Medlemspresentasjon – ny på Tidssonen.no?

Re: Medlemspresentasjon - Ny på Tidssonen.com?

Velkommen, Nautilus ! Hyggelig med litt spredning i alder ! ;)

Også greit med "kontakter" i bankvirksomhet, kan fort bli nødvendig med denne hobby'en ! :D :D

Har forresten for salg en LNIB stållenke til din 3717... om du skulle være intr.
 
Re: Medlemspresentasjon - Ny på Tidssonen.com?

Takk for det. Jeg ble litt usikker, er jeg ung eller gammel ? og hvilken alder er det stort sett på folk her ? hehe

Uansett, veldig int i lenke til IWC'en. Har du noen bilder, gammel ? pris ? osv....jeg har ikke sett den med lenke og liker i utganspunktet skinn best, men kan være greit å bytte litt på. Vet du om det er vasnkelig å skifte ?

Har noen erfaring med service på Panerai ? Jeg lurer litt sidend et ikke er noen forhandler i norge enda.
 
Re: Medlemspresentasjon - Ny på Tidssonen.com?

nautilus skrev:
Uansett, veldig int i lenke til IWC'en. Har du noen bilder, gammel ? pris ? osv....jeg har ikke sett den med lenke og liker i utganspunktet skinn best, men kan være greit å bytte litt på. Vet du om det er vasnkelig å skifte ?
Har noen erfaring med service på Panerai ? Jeg lurer litt sidend et ikke er noen forhandler i norge enda.


Det blir nok ingen Panerai forhandler i Norge med det første. Richmond konsernet (som eier Panerai) hevder omsetningen av Panerai i Skandinavia ikke er stor nok til ytterligere en forhandler......

Lenken er LNIB, kjøpt i januar 2008. Sorry. glemte å skrive selve prisen på den, men svært gunstig er ca 50 %.
Leddene skifter du selv med tilhørende verktøy. Å montere / demontere lenken på selve uret er også "enkelt". Kommer litt an på dine ferdigheter.

Service på Panerai er normalt en omstendelig og langvarig prosess, iogmed du må sende den til enten K. havn eller Stockholm,- som igjen kanskje sender den til Amsterdam. Det kan fort ta noen måneder. Koster litt også.
Jeg har forøvrig aldri benyttet meg av det. Klokkene klarer seg fint uten service i fire-fem år !

Lenken ser du også på bilder av 3717 på IWC's hjemmeside.
IWCpilot015.jpg
 
Re: Medlemspresentasjon - Ny på Tidssonen.com?

Ah, for en klokke. Kanskje du skulle selge klokka også, Brio? ;)
 
Re: Medlemspresentasjon - Ny på Tidssonen.com?

Jepp,- kom med et bud !

Følger med en original svart croc-rem med original IWC spenne og en ikke OEM svart ubrukt skinnrem ("flieger"- type) med røde stikninger.
 
Re: Medlemspresentasjon - Ny på Tidssonen.com?

Heisann

Meg selv: 35 år, sivilingeniør (nei, jeg synes ikke Ingenieur fra IWC er pen :) ) og MBA, jobber i Telenor Global Coordination med IT og telekom.

Ble hektet på klokker i 2002, kjøpte da en Maurice Lacroix Pontos GMT som jeg mest bruker til dress og når jeg reiser utenlands pga GMT-funksjonen. Mye for pengene.

Har også en Longines Master Collection med 7750-urverk (alle må ha en 7750). Samt et par kurante quartz-klokker og noen fake for moro skyld, bruker dem ikke "blant folk".
[attachment=0:1j7h1737]MLgmtblkblet.jpg[/attachment:1j7h1737][attachment=1:1j7h1737]l2_673_4_78_3-big1_221_400.jpg[/attachment:1j7h1737]
 
Re: Medlemspresentasjon - Ny på Tidssonen.com?

Hei

Jeg heter Frank, er gift, har to barn og bor på Stabekk. Jobber som rådgiver i et konsulentselskap.

Klokker har vært en del av livet mitt så lenge jeg kan huske. Har selvfølgelig som sikkert de fleste av dere eid en rekke Swatch ur samt andre digitale vidundere som f.eks. G Shocks fra Casio. De er har jeg ikke lenger kontroll på hverken hvor er eller når de ble kjøpt. Det første jeg gjorde da jeg begynte å jobbe og tjene egne penger var å kjøpe meg et mekanisk ur. Dette var tidlig på 90-tallet og valget falt på Revue Thommen som jeg fremdeles har - godt lagret. Kommer nok ikke til å bli brukt så mye, men det har en viss affeksjonsverdi. Mitt neste "store" ur var et Bvulgari Diagono gitt til meg av kona som bryluppspresang. Mye affeksjon, og selvfølgelig aldri til salgs. Videre har det blitt Omega PO, FM Casablanca (nå solgt), IWC Da Vinci Perpetual Chronograph, JLC Memovox 1970, IWC Portuguese Automatic Chronograph og til sist AP ROO Navy.

I år vil fokuset være å skaffe meg et Panerai (Pam 213, 246, 253 eller 286 er det som er mest aktuelt) og/eller et Hublot Big Bang (da helst Aero).

Veldig glad for at jeg har funnet dette forumet. Har nemlig til nå "følt" meg litt alene med denne hobbyen/interessen her i Norge. Har vært rimelig aktiv på diverse utenlandske forum (spesielt på Horomundi). Kona mener for øvrig at jeg er helt idiot med denne interessen
 
Re: Medlemspresentasjon - Ny på Tidssonen.com?

Velkommen i "klubben" !
Har selv bodd på Stabekk i en periode, 1997 - 2006, og er der fortsatt en god del. ;)

Mange bra ur du listet opp i innlegget ditt ! Spes. hyggelig er det jo at du nå også vil fokusere på en PAM ! :D

Vi liker å se wrist-shots i forumet (Galleriet) !
 
Re: Medlemspresentasjon - Ny på Tidssonen.com?

Jeg har hørt og hører fortsatt samme kommentar fra nesten alle andre, unntatt fra dem jeg treffer i ulike klokkefora ! 8)

Men, who cares ?

GOD PÅSKE !
 
Re: Medlemspresentasjon - Ny på Tidssonen.com?

Bor på Bekkestua, fint det er noen i næreten...kona bare rister på hodet, hun ahr gitt opp....
Og ja, en Panerai er å anbefale, sakffet en 104 (ikke helt det samme som de du nevner...men pytt) og den er helt klart favoritten...

God påske
 
Jo her - fant forumet gjennom TimeToTalk, flott at det endelig har kommet en norsk variant!

Bor i Kirkenes, jobber som intensivsykepleier, ble bitt av klokkebasillen for 6-7 år siden og har eid et utall ur av ulike merker siden den gang. Svak forkjærlighet for Rolex (den eneste som har unngått å bli "flippet" er min Rolex Explorer I som jeg kjøpte av Nurk-general Braanaas i 2003), men har sansen for det meste så lenge det er stål og mekanikk...

Gratulerer med nytt forum!
 
Re: Medlemspresentasjon - Ny på Tidssonen.com?

Henrik her, 29år gammel..

Er økonom og jobber som leder innen klesbransjen.

Har vært interessert i klokker i lengre tid, uten å ha lagt de helt store ressursene i det. Kjøpte min første "ordentelige" klokke når jeg var 25, en Rolex Datejust G/S fra mitt fødeår - 1979, en klokke jeg fortsatt har, selv om det blir lite wristaction på den.

Utenom klokker interesserer jeg meg for moderne kunst og design. Bil har jeg etterhvert fått et avlappet forhold til.

Hovedsakelig er jeg en Rolexfan, selv om samlingen idag inneholder andre merker også.

Klokkebeholdning:
- Rolex GMT S/S, Pepsi
- Rolex GMT G/S, Rootbeer skive
- Rolex Explorer II, hvit
- Rolex Datejust G/S
- Zenith Chronomaster XXT Open (på rem)
- Doxa SUB 1000T COSC
- Vintage Omega Constellation i gull med integrert lenke

Har hatt:
- Rolex Day Date YG (Presidentlenke/diamantskive)
- Rolex Datejust S/S
- Rolex Submariner S/S
- Rolex Submariner G/S Blå
- Rolex Sea Dweller
- Rolex Oyster Perpetual
- Tudor Submariner

De to neste planlagte innkjøp: Rolex Air-King og Omega Speedmaster på rem :D
 
Re: Medlemspresentasjon - Ny på Tidssonen.com?

Velkommen Henrik ! :)

Flott med en Rolex-fan i forumet, som attpåtil har en liten samling !
Legg gjerne ut noen bilder av klokkene dine, - spesielt er jeg intr. i den med Rootbeer skive.
 
Re: Medlemspresentasjon - Ny på Tidssonen.com?

Velkommen skal dere være, Henrik og Jo! Vi trenger en motvekt mot Paneristiene her på forumet :mrgreen:

Gleder meg til å se bilder av urene deres! (Og det minner meg på at jeg skal ta noen bilder selv :oops:)
 
Re: Medlemspresentasjon - Ny på Tidssonen.com?

Velkommen henrik!

Hm... Bare en ting; er det ikke snart på tide med en Daytona ??? :roll:

Ser ut som om du har eller har hatt det meste annet av rolex :D

Gleder meg til å se noen bilder av de, høres i alle fall ut som en meget bra samling
 
Re: Medlemspresentasjon - Ny på Tidssonen.com?

Risti4life skrev:
Hm... Bare en ting; er det ikke snart på tide med en Daytona ??? :roll:

Det er da alltid på tide med en Daytona 8)