Medlemspresentasjon – ny på Tidssonen.no?

Velkommen hit fjk :D Alltid hyggelig med flere bergensere på forumet ;)

Tro meg, bruker du like mye tid her som resten av oss, skal du ikke se bort ifra at du har vært innom minst en av de "uoppnåelige" innen du fyller 30 ;)
Interessen vår er en sykdom som kan grense til galskap, men hva gjør vel det når vi har så mange andre gærninger å dele lidenskapen med :D

Velkommen :)

Jeg kan skrive under på at dette er en "sykdom"... Men, jeg vil ikke bli frisk :p

KAB – nytt medlem & min jakt på The Holy Grail 1/2

Hei,
Etter flere måneder med ”sniklesing” av forumet uten å være medlem, er det vel på tide å melde sin ankomst som registrert medlem....

Jeg har hatt interesse for klokker i mange år, men det har vært mer basert på at jeg har funnet kule quartz klokker basert på design og pris (les: under 5000’). Jeg ønsket meg klokkeskrin til jul og pakket ut et pent et på julaften til noe latter og rare blikk fra familiemedlemmer. Per idag ligger det 9 klokker i det – hvorav alle kan karakteriseres som enkle quartz hverdags beaters. Merkene vi snakker om er Festina, Citizen, Certina x2, Casio, Cross (som i pennene), Swatch, Viceroy og Polar. Ingen som fikk sikkel i munnvikene?....tenkte meg det!

Jeg kunne ikke skjønne at jeg var den eneste i dette landet med en relativt sterk fetish for klokker, og det å velge klokke for dagen på morgenen før jobb er helt naturlig. Helt tilfeldigvis fant jeg ut hvor dere alle gjemmer dere, og her inne er det seriøst mange potensielle pasienter for Dikemark. Etter å ha (snik)lest de fleste innleggene på forumet, så jeg raskt at det finnes en annen MYE dypere mening med klokker enn rimelige quartz klokker med kul design - av noen definert som ”det du får som velkomstgave i bokklubben” eller ”sorte får” – følte meg faktisk litt truffet der gitt.

Jeg må i tillegg glatt innrømme at innlegget av Mogens’, hvor hans unboxing av skreddersydde tøfler var dråpen som fikk meg til å se at jeg hører til her. Jeg må innrømme at jeg er såpass forfengelig at jeg synes det var noe av det kuleste en mann kan belønne seg selv med. Dekadent og helt unødvendig? Ja, definitivt! – men allikevel helt livsnødvendig og på lik linje med nødvendigheten av å kjøpe fluestang til 10.000 på grunn av de fantastiske håndlakkerte surringene.

Jeg må samtidig gi honnør til forumets medlemmer for en gjennomført hyggelig tone og med mange svært godt skrevne innlegg...og også et av få forum hvor rettskrivningen er nogenlunde i henhold til det jeg selv lærte på barneskolen (uten at jeg skryter av min!).

Fortsettelse følger, med beskrivelse av min nå fullførte jakt etter The Holy Grail. Dere kan gjerne gjette på hva det ble :confused:

KAB

Så hyggelig ! Her "strømmer det på" med stadig nye forumbrukere,- velkommen til fjk og KAB.

Bra å se at Vestlandet er godt representert nå !

Holy grail er alltid spennende å oppleve, venter i spenning, KAB! ;)

God morgen!

Hei

etter lang tid som observatør har jeg endelig tatt steget og blitt registrert bruker på tidssonen.
Jeg er snart 28 år, bosatt i stavanger og lider av ekstrem klokkeinteresse. Dog er jeg fremdeles på nybegynnerstadiet hva angår tekniske aspektet ved klokker, men har ambisjoner om å lære litt fra dere her.

Jeg har jobbet siste årene som prosjektleder for Lean implementering i et av norges største bedrifter og har reist en del rundt i Norge og kjøpt små gaver til meg selv når jeg har litt tid til overs.
For det meste har dette bestått av litt billigere klokker <10k som f.eks Tag Heuer Formula 1, diverse basis tissot-modeller og en Seiko kinetic chronograph.

Noen ganger undres jeg om jeg skal reskolere meg for å bli urmaker, men det er nok en fantasi som jeg aldri helt vil komme til å realisere.

Dog har samboeren min liten/ingen interesse for klokker (hun har ikke klokke -ref: "mobilen funker bra nok") Jeg er sikker på at dette er noe noen av dere har hørt også, og smerten av å høre slikt vås går dypt..

Jeg håper å kunne bidra på dette forumet, og håper dere respekterer at jeg periodevis kommer med dumme spørsmål.

Erik

Velkommen til enda en vestlending! :cool:

De fleste av oss har vel begynt forsiktig med de "enkle" urene, for så å ta steget fullt ut. Avogtil er det nesten som om kjøpelysten på flere klokker og mere "accessories", ingen ende vil ta. :D

Det er svært mye god kunnskap blant forum deltakerne, så bare fyr løs!

Velkommen, Erik. Registrerer som Brio sier at det er mye vestlendinger om dagene - det er vel en overflod av oljepenger som får ur-ben å gå på:mrgreen: Regner med at Stavanger-GTG blir folksomt og festlig!

Velkommen ErikR :)

Her er det ingen dumme spørsmål som stilles! Har inntrykk av at de fleste har forståelse for at ikke alle besitter samme kunnskapen.

Sjekk også ut tråden for GTG i Stavanger :)

Velkommen ErikR! Dette forumet har stor takhøyde for å komme med ulike spørsmål, og den samlede kompetansen her er meget stor. Du er kommet til rett sted :)

Hei,

Meldte meg inn for ei stund siden, men dette er første innlegget mitt.

Er rundt omkring de 40, jobber i møbelbransjen. Fritiden går mest til familie og bil.
Har egentlig ikke den helt store klokkeinteressen, men følger da litt med. Veldig opptatt av design. Er aktiv på ett annet forum (bil), og til tider blir det også diskutert klokker der.

Av klokke har jeg en Rolex Oyster Perpetual Date. Siden den var ny i -01 har jeg fått den "ombygget" to ganger. Original var den med sølv urskive, den ble byttet i en sort urskive og etter det byttet jeg til lakserosa urskive, samt wide bezel.
Rolexen bruker jeg som ett vanlig bruksur, men føler tiden er inne for å "pensjonere" den. Er egentlig for galt å bruke den til daglig i min jobb. Planen er nå i nær fremtid å levere den inn til full service, for deretter bare bruke den som ett "selskapsur".
Sånn til hverdags vurderer jeg Certina, men det kan fort bli noe annet. Tenkte at det å være litt aktiv her inne kanskje kunne gi meg noen ideer.

mvh fish

Hei

Ole her, er 21 år og kommer fra akershus/bærum, men bor og jobber i Stavanger. Jobber offshore i borebransjen.
Kjøpte min første breitling da jeg var 16, så jeg ble tidlig bitt av basillen:p

Nå er samlingen bestående av en Oris Williams F1 beater, og en Breitling Seawolf.

Fotballmessig går det i Stabæk her og, men er dessverre mest medgangssupporter :p hehe
Inderst i hjertet står lidenskapen for Bil (BMW) og klokker. Er med I BMWCCNR som sikkert noen andre her er og.

Kjempebra med norsk forum :D gleder meg til å lære mer gjennom andres erfaringer:cool:

Takk

Velkommen fish,- ekstra velkommen til deg, siden jeg liker å betrakte meg som sportsfisker......:cool:

At du ikke har helt den store klokkeinteressen, skal vi her på forumet prøve å gjøre noe med!
:D

Velkommen olemol!
Har allerede beundret bilder av Seawolfen! Imponerende ur de der!:cool:

Og velkommen fish! Synes ikke du skal pensjonere Daten.
Den er en meget bruksvennlig klassiker og fortjener wt!:cool: