Medlemspresentasjon – ny på Tidssonen.no?

Jon Henrik

Ansvarlig redaktør
Medlem
12. okt. 2007
Innlegg
6.083
Sted
Fredrikstad
Medlemspresentasjon

Her kan nye medlemmer skrive litt om seg selv.
Presentasjonen kan inneholde ting som navn, alder, bosted, interesser m.m., men er selvsagt opp til hver enkelt å bestemme selv hvor mye de vil dele.
 
Heisann, Jørgen her! Hørte noe rykter om et klokkeforum så jeg tenkte at jeg skulle stikke innom!

Jeg går 2. året finans på BI, og trives godt med det! :)

Klokker har bare falt inn på meg sånn oppover årene. Det er jo det eneste godkjente smykket for menn utenom gifteringen, er det ikke? ;) Klokker er også utrolige ingeniørkonstruksjoner, og er rett og slett fasinerende.

Andre interesser er bla. biler. Henger mye på forskjellige bilforum. Liker også andre ting med generelt høy kvalitet. Hehe, høres absurd ut, men alt fra dørhåndtak til sko kan være interessant for hva jeg mener. Det er den "feelingen" man får ;) Dere klokkemennesker skjønner sikkert hva jeg mener
 
  • Liker
Reaksjoner: Stress4Less og Folk
Erik her, er Klokke og italiensk bil interissert.. Litt som Jorgen når det gjelder Design.. alt som er laget litt spesielt, sært som trekker frem føleser liker jeg.. Jobber i IT bransjen. Fotball lager mitt er STABÆK ;) Jobber også deltid som selger for en Alfa Romeo og Fiat forhander.

Har en Breitling Aerospace, Rolex Submariner 16613 gull/stål blå skive, Panerai111i, U-boat left hook 45mm, Chotovelli 53mm.
 
  • Liker
Reaksjoner: Stabæk_fan
Alexander her. Høgskoleingeniør i datateknikk, jobber i dag som leder av kompetanseavdelingen hos et konsulentmeglerhus. Giftet meg nettopp, flyttet tilbake til "gamle" trakter og kjøpte et funkishus fra 30-tallet på Kolbotn utenfor Oslo.

Har vel ca 10 klokker i samlingen i dag, og flere blir det. Har riktignok mer enn nok av andre ting å bruke penger på dessverre; pusser opp huset samtidig som jeg nettopp kjøpte en 1977 Maserati Merak SS (min andre store lidenskap er biler).

Har jobbet en stund i København, og har etter dette kjøpt alskens gamle designmøbler, lamper og fiksfakserier.

Dras generelt mot alt som er litt sært og annerledes; idet "alle andre" har noe blir det kjedelig. Derfor Maserati og ikke Ferrari (spark nedentil).

Vi prates!
 
  • Liker
Reaksjoner: Folk
Presentasjon

BRIO1368....Godt voksen kar fra Bergen. Eks-militær, nå rådgiver i off. virksomhet.
Har mange klokkedrømmer, uten at jeg kan ta fram noen helt spesielle. Bidrar gjerne med råd og tips innenfor "klokke-temaet", om jeg kan. Urverk /innmat har jeg dog begrenset kunnskap om. Der tror jeg muligens gutta fra NURK kan bidra med mer info.... :roll: Har vært innom flere merker, men har vel lagt min "elsk" på et bestemt, - noe bildet skulle indikere. :D
20060929_0160.jpg

;) :D

Jeg bruker nick'et BRIO1368, da det har vært brukt i alle ulike klokkefora de siste 8-10 årene.
 
Hei!

Jeg heter Asgeir og bor og kommer fra Oslo. Studerer juss og er ferdig om noen måneder.. Har vært hektet på klokker siden jeg var 15 ....og ja, jeg er avhengig :)

Har i det siste vært mest opptatt av Panerai, derav nicket... Dette har roet seg (litt) etter at jeg i sommer kjøpte meg min første, men helt klart ikke siste Panerai. Ellers har jeg hatt mange forskjellige klokker de siste årene, hvor Breitling og Omega har vært de mest dominerende merkene.
 
Jeg har enda ikke introdusert meg..

Jeg er en nordlending som studerer jus i Oslo, og er i motsetning til Risti4Life ikke ferdig før om tre år. (Lykke til med oppgaven Risti4life!)

Klokker har vært en stor interesse hos meg siden jeg var tenåring, men den materialiserte seg ikke i ordentlige kjøpt før i 2005. Min første Panerai handlet jeg i 2006, og siden har jeg vært rimelig hektet på merket!
 
Hei folkens! Anders her :D Jeg har i lang tid tenkt at jeg burde lage et norsk urforum, like greit at noen kom meg i forkjøpet :)

Jobber som IT-konsulent i Oslo. Bred teknologi-interesse: dekker det meste fra mekaniske ur til IT. På hånden i dag: Omega Seamaster 2230.50, en variant med bezel i hvitt gull som ikke er så lett å finne lenger. Ellers: Tag Heuer 2000 (mitt første automat ur, gleder meg fortsatt å gå med det), Rolex Submariner, Rolex GMT Master-II pluss en del ur av mindre edel stamtavle som enten ser bra ut på armen eller som har stor affeksjonsverdi.

Neste på listen blir kanskje en IWC Fliegerchrono 3717. Det er et flott ur! Ellers har jeg en greie for Rolex Daytona som jeg ikke klart å forklare rasjonelt. Kanskje jeg bare må kjøpe en for å få det overstått. Om det er en varig forelskelse eller hjernevask anes ikke.

Jobbet i studietiden hos urmaker med salg og batteriskift/trykktest/remskift/whatever, det gjorde meg neppe mindre interessert :roll:
 
Hei - Håvar her.

Hei.

Håvar her.

Kan med rette kalles ”klokkeidiot”, da jeg liker alt med mekanisk urverk. Det bør helst være noen år gammelt.

Det er fantastisk hvordan mekanikk og estetikk møtes i slike klokker.
50, 60 og 70 tallet hadde mange ”perler”, i en periode hvor mekaniske ur fortsatt var en nødvendig hverdagsgjenstand.

Egentlig utrolig hvordan man i "gamle dager" laget urverk med denne presisjonen, og det er med stor ydmykhet jeg fra tid til annen bruker ”skrutrekkeren” i disse verkene.

I hovedsak samler jeg på Longines med et spesifikt urverk, Longines 30L (manuelt opptrekksverk).

Jeg kommer nok mest til å lese på dette forumet, men bidrar gjerne hvis jeg kan.

For øvrig – et meget bra initiativ – endelig et forum på norsk.

Hyggelig å ”møte” dere…
 
Heisann,nytt medlem

Er noe aktiv på timezone,paneristi og div andre.

Håper kunne bidra på forumet her.

Mvh
BullR
 
Re: Medlemspresentasjon - Ny på Tidssonen.com?

42 år gift bor i Oslo.
Har hatt Submariner, Bell & Ross Hydromax, Milgauss 1019. Nå har jeg et par PAM`er og en GMT- Master (pepsi)
med plexiglass selvf.
Er nok mer opptatt av designet på klokken enn det som er inni, selv om det også er spennende.
Tar meg selv i å glemme å se hva klokken faktisk er når jeg kikker på klokken...

Det var litt om meg.
 
Enda svensk ?

Johan heter jag, 26 år gammal, bor ca 3 mil från Stockholm. Arbetar inte ofta men när så händer är det
oftast långt nere i källarna på diverse banker. Har alltid gillat klockor, köpte min första dykare när jag var 13, började dock samla ca 2 år sen.

Gillar de flesta dykare från "det magiska" 60-70 talet. Äger en liten men för mig rolig samling diverse dykare.

Kul att få vara här ! Känner till BRIO och DJM.
 
Re: Enda svensk ?

Fortell !! Hva i all verden gjør du langt nede i bankenes kjellere ?? :cry:
Snogge skrev:
Arbetar inte ofta men när så händer är det
oftast långt nere i källarna på diverse banker.
Kul att få vara här ! Känner till BRIO och DJM.
 
Re: Medlemspresentasjon - Ny på Tidssonen.com?

Mestadels diverse olika säkerhetslösningar, vi kikar på hur ev intrång ser ut, hur backupen fungerar (om den fungerar) drar kabel och kollar nätverksstatus. (FLUKE). Ofta tidig morgon alt natt.

Ibland finns det tid att surfa ebay... :D
 
Re: Medlemspresentasjon - Ny på Tidssonen.com?

Selvstendig næringsdrivende. Har vært interessert i klokker siden jeg kjøpte en fake Rolex i Singapore i 92', men det føltes så juksete at jeg kastet den før jeg kom hjem. Lovet meg selv at jeg en gang skulle kjøpe meg en ekte Rolex når jeg fikk råd.

Er nok mer interessert i følelsen av å gå rundt med et kunstverk på armen enn det tekniske i ingeniørkunsten. Liker også at noe som i teorien kan gjøres veldig lett (med batteridrevne quartzklokker) i stedet gjøres nesten så vanskelig som mulig.

Hovedgrunnen til at jeg registrerer meg er at jeg lider av beslutningsvegring som jeg håper jeg kan få hjelp til å få slutt på her inne.

Siden jeg ikke har en klokkesamling å skryte av, kan jeg jo fortelle hvilke klokker jeg nesten har kjøpt.

Cartier - Santos 100 - Stål - Jubileumsutgaven (derav nick) - Hadde imidlertid mest lyst på versjonen i stål og gull, men den hadde jeg ikke råd til, så jeg ventet litt for å se om det økonomiske endret seg.

Cartier - Santos 100 - Stål og gull - Så fikk jeg råd til den, men dagen før jeg skulle gå til Bjerke og kjøpe ble jeg overbevist av det store internettet om at urverket ikke var så bra.

Rolex Explorer II - Hvit - Da jeg hadde bestemt meg, så spurte jeg uheldigvis en venn om hva han syntes om klokken i et butikkvindu, og han likte den ikke. Mer skulle det ikke til for at jeg slo det fra meg.

Corum - Privateer - Utrolig kul, prøvde den på armen, bestilte den fra USA, men det var noe fishy med leverandøren, så jeg kanselerte orderen. Fant den for så vidt hos andre leverandører også, men så tenkte jeg at den kanskje ble litt lite tidløs til den prisen.

Nå for tiden har jeg veldig lyst på en Panerai.

Kommer sikkert til å spørre litt om råd, og håper snart jeg klarer å bestemme meg så jeg ikke bare blir værende en: "Hang-around"
 
Re: Medlemspresentasjon - Ny på Tidssonen.com?

Først,- velkommen til "klubben" !

Du har god smak, - d.v.s. en smak jeg kan dele ;) .

Jeg har ikke særlig kunnskap om innmaten, men ut fra min totalvurdering, kan jeg deg følgende anbefaling :
nr 1 : Santos 100 i stål, et flott, elegant og maskulint ur, som ikke "alle" har. Helt klart et beundringsverdig ur.
nr 2 : Explorer II, en klassisk klokke, men kanskje litt for klassisk...men absolutt en god nr 2 !

Har du muligheten, så er jo nye GMT-master II m/ keramisk bezel TOPPEN !

Hva med den nye (BNIB) Paneraien jeg har for salg ?? :)

Lykke til med valget !
 
Re: Medlemspresentasjon - Ny på Tidssonen.com?

BRIO1368 skrev:
Først,- velkommen til "klubben" !

Du har god smak, - d.v.s. en smak jeg kan dele ;) .


Takk for det, og takk for gode råd. Når det gjelder Paneraimodeller så liker jeg best de helt enkle som for eksempel Lumidor Marina variantene uten dato. Kanskje jeg må prøve meg på en sånn litt rimeligere (kanskje brukt) en før jeg går på de dyre variantene?
 
Re: Medlemspresentasjon - Ny på Tidssonen.com?

Benytter ikke Cartier seg av et vanlig ETA-urverk i sin Santos?

Selv er jeg 22, fra Oslo. Student og arbeidende. Har vært klokkeinteressert siden jeg var ung, 6-7 år, men det er først i de siste 2 årene at interessen virkelig har utviklet seg. Er særdeles fascinert i måten et urverk jobber på, også hvordan klokke er som "mannens eneste smykke" og hvordan klokken kan være et verktøy.

Bortsett fra tourbillions, er Rolex COMEX og Daytona Newman en av mine 'holy grails' som jeg virkelig ønsker meg et par år frem i tid ;)
 
Re: Medlemspresentasjon - Ny på Tidssonen.com?

Centurion skrev:
Bortsett fra tourbillions, er Rolex COMEX og Daytona Newman en av mine 'holy grails' som jeg virkelig ønsker meg et par år frem i tid ;)

Det må man jo bare applaudere :) COMEX, Red Sea-Dweller og Daytona Newman er ur som jeg dessverre har innsett ligger utenfor min økonomiske horisont som vanlig lønnstager med mindre jeg skulle vinne i Lotto (noe som vel fordrer at jeg spiller Lotto jevnlig ;) ). Men tanken er fri :D
 
Re: Medlemspresentasjon - Ny på Tidssonen.com?

Hei, nylig ervervet "klokkeidiot". Jeg er 34, jobber i bank, men er siv.ing av utdannelse...har alltid vært fasinert av mekaniske urverk...og spesiellt nå som jeg trenger noe å holde ingenirørfaget levende med. Jeg bor i Oslo og kjøpte min første mek. klokke ifjor.

Jeg har en IWC Pilot (3717,sort krok rem) og en Panerai PAM 00104 (sort krok + gummi, 44mm)som jeg nylig kjøpte. Tror det blir en IWC Aquatimer (stål, "hvit", Automatic) neste gang...håper det ikke blir lenge til, har siklet lenge. Liker røffe, spesielle klokker som ikke alle andre vet hva er uten å være litt klokkeinteressert.

Kommer til å følge med på forumet utover.

H