KAB – nytt medlem & min jakt på The Holy Grail 1/2
Hei,
Etter flere måneder med ”sniklesing” av forumet uten å være medlem, er det vel på tide å melde sin ankomst som registrert medlem....
Jeg har hatt interesse for klokker i mange år, men det har vært mer basert på at jeg har funnet kule quartz klokker basert på design og pris (les: under 5000’). Jeg ønsket meg klokkeskrin til jul og pakket ut et pent et på julaften til noe latter og rare blikk fra familiemedlemmer. Per idag ligger det 9 klokker i det – hvorav alle kan karakteriseres som enkle quartz hverdags beaters. Merkene vi snakker om er Festina, Citizen, Certina x2, Casio, Cross (som i pennene), Swatch, Viceroy og Polar. Ingen som fikk sikkel i munnvikene?....tenkte meg det!
Jeg kunne ikke skjønne at jeg var den eneste i dette landet med en relativt sterk fetish for klokker, og det å velge klokke for dagen på morgenen før jobb er helt naturlig. Helt tilfeldigvis fant jeg ut hvor dere alle gjemmer dere, og her inne er det seriøst mange potensielle pasienter for Dikemark. Etter å ha (snik)lest de fleste innleggene på forumet, så jeg raskt at det finnes en annen MYE dypere mening med klokker enn rimelige quartz klokker med kul design - av noen definert som ”det du får som velkomstgave i bokklubben” eller ”sorte får” – følte meg faktisk litt truffet der gitt.
Jeg må i tillegg glatt innrømme at innlegget av Mogens’, hvor hans unboxing av skreddersydde tøfler var dråpen som fikk meg til å se at jeg hører til her. Jeg må innrømme at jeg er såpass forfengelig at jeg synes det var noe av det kuleste en mann kan belønne seg selv med. Dekadent og helt unødvendig? Ja, definitivt! – men allikevel helt livsnødvendig og på lik linje med nødvendigheten av å kjøpe fluestang til 10.000 på grunn av de fantastiske håndlakkerte surringene.
Jeg må samtidig gi honnør til forumets medlemmer for en gjennomført hyggelig tone og med mange svært godt skrevne innlegg...og også et av få forum hvor rettskrivningen er nogenlunde i henhold til det jeg selv lærte på barneskolen (uten at jeg skryter av min!).
Fortsettelse følger, med beskrivelse av min nå fullførte jakt etter The Holy Grail. Dere kan gjerne gjette på hva det ble
KAB