Hei, Øyvind her.
Har lusket rundt her en lang stund, men registrerte meg som medlem først for en drøy uke siden. Har den senere tid intensivert tidsbruken her inne, da jeg tenker å spandere på meg selv en hyggelig bursdagsgave senere denne høsten......
Litt om meg selv: Bor på Kolbotn, samboer og to barn. Har alltid vært glad i klokker, men har aldri gjort en hobby ut av det, før nå kanskje........
Kjenner allerede nå at dette er en avhengighetsskapende verden

, og er glad jeg oppdaget; Norsk Mustang Club, Båtplassen.no, Bike.no og Cuoresportivo.no (der fikk jeg presentert mine andre tidstyver/interesser),
før jeg snublet innom her.
Siden båt, hobbybil(er) og mc(er) og yrkesvalg.. Jeg spiser mesteparten av morobudsjettet, prøver jeg å holde klokkehobbyen så rimelig som mulig..
Heldigvis hadde min farfar god smak (imho) og gav meg en god start på "samlingen"
Først ut er uret jeg har på meg nå i kveld.
Longines Jamboree
Produsert i et ikke altfor stort antall mellom 1958-1963.
Longines calibre 280 urverk.
Et ur faren min fikk til sin konfirmasjon og som nå har havnet hos meg.
Morsom sak (synes jeg)
Seiko Great Blue med hvit skive, SDWG07P Chronograph
med 7T32 kvarts urverk. Ikke mange fant veien til Europa, men jeg mener det fins noen Great Blues her på forumet.
Siste kjøp, Snzh53
Ikke mye og si, elsker blåfargen....
Denne gav jeg til min samboer da jeg fridde

Omega cocktailklokke jeg ikke har noen inngående kjennskap om. Hvis noen her kan opplyse meg, er jeg takknemlig.
Opprinnelig gave fra min farfar til farmor, så fra min pappa til mamma. Tanken er at min datter skal få den når hun blir voksen.
(taksten fra 70-tallet sier at jeg hadde hatt et par Sub-er nå, og min datter hadde vært uten bryllups-Omega......,men affeksjonsverdien er høyere