Medlemspresentasjon – ny på Tidssonen.no?

Re: Medlemspresentasjon - Ny på Tidssonen.com?

Først,- velkommen til "klubben" !

Du har god smak, - d.v.s. en smak jeg kan dele ;) .

Jeg har ikke særlig kunnskap om innmaten, men ut fra min totalvurdering, kan jeg deg følgende anbefaling :
nr 1 : Santos 100 i stål, et flott, elegant og maskulint ur, som ikke "alle" har. Helt klart et beundringsverdig ur.
nr 2 : Explorer II, en klassisk klokke, men kanskje litt for klassisk...men absolutt en god nr 2 !

Har du muligheten, så er jo nye GMT-master II m/ keramisk bezel TOPPEN !

Hva med den nye (BNIB) Paneraien jeg har for salg ?? :)

Lykke til med valget !

BRIO1368 skrev:
Først,- velkommen til "klubben" !

Du har god smak, - d.v.s. en smak jeg kan dele ;) .

Takk for det, og takk for gode råd. Når det gjelder Paneraimodeller så liker jeg best de helt enkle som for eksempel Lumidor Marina variantene uten dato. Kanskje jeg må prøve meg på en sånn litt rimeligere (kanskje brukt) en før jeg går på de dyre variantene?

Benytter ikke Cartier seg av et vanlig ETA-urverk i sin Santos?

Selv er jeg 22, fra Oslo. Student og arbeidende. Har vært klokkeinteressert siden jeg var ung, 6-7 år, men det er først i de siste 2 årene at interessen virkelig har utviklet seg. Er særdeles fascinert i måten et urverk jobber på, også hvordan klokke er som "mannens eneste smykke" og hvordan klokken kan være et verktøy.

Bortsett fra tourbillions, er Rolex COMEX og Daytona Newman en av mine 'holy grails' som jeg virkelig ønsker meg et par år frem i tid ;)

Centurion skrev:
Bortsett fra tourbillions, er Rolex COMEX og Daytona Newman en av mine 'holy grails' som jeg virkelig ønsker meg et par år frem i tid ;)

Det må man jo bare applaudere :) COMEX, Red Sea-Dweller og Daytona Newman er ur som jeg dessverre har innsett ligger utenfor min økonomiske horisont som vanlig lønnstager med mindre jeg skulle vinne i Lotto (noe som vel fordrer at jeg spiller Lotto jevnlig ;) ). Men tanken er fri :D

Hei, nylig ervervet "klokkeidiot". Jeg er 34, jobber i bank, men er siv.ing av utdannelse...har alltid vært fasinert av mekaniske urverk...og spesiellt nå som jeg trenger noe å holde ingenirørfaget levende med. Jeg bor i Oslo og kjøpte min første mek. klokke ifjor.

Jeg har en IWC Pilot (3717,sort krok rem) og en Panerai PAM 00104 (sort krok + gummi, 44mm)som jeg nylig kjøpte. Tror det blir en IWC Aquatimer (stål, "hvit", Automatic) neste gang...håper det ikke blir lenge til, har siklet lenge. Liker røffe, spesielle klokker som ikke alle andre vet hva er uten å være litt klokkeinteressert.

Kommer til å følge med på forumet utover.

H

Velkommen, Nautilus ! Hyggelig med litt spredning i alder ! ;)

Også greit med "kontakter" i bankvirksomhet, kan fort bli nødvendig med denne hobby'en ! :D :D

Har forresten for salg en LNIB stållenke til din 3717... om du skulle være intr.

Takk for det. Jeg ble litt usikker, er jeg ung eller gammel ? og hvilken alder er det stort sett på folk her ? hehe

Uansett, veldig int i lenke til IWC'en. Har du noen bilder, gammel ? pris ? osv....jeg har ikke sett den med lenke og liker i utganspunktet skinn best, men kan være greit å bytte litt på. Vet du om det er vasnkelig å skifte ?

Har noen erfaring med service på Panerai ? Jeg lurer litt sidend et ikke er noen forhandler i norge enda.

nautilus skrev:
Uansett, veldig int i lenke til IWC'en. Har du noen bilder, gammel ? pris ? osv....jeg har ikke sett den med lenke og liker i utganspunktet skinn best, men kan være greit å bytte litt på. Vet du om det er vasnkelig å skifte ?
Har noen erfaring med service på Panerai ? Jeg lurer litt sidend et ikke er noen forhandler i norge enda.

Det blir nok ingen Panerai forhandler i Norge med det første. Richmond konsernet (som eier Panerai) hevder omsetningen av Panerai i Skandinavia ikke er stor nok til ytterligere en forhandler......

Lenken er LNIB, kjøpt i januar 2008. Sorry. glemte å skrive selve prisen på den, men svært gunstig er ca 50 %.
Leddene skifter du selv med tilhørende verktøy. Å montere / demontere lenken på selve uret er også "enkelt". Kommer litt an på dine ferdigheter.

Service på Panerai er normalt en omstendelig og langvarig prosess, iogmed du må sende den til enten K. havn eller Stockholm,- som igjen kanskje sender den til Amsterdam. Det kan fort ta noen måneder. Koster litt også.
Jeg har forøvrig aldri benyttet meg av det. Klokkene klarer seg fint uten service i fire-fem år !

Lenken ser du også på bilder av 3717 på IWC's hjemmeside.
IWCpilot015.jpg

Ah, for en klokke. Kanskje du skulle selge klokka også, Brio? ;)

Jepp,- kom med et bud !

Følger med en original svart croc-rem med original IWC spenne og en ikke OEM svart ubrukt skinnrem ("flieger"- type) med røde stikninger.

Heisann

Meg selv: 35 år, sivilingeniør (nei, jeg synes ikke Ingenieur fra IWC er pen :) ) og MBA, jobber i Telenor Global Coordination med IT og telekom.

Ble hektet på klokker i 2002, kjøpte da en Maurice Lacroix Pontos GMT som jeg mest bruker til dress og når jeg reiser utenlands pga GMT-funksjonen. Mye for pengene.

Har også en Longines Master Collection med 7750-urverk (alle må ha en 7750). Samt et par kurante quartz-klokker og noen fake for moro skyld, bruker dem ikke "blant folk".
[attachment=0:1j7h1737]MLgmtblkblet.jpg[/attachment:1j7h1737][attachment=1:1j7h1737]l2_673_4_78_3-big1_221_400.jpg[/attachment:1j7h1737]

Hei

Jeg heter Frank, er gift, har to barn og bor på Stabekk. Jobber som rådgiver i et konsulentselskap.

Klokker har vært en del av livet mitt så lenge jeg kan huske. Har selvfølgelig som sikkert de fleste av dere eid en rekke Swatch ur samt andre digitale vidundere som f.eks. G Shocks fra Casio. De er har jeg ikke lenger kontroll på hverken hvor er eller når de ble kjøpt. Det første jeg gjorde da jeg begynte å jobbe og tjene egne penger var å kjøpe meg et mekanisk ur. Dette var tidlig på 90-tallet og valget falt på Revue Thommen som jeg fremdeles har - godt lagret. Kommer nok ikke til å bli brukt så mye, men det har en viss affeksjonsverdi. Mitt neste "store" ur var et Bvulgari Diagono gitt til meg av kona som bryluppspresang. Mye affeksjon, og selvfølgelig aldri til salgs. Videre har det blitt Omega PO, FM Casablanca (nå solgt), IWC Da Vinci Perpetual Chronograph, JLC Memovox 1970, IWC Portuguese Automatic Chronograph og til sist AP ROO Navy.

I år vil fokuset være å skaffe meg et Panerai (Pam 213, 246, 253 eller 286 er det som er mest aktuelt) og/eller et Hublot Big Bang (da helst Aero).

Veldig glad for at jeg har funnet dette forumet. Har nemlig til nå "følt" meg litt alene med denne hobbyen/interessen her i Norge. Har vært rimelig aktiv på diverse utenlandske forum (spesielt på Horomundi). Kona mener for øvrig at jeg er helt idiot med denne interessen

Velkommen i "klubben" !
Har selv bodd på Stabekk i en periode, 1997 - 2006, og er der fortsatt en god del. ;)

Mange bra ur du listet opp i innlegget ditt ! Spes. hyggelig er det jo at du nå også vil fokusere på en PAM ! :D

Vi liker å se wrist-shots i forumet (Galleriet) !