Medlemspresentasjon – ny på Tidssonen.no?

Re: Medlemspresentasjon - Ny på Tidssonen.com?

Spørsmålet er....

Er det aldri på tide med en Cellini da?

Synes Cellinium platinum med svart skive er så snasen. Men den virker kanskje veldig liten? Noen som har prøvd en på armen?
 
Re: Medlemspresentasjon - Ny på Tidssonen.com?

Takk, takk :)

Jeg har faktisk vurdert Daytona ved et par anledninger, men så har det blitt noe annet isteden.

Ikke for å tråkke på noen tær, men personlig har jeg etterhvert kommet til at jeg ikke synes S/S modellen er "all that".. MEN en i 18K med hvit skive og brun skinnrem står høyt oppe på ønskelisten. Helst da en modell med El-Primero urverket.

Ser ikke for meg at det blir investert i en slik på en god stund enda, men man må jo ha lov til å drømme litt om den for det :)

Henrik
 
Re: Medlemspresentasjon - Ny på Tidssonen.com?

Her er det ingen med sarte tær ;) Det er tross alt smak vi snakker om her, jeg forventer i utgangspunktet ikke at noen andre enn jeg selv skal digge det jeg digger :mrgreen:

Hadde jeg syntes at 18k hadde vært noe for meg hadde det helt klart blitt en Daytona i gull ja. Men det blir bare helt feil for meg, fikser det ikke i det hele tatt :roll:

Det er lov å drømme ja, her på forumet er det til og med lov til å drømme høyt!
 
Re: Medlemspresentasjon - Ny på Tidssonen.com?

Medlem nr. 100

Vel jeg er en gutt på 23 år som om en liten måned går ut i de voksnes verden etter en lang skoleutdanning. Det er i denne forbindelsen jeg har tenkt å unne meg selv en penere klokke som eksamensgave til meg selv.
Har sett en del på nettet og tenkte det kunen være greit å finne et norskt forum hvor jeg kunen hente tips og inspirasjon.
Har sett litt på forskjellige klokker, å jo mer jeg ser, jo mer blir jeg dratt inn i "klokkeverden". Startet å se på Omega, har også vært innom Breitling, før jeg har sett mer og mer på klokker som IWC, Sinn og andre merker som ikke er like godt representert i vanlige klokkebutikker/urmakere.

Håper å få en del ut av denne siden, både informasjonsmessig, men også gjennom tips og kanskje finne en second hand her på forumet.

Etter en drøy dag her på forumet ser jo panerai unektelig lekkert ut også.

Er det noen som har noen tips eller kommer over noen uslåelige tilbud, så send meg gjerne en pm. Når det gjelder prisklasse, har jeg som student og deltidsselger på Elkjøp, ikke de dypeste lommene. Men noen kroner er det fullt mulig å skrape sammen.
 
Re: Medlemspresentasjon - Ny på Tidssonen.com?

Hei...

Føler det er på tide med en liten intro for min del..
Heter Vidar, er 23 år og bor i Oslo. Utdannet økonom og jobber i bank. Spiller gitar og trener en del på fritiden. Har opparbeidet en relativt stor klokkeinteresse over de siste par år, men er litt kresen, så har enda ikke kjøpt noe. Liker å lese innlegg og se bilder, litt inspirasjon, så får vi se hva jeg ender på.. Guttedrømmen var Rolex, men ettersom tiden går ser jeg jo at klokkejungelen er meget stor og utvalget såpass godt så vi får se hva tiden bringer.. Satser på å finne meg et ur i løpet av året.

Til sist, strøkent med et slikt forum, strøkent.
 
  • Liker
Reaksjoner: larsbaju
Re: Medlemspresentasjon - Ny på Tidssonen.com?

Hei.

Marius her, 25 år, jobber som selvstendig næringsdrivende innen bilbransjen.

Alltid hatt øye for klokker, men ikke funnet noen plasser å "utfolde" meg før nå.
Har hatt en del rimlige klokker. Men er klar for å bruke litt mer penger.

Nå har jeg en Seiko stålklokke, en Gant firkantet med skinnrem og en Kahuna stålklokke.
(og snart en til i posten..)

I nærmeste fremtid kommer jeg til å kjøpe en Tag Heuer Carrera evnt Tachymetre..
Ellers har jeg og fått veldig sansen Breitling, så forhåpentligvis kjøper jeg en sånn og etterhvert.
Også finner jeg nye klokker hver dag jeg er inne på forumet, hadde aldri hørt om bl.a. Audemars Piguet
Siden jeg er Hallingdøl og født kremmer skal man ikke se bort i fra at det kan bli litt kjøp&salg.

Av andre interesser så er det bil (Er medlem i Porsche Club Norge og VW Audi Club Norge), Golf (Hallingdal Golfklubb) og IT.
 
Re: Medlemspresentasjon - Ny på Tidssonen.com?

Hei
Tenkte det var på tide med en kort introduksjon.
Er 20 år gammel. På fritiden trener jeg tae kwon do og ser på anime :D
Studere medisin og trives med det.

Er for tiden stolt eier av en Casio til rundt 200 kr 8) . Håper å kjøpe meg en Omega Speedmaster om ikke alt for lenge. Er også jeg veldig fasinert av Hublot og VC. Det eneste jeg misliker med de merkene er vel egentlig prisen.

Kommer sikkert ikke til å være den mest aktive brukeren her, men stikker nok innom en gang i blant.

Over og ut!
 
Re: Medlemspresentasjon - Ny på Tidssonen.com?

Hei, 39 år gammel Ingeniør fra nord. min klokke interesse begynte etter at jeg kjøpte meg en fake Rolex, fant ganske rask ut at jeg ikke kunne gå rundt med en fake Rolex. Men Rolex ble det ikke, men er veldig fornøyd med Omegaen
 
Re: Medlemspresentasjon - Ny på Tidssonen.com?

Hallo alle sammen. Patrick heter jeg. Jeg er 19år og bor på Nøtterø. Jeg gikk realfagslinje ved Greveskogen VGS i Tønsberg, men tar et sabbatår nå før jeg skal studere. Jeg er fersk i forhold til klokker og blei bitt av bassilen da jeg arva en Certina Sportsman av bestefaren min. I tillegg til den har jeg en TAG Heuer Carrera(kjøpt for noen dager siden) og en Rolex Datejust Oyster Perpetual. Andre interesser består av lesing av alt mellom himmel og jord, helst biologi og astronomi relatert stoff.
 
Re: Medlemspresentasjon - Ny på Tidssonen.com?

Velkommen, Patrick! Gammel (utflyttet) Nøtterøy-gutt og realist her også :)
 
Re: Medlemspresentasjon - Ny på Tidssonen.com?

Da var det min tur til å presentere meg. Heter Christian, er 33 år og jobber som konsulent i oljebransjen.
Gift med 2 små barn gjør at jeg må holde interessen på et forholdsvis moderat nivå investeringsmessig, men det er gratis å lese på internett.

Min klokkeinteresse ble født for om lag 2 år siden da min trofaste Pulsar quartzklokke ikke overlevde en tur i sjøen.
Siden jeg er over middels teknologiinteressert, samt aldri foretar et uopplyst kjøp var det å stryke rett på internett og se hva som fantes. Det startet med flerfoldige fantastiske, billige og solide Seiko dykkerur. Naturligvis siden jeg ikke kunne forsvare å bruke masse penger på klokker. Som dere kjenner til flyttes denne sperren hele tiden og jeg har vært innom flere andre merker innen dykkerkategorien.
For tiden besitter jeg et par Doxa ur som tiltrekker meg da de har et unikt design.
Jeg vurderer derimot å prøve en Planet Ocean for å ha prøvd et mer tradisjonelt merke. Rolex Sea-Dweller kan vel kalles en grail for min del. Panerai har også pirret min interesse, vurderer en steril homage modell for å se om designet passer mine tynne håndledd.

Artig å se at vi endelig har fått et norsk forum (med en skikkelig forum-motor). Håper bare at aktiviteten på bruktmarkedet tar seg litt opp. Ikke artig å være "flipper" når man til stadighet må betale moms...
 
Re: Medlemspresentasjon - Ny på Tidssonen.com?

Velkommen Christian !
Jeg deler din interesse for dykkerur og støtter deg i dine valg ! :D
Det er mye spennende "der ute" ! Som du sikkert har oppdaget, så finnes det heldigvis nok av klokker å velge i, i de fleste prisklasser.
Seiko f.eks har mange flotte mekaniske modeller; ta gjerne turen innom http://www.chronograph.com.

Å ha en "holy grail" å jobbe seg mot, er litt av moroa med denne hobbyen ! ....og når en endelig har fått den i havn, er det gjerne på let etter en annen "holy grail" ! :D

Lykke til !
 
Re: Medlemspresentasjon - Ny på Tidssonen.com?

Velkommen Christian!! Høres ut som du har fått smaken på klokker ;) Og bra er det! Morsomt at du liker Doxa sine ur - jeg synes selv de er utrolig stilige, men har ennå ikke hatt gleden av å eie et. Men prøvd et par da 8)
 
Re: Medlemspresentasjon - Ny på Tidssonen.com?

kasmir skrev:
For tiden besitter jeg et par Doxa ur som tiltrekker meg da de har et unikt design.

Bilder? :D
 
Re: Medlemspresentasjon - Ny på Tidssonen.com?

For tiden er jeg på ferie så jeg dette er direkte fra handa mi. Den andre modellen jeg har er den mer klassiske oransje varianten 750T men med GMT komplikasjon.

Skal en shoppingtur til Houston og håper å få en god deal på en Planet Ocean der. Hørte rykter om at pruting var litt enklere i statene enn i lille Stavanger.
 
Re: Medlemspresentasjon - Ny på Tidssonen.com?

Hei.

Er vel på tide å presentere seg her. Jeg er 39 år og bor i nordland. Har vel egentlig alltid hatt interessen for klokker, men begynte ikke å samle for alvor etter at jeg var passert 30. Jeg har nok mest vintageur fra 60-tallet, men har fått sansen for nyere automatic ur. For tiden er jeg på utkikk etter ei Breitling klokke.

Morsomt å se at det finnes flere klokkegærninger enn meg :D
 
Re: Medlemspresentasjon - Ny på Tidssonen.com?

Girard skrev:
Jeg har nok mest vintageur fra 60-tallet

Med fare for å gjenta meg selv, jeg ser gjerne noen bilder :mrgreen: Lag deg en egen tråd i 'Klokker'-forumet. Jeg digger 60 - og 70-talls vintage!

Velkommen!
 
Re: Medlemspresentasjon - Ny på Tidssonen.com?

Hm, trodde jeg hadde presentert meg tidligere, men har tydeligvis bare blitt med tanken:)

Uansett, er 33 år, bor i Oslo, gift og en datter på 1 år. Jobber innenfor investment banking i ett meglerhus.

Alltid likt klokker, men først nå dette året jeg virkelig har begynt å sette i meg i temaet. Leser alt jeg kommer over på nettet om klokker og urverk osv:)