Jeg kan jo også presentere meg når jeg først er inne og sniker. Heter Magnus, 25 år, født og oppvokst (og bosatt) i Narvik med min samboer. Jobber i nordsjøen hvor jeg har vært i 3 år nå.
Har i mange år vært fascinert av klokker, men det er ikke mere enn 2-3 år siden jeg fikk ut fingern og kjøpte meg min første "skikkelige" klokke. En Seiko, etter det kjøpte jeg en Citizen Eco-Drive.
Var en tur i Bulgaria (Nessebar) med dama i sommer, der gikk vi og ante fred og ingen fare rundt i gamle Nessebar, helt til vi snublet over en antikvitetsbutikk, selvfølgelig var det masse lommeur der, som i alle de andre vi hadde vært innom. Her var det imidlertid et som så litt mere forseggjort enn det andre rælet jeg hadde sett på. Et Omega sølvur. Selgeren ville ha rundt 800 kr for det, klarte imidlertid og prute det ned til ca 480 nok. Fikk bekreftet av en urmaker hjemme at uret er ekte, "og av meget god kvalitet" som han sa. Måtte ut med 1700kr for komplett rens/service. Da ble det i tillegg dreid noe nye tapper og litt sånn som ikke jeg har greier på. Utrolig kult ur, som blir knallbra og ha i innerlomma på dressen. Jeg sjekket forøvrig serienumret og fant ut det er fra 1943.
Forrige uke var vi på en liten førjulstur i København, da investerte jeg i en meget pen Tissot med skinnrem. Det er den 4. i samlingen, men det blir nok flere.
Det er ikke mere enn et par uker siden jeg oppdaget tidssonen og at det faktisk finnes et samlermiljø for klokker. Kan overhode ingenting om urverk, men har begynt og lese litt rundt for og lære litt. Innser at det er masse og sette seg inn i.
Har enda ingen dyre klokker, alle de 4 jeg har er i 2-3000 kronersklassen. Drømmen er forøvrig en Rolex, og jeg frykter at det er ganske nært forestående også. Må bare lese meg litt opp på merket og finne ut hva jeg ønsker slags modell, samt finne en modell som kan være en god investering i tillegg (selv om jeg ikke kjøper for og selge).
Er i Trondheim for øyeblikket, men når jeg kommer hjem skal jeg lage en tråd med bilder og informasjon om de klokkene jeg har, samt oppdatere den fortløpende etterhvert som samlingen øker i størrelse.
Håper det var en grei presentasjon om meg, Magnus.