne typen klokker, så det skal bli interessant å se hva jeg ender opp med :)

Hei!

Har lest rundt her i flere måneder, og endelig fått registrert meg, så da hører vel en liten presentasjon med. Jeg er en småbarnspappa fra Oslo, som i det siste har pådratt seg enda en dyr hobby, hehe. Har sikla på (Tag) Heuer siden jeg var en liten guttunge, men alltid tenkt at det går ikke an å bruke så mye penger på klokke, men så fikk jeg prøve en på hånda i høst og da var det igang med å lese seg opp.

Jeg er kanskje (?) en av de merkelige folka som på tross av all negativ omtale Tag Heuer og til tider også 7750 får i "miljøet" bevisst går å kjøper meg en slik en, fordi jeg liker den, og fordi jeg liker urverket for akkurat det det er - en arbeidshest. Eksklusivt, spesielt og svindyrt er helt klart også flott - men jeg er ingeniør og synes det Valjoux fikk til med 7750 med tanke på produksjonskostnader og holdbarhet var spennende og imponerende tiden tatt i betraktning. Så da røyk jeg på en CAP2110 Aquaracer som jeg er strålende fornøyd med hittil.

Har planer om å få åpna klokka etterhvert og sjekke om det sitter et ETA 7750 eller SW-500 urverk i den, uten at det spiller den store rollen for meg - det er historien, patentet og mekanikken som tiltaler meg mest.

Det var meg og min korte klokkehistorie, satser på at den blir lengre med tiden! Supert forum forresten!

Legger ved et dårlig mobilbilde av vidunderet:
7761318302513565208.jpg

Hei. Ny mann.

Har egentlig aldri tenkt så mye over klokker, men av en eller annen grunn så har jeg tenkt litt på de siste dagene, og endte her. Det finnes et forum for alt :)
Har klikket litt rundt her inne idag. Mye fint å se, men følelsen er litt sånn "Meh".

Men så så jeg dette bildet på vacheron tråden, og magen knøt seg:
http://s1105.photobucket.com/user/c...0-489E-9441-1D9791D7DB8B_zpsxnao1xxv.jpg.html

HVA heter denne modellen og fargen (kanskje pris også selv om jeg kanskje ikke bør vite det)?
Kan noen hjelpe? Jeg laget en profil kun for det! Det går litt i surr med alle modeller og tallvarianter.
Det er den lekreste klokka jeg har sett noen gang. Er mer et smykke som viser tid egentlig.

På forhånd takk.

Takk bezel. Jeg knotet på feil modell. En Traditionnelle. Jeg rotet rundt på noe annet, og det stemte ikke helt.
En "levbar" pris også (som i ikke en millionklokke selv om utseende sier det).
Takk igjen, skal ikke ødelegge presentasjonstråden videre :)

Djezez for et smykke.

• Liker
Reaksjoner: Bezel
Kommer fra Oslo og er 26 år. Mye artig lesestoff her inne. Har for det meste klokker av type Seiko, certina++ til bruk, men blir fort mer etter alt det fine man ser her inne. Også har jeg den meget sære interessen at jeg samler på Russiske ur.

• Liker
Reaksjoner: Grendel, Ban og UJU