Medlemspresentasjon – ny på Tidssonen.no?

Etter lang tid med lurking, synes jeg det er på sin plass å introdusere meg selv.

Jeg har med mine 24 år rukket å få 2 nydelige barn med min samboer, 2 hunder som vokter eiendommen + en kanin ved navn Bambi som flytter inn på søndag:p Vi er bosatt i Stokke, Vestfold. Jeg studerer Finans på BI og jobber deltid i et Finanshus.

Mormor dro meg med til en urmakerbutikk etter konfirmasjonen min, for hun mente jeg måtte ha en skikkelig klokke og siden den gang har alltid interessen vært der. Interessen har alltid gått i sykluser og nådde et toppunkt når jeg meldte meg inn i dette forumet her. Må si at jeg får gåsehud av kunnskapen til mange her inne og det har gitt meg mange timer med god lesing.


Så følg med mine medasylanter, jeg og Bambi kjører kanskje en unboxing riktig så snart ;)

Takk for oppmerksomheten!
 
Redigert:
Etter lang tid som "snik-surfer" på dette spennende forumet, tok jeg valget og registrerte meg forrige uke.

Litt om meg:

Er straks 32 år nå i desember (romjulsbarn), gift og har en sønn på 4 år. Bor i Rælingen like utenfor Lillestrøm. Er utdannet heismontør og jobbet som det i 14 år før jeg nå i sommer fikk tilbud om å begynne som selger på modernisering av heiser i samme bedrift. En klart spennende jobb som krever god erfaring fra heisfaget.
Er lidenskapelig opptatt av duppeditter og tekniske nyvinninger. Kona synes jeg tar litt av noen ganger, noe jeg såklart er uenig i. Det meste i huset kan styres og overvåkes med en app, bilene likså.
Har hatt klokkeinteresse siden jeg i 1996 (14 år gammel) fikk en Citizen laget av titan av min far. Den kostet den gang 4500,- noe jeg synes var umåtelig mye penger som tenåring. Min far er lidenskapelig opptatt av pene ur, og har bl.a. Patek Philippe i samlingen sin. Klokkeinteressen dabbet av en god stund i etableringsfasen, men har de siste årene kommet tilbake.
Jeg er ikke opptatt av å ha det dyreste og det beste, men heller mer mot funskjonelle pene klokker som har et solid drivverk. Har noen klokker i samlingen, men for det meste quarts og et par manuelle.
Kona er litt skeptisk til hvordan denne interessen som nå er tilbake kommer til å utvikle seg. Men jeg mener at det spiller ingen rolle om man bruker 100.000 i året på reise, golf, bil, klokker etc så lenge det er gøy og man har råd til det.
Tok forrige uke steget og bestilte meg min første "ordentlige" automatiske ur fra Orient. Bestilte også en Hirsch rem i kalveskinn. Dette er nå på god vei over Atlanteren. Takk for god inspirasjon @Todda!
Da blir det nok en unboxing om ikke lenge.
 
Redigert av en moderator:
Jeg kan jo også presentere meg når jeg først er inne og sniker. Heter Magnus, 25 år, født og oppvokst (og bosatt) i Narvik med min samboer. Jobber i nordsjøen hvor jeg har vært i 3 år nå.

Har i mange år vært fascinert av klokker, men det er ikke mere enn 2-3 år siden jeg fikk ut fingern og kjøpte meg min første "skikkelige" klokke. En Seiko, etter det kjøpte jeg en Citizen Eco-Drive.

Var en tur i Bulgaria (Nessebar) med dama i sommer, der gikk vi og ante fred og ingen fare rundt i gamle Nessebar, helt til vi snublet over en antikvitetsbutikk, selvfølgelig var det masse lommeur der, som i alle de andre vi hadde vært innom. Her var det imidlertid et som så litt mere forseggjort enn det andre rælet jeg hadde sett på. Et Omega sølvur. Selgeren ville ha rundt 800 kr for det, klarte imidlertid og prute det ned til ca 480 nok. Fikk bekreftet av en urmaker hjemme at uret er ekte, "og av meget god kvalitet" som han sa. Måtte ut med 1700kr for komplett rens/service. Da ble det i tillegg dreid noe nye tapper og litt sånn som ikke jeg har greier på. Utrolig kult ur, som blir knallbra og ha i innerlomma på dressen. Jeg sjekket forøvrig serienumret og fant ut det er fra 1943.

Forrige uke var vi på en liten førjulstur i København, da investerte jeg i en meget pen Tissot med skinnrem. Det er den 4. i samlingen, men det blir nok flere.

Det er ikke mere enn et par uker siden jeg oppdaget tidssonen og at det faktisk finnes et samlermiljø for klokker. Kan overhode ingenting om urverk, men har begynt og lese litt rundt for og lære litt. Innser at det er masse og sette seg inn i.

Har enda ingen dyre klokker, alle de 4 jeg har er i 2-3000 kronersklassen. Drømmen er forøvrig en Rolex, og jeg frykter at det er ganske nært forestående også. Må bare lese meg litt opp på merket og finne ut hva jeg ønsker slags modell, samt finne en modell som kan være en god investering i tillegg (selv om jeg ikke kjøper for og selge).

Er i Trondheim for øyeblikket, men når jeg kommer hjem skal jeg lage en tråd med bilder og informasjon om de klokkene jeg har, samt oppdatere den fortløpende etterhvert som samlingen øker i størrelse. :D

Håper det var en grei presentasjon om meg, Magnus.
 
Favorittklokken min er uten tvil Navitimer, men Omega sin Speedmaster begynner å fange min interesse. Skal innrømme at jeg eier en falsk Navitimer siden jeg ikke har råd til en ekte. Vet ikke om dette sees ned på her inne, men jeg er åpen om at den er falsk og at jeg bruker den fordi den ser for bra ut til at jeg klarer å vente til pengene strekker til en ekte. Vurderes sterkt å kjøpe en med dimmepengene som kommer om en mnd.

Update!

Etter @acnorway sitt svar på dette, ble ikke den klokken brukt så mye mer. Nå som jeg har økt klokkeinteressen betraktelig, årets tredje klokke på vei inn, ser jeg omtrent ned på meg selv for å ha eid den. Klokken har fått hammer-behandling for lenge siden.

Takk gud for tidssonen, lommeboken (ikke brukt mye enda, men det skjer etterhvert) er kanskje ikke like happy..
 
Redigert av en moderator:
Velkommen til @Kastra10 @RemiWM @MagnusP @Hr. Smith

Alltid kjekt med nye asylanter.:)

can-stock-photo_csp12856726.jpg
 
Redigert av en moderator:
Heisann godtfolk, har sneket meg rundt inne på forumet og prøvd og sugd til meg kunnskap og viten en stund nå.
Er 33 år bosatt i Molde, med kone og 2 barn.
Er helt fersk i denne verdenen. Det starta med ei Fossil ME3041, ei billig klokke som faktisk var ganske kul.
Den endte sine dager i gulvflisa på badet etter en dusj :/ Samme kveld bestillte jeg meg en Seiko5 SNZG15J1, som jeg nå daglig bruker på forskjellige Natoreimer.
Er fornøyd med den, men kjenner et ekstremt hurtigvoksende trang etter noe nytt.
Ser nå for meg ei "skikkelig" klokke opptil ca 50000kr, fremdeles usikker på hvilken, men Panerai frister.


Takk for at du tok deg bryderiet med og lese denne meget kortfattede presentasjonen :)
 
Asylant

Når vi først er inne på dette med asylanter er det på sin plass at jeg også presenterer meg. Har fulgt TS bak kulissene i mange år så det var på høy tid å komme sig inn her...

Jeg er 33 år, tobarns far og elektriker av yrke. Bor på Kolbotn.
Har hatt interesse for klokker så lenge jeg kan huske uten at jeg har brukt alt av likvide midler på urverk...:eek:
Startet med Flik-flak som første klokke. Deretter har det vært litt av hvert fra Asia. I 2008 derimot gikk jeg til innkjøp av min første
"skikkelige" klokke. Har siden den gang utvidet med ytterligere to stk. klokker av sveitsisk opphav.
Kjenner igjen at det klør litt i fingrene for og utvide evt. bytte den ene klokka så vi får se hva som skjer. Følger stadig med på hva som rører seg der ute...

Må også legge til at kunnskapen blant TS folket, er Norges største klokke forum verdig.
Vanvittig mye flinke og kunnskapsrike folk her! IMPONERT!!!!!

Vel! Det var litt om meg. Vi prekas mer i tiden som kommer.

Ha en strålende kveld videre!

PS! Sliter med opplastning av bilder på forumet? Tips anyone?

Nybben
 
Når vi først er inne på dette med asylanter er det på sin plass at jeg også presenterer meg. Har fulgt TS bak kulissene i mange år så det var på høy tid å komme sig inn her...

Jeg er 33 år, tobarns far og elektriker av yrke. Bor på Kolbotn.
Har hatt interesse for klokker så lenge jeg kan huske uten at jeg har brukt alt av likvide midler på urverk...:eek:
Startet med Flik-flak som første klokke. Deretter har det vært litt av hvert fra Asia. I 2008 derimot gikk jeg til innkjøp av min første
"skikkelige" klokke. Har siden den gang utvidet med ytterligere to stk. klokker av sveitsisk opphav.
Kjenner igjen at det klør litt i fingrene for og utvide evt. bytte den ene klokka så vi får se hva som skjer. Følger stadig med på hva som rører seg der ute...

Må også legge til at kunnskapen blant TS folket, er Norges største klokke forum verdig.
Vanvittig mye flinke og kunnskapsrike folk her! IMPONERT!!!!!

Vel! Det var litt om meg. Vi prekas mer i tiden som kommer.

Ha en strålende kveld videre!

PS! Sliter med opplastning av bilder på forumet? Tips anyone?

Nybben

Hei og velkommen.
Legg bildene opp til PhotoBucket med den lille appen nede på siden når du lager innlegg. Da får hvert bilde en referanse som du kan passe inn i innlegget!

Velkommen til asylet med likesinnede.

:cool:
 
Hei og velkommen.
Legg bildene opp til PhotoBucket med den lille appen nede på siden når du lager innlegg. Da får hvert bilde en referanse som du kan passe inn i innlegget!

Velkommen til asylet med likesinnede.

:cool:

Takk for godt tips. Funket det gitt..:)
 
Har vært her et drøyt år, og først nå kommet over denne tråden...

Har alltid hatt en viss interesse for ur. Med deltidsjobb ved siden av vgs. fant jeg fort ut at dette var noe å bruke pengene på. Etter mye om og men kom en Tissot Visodate i hus, klokken som virkelig startet manien.

Jeg er en ung mann på drøye 20, og avtjener nå verneplikten. Kommer fra verdensmetropolen Mo i Rana. I det sivile liv liker jeg bra mat, vin og øl. Har blitt påvirket av gamlingen på den fronten, og hadde plutselig egen vinkjeller i en alder av 19. Ellers liker jeg kaffe og god musikk. Trening blir det også en del av, og vinterkroppen 2014/15 ligger godt an. Italia er favorittlandet, med godt kjøkken, vin, kultur, arkitektur/historie (Firenze!!!), design, og Panerai såklart. Synes realfagsvitser er hysteriske, og hater Nickelback. Til høsten vanker det siv.ing. på NTNU. Ser fram til flere gode år på TS!
 
Presentasjon

Hei til alle klokkeinteresserte

Etter å ha gjort unna 10 travle år mellom 40 og 50 og fått barna ut av redet var det selvfølgelig kun et spørsmål om tid før jeg registrerte meg på Tidssonen.

Som mangeårig medlem i nurk og aktiv på utenlandske forum har det vært en glede å følge fremveksten av dette nettstedet. Spesielt gledelig er det å registrere bredden blant medlemmene både hva gjelder bakgrunn, interesser og kunnskap. Her er det alltid noe å lære eller dele, også for dem som har gått gradene og solgt Seamasteren.

Min vei inn i miljøet gikk fra interesse for funksjon (jeg dykker teknisk) til interesse for estetikk, og fem år senere hadde jeg vært gjennom et tyvetalls kjøp og salg til meg selv og tre til henne. Og flere i nær familie hadde pent brukte 16233 på armen, -store dager går greit å finne gaver til når du er klokkeinteressert.

I de femten årene jeg har hatt klokker langt fremme har jeg hatt gleden av å bli kjent med mange spennende og forskjellige mennesker med samme interesse. Det er heller ikke langt mellom klokkesamlerne på jobb, hverken blant kollegaer eller kunder, så interessen kan med letthet dyrkes.

Før jeg lener meg tilbake og nyter at jeg endelig er offisielt registrert benytter jeg sjansen til å takke for dedikasjonen og interessen som ligger i opprettelsen og driften av siden. Og for alle som bidrar til å gjøre det spennende å klikke innom.

Tidssonen har lenge vært en oase i en tett hverdag.

Æders
Tidvis
Bergen



"I do not look at time flying by, I look at my watch"
Paul Bocuse -Chef
 
Kort om meg:

33 år, gift, 1,5 unge, enebolig, thujahekk og stasjonsvogn. (Mangler bikkja!)
Jobber i sportsforretning, liker langrenn, sykkel og jakt... Og nå; klokker!

Har hatt interessen i ca 1 år nå, og har gått fra watchuseek (affordables) til tidssonen. Jeg er imponert over kunnskapen og engasjementet til folk her! Virkelig morsomt å lese i de forskjellige trådene.

Samlingen består av noe quartz, type dress og beater, og noen automatiske, type Seiko og Armida. Akkurat bestilt min første grail: speedmaster pro! Denne har jeg spart til og siklet på lenge! Hadde engang en teori om at det var bedre å kjøpe én dyr, fin klokke for å se om det dempet lysten. Kontra å kjøpe 3 affordables i året. Merker at jeg har begynt å sondere terrenget etter neste allerede, selv om 3750'n ikke er i hus ennå... Jaja; morsomt er det!

Et flott forum, som jeg håper å kunne bidra til!
 
Om meg: 40 år, godt etablert, 2 barn, stasjonsvogn full pakke.

Alltid vært interessert i klokker, men nå først i det siste har interessen begynt å vokse. Foreløpig har jeg kjørt litt budsjett når det gjelder klokker, men begynner å bevege meg over til automatiske fra quartz. Har satt estetikk fremfor pris så langt.

Tenker å holde meg i budsjettklassen en stund til, da det gir litt mer fleksibilitet med tanke på å prøve ut nye modeller.

Min første automatiske var en Victorinox Officer med sort skinnrem. Går både til hverdags og pent / dress på jobb.
Har akkurat bestilt min andre automatiske, en Archimede 39 H. Gleder meg til den kommer
 
Har vært her et drøyt år, og først nå kommet over denne tråden...

Har alltid hatt en viss interesse for ur. Med deltidsjobb ved siden av vgs. fant jeg fort ut at dette var noe å bruke pengene på. Etter mye om og men kom en Tissot Visodate i hus, klokken som virkelig startet manien.

Jeg er en ung mann på drøye 20, og avtjener nå verneplikten. Kommer fra verdensmetropolen Mo i Rana. I det sivile liv liker jeg bra mat, vin og øl. Har blitt påvirket av gamlingen på den fronten, og hadde plutselig egen vinkjeller i en alder av 19. Ellers liker jeg kaffe og god musikk. Trening blir det også en del av, og vinterkroppen 2014/15 ligger godt an. Italia er favorittlandet, med godt kjøkken, vin, kultur, arkitektur/historie (Firenze!!!), design, og Panerai såklart. Synes realfagsvitser er hysteriske, og hater Nickelback. Til høsten vanker det siv.ing. på NTNU. Ser fram til flere gode år på TS!

Her er en realfagsvits, i form av en gåte. Den passer best for oss som liker mexikansk mat:


Hvor mange molekyler er det i en porsjon guacamole?


Avocados tall! :p
 
Hei :)
Mann 46 i Vestfold. Har lenge hatt en fasinasjon for klokker, uten å gi meg hen.... Startet vel på 80-tallet når jeg leste om IWC DaVinci med det som jeg nå har lært heter "perpetual calendar". Husker jeg besøkte Harrods i London bare for å se på den bak et tykt glass.

Har nå kjøpt min første mekaniske, en Seiko 5, som etter en uke ble fulgt av en ny...

Merker at ønskelisten vokser... Men kommer til holde meg til et moderat budsjett. Trur eg...
 
Mann, 35, Hedmark. Etablert med 1,99 barn (kona er idag 7 dager på overtid..).

Jobber som konsulent innenfor IT og har fulgt med på tidssonen en stund for å orientere meg litt i klokkeverdenen. MrMStone her på forumet har også hjernevasket meg om klokker daglig da vi har jobbet på samme prosjekt en stund, så er nok litt preget av det... (Sjekk postene hans de siste dagene så forstår dere hva jeg mener.) :D

Min første post her ble unboxingen av en helt ny Omega Speedmaster Professional (pleksi) for noen minutter siden :)

Virker som det er et veldig bra forum, med mange aktive "goodguys" som medlemmer!
 
Heisann!

Jeg er en 25 år gammel herremann fra Oslo. Utdannet økonom til sommeren, med fordypning innen entreprenørskap og innovasjon. Jobber også deltid hos et forlag som gir ut skiblader, bøker om friluftsliv etc. Har vært interessert i klokker siden jeg var ganske ung - arvet interessen etter min far. Det begynte med å kjøpe billige digitale klokker for ukepengene, men interessen for mekaniske ur kom gradvis i takt med årene. Utenom klokker er det ski og vektløfting som står i sentrum:)