Medlemspresentasjon – ny på Tidssonen.no?

Velkommen, David!
Nå er du i trøbbel!
Det eneste du får støtte til her inne er å bruke bare enda mer av familiens sårt trengte penger til små metalldingser med visere.
Selv om vaskemaskiner og fyringsanlegg går til helvete brukes sparepengene på noe man blir fristet til av galningene på asylet.
Og så sitter man der og hutrer og fryser i skitne klær, lykkelig, med et chronometer på armen.

Herregud som du er i trøbbel...:mrgreen:
 
Jeg er helt enig med Frodo... Jeg skulle egentlig kjøpt bil sist vår, men så ble jeg medlem her, og, vel... Jeg tar bussen enda, dog med noe koselig på håndleddet :D

De rasjonelle prioriteringene går mildt sagt til helvette ;)
 
Velkommen, David!
Nå er du i trøbbel!
Det eneste du får støtte til her inne er å bruke bare enda mer av familiens sårt trengte penger til små metalldingser med visere.
Selv om vaskemaskiner og fyringsanlegg går til helvete brukes sparepengene på noe man blir fristet til av galningene på asylet.
Og så sitter man der og hutrer og fryser i skitne klær, lykkelig, med et chronometer på armen.

Herregud som du er i trøbbel...:mrgreen:


Hehe..;)

Viktig å ha prioriteringene i orden! Situasjonene Frodo her beskriver er helt normalt for flertallet her inne.
UJU tar forøvrig feil, det er verken mani eller lidenskap, det er religion:p

Velkommen David!

PS! Å ha brukt mye penger på klokker er fortsatt ingen unnskyldning for å ta bussen, Sponon;)
 
Hei, StigH her. Har lest en del på Tidsonen før jeg meldte meg inn. Har alltid hatt interesse for klokker, men har kommet til et punkt hvor jeg ønsker å lære mer. Antar at det også medfører at det blir dyrt;)
 
Velkommen StihH....dyrt og dyrt, tror det kan diskuteres....Som Mogens så riktig påpeker så er dette en religion og dermed kan man vel ikke snakke om bagateller som egen økonomi og velbefinnende...

...du kommer ikke til å angre :)
 
Hei, StigH her. Har lest en del på Tidsonen før jeg meldte meg inn. Har alltid hatt interesse for klokker, men har kommet til et punkt hvor jeg ønsker å lære mer. Antar at det også medfører at det blir dyrt;)

Velkommen :)

Det blir dyrt, uten tvil...

Men, innmari gøy! ;)
 
Litt om meg

Heisann,

Ble presentert dette forumet av en kamerat for noen dager siden og har lest flittig siden - tidligere har jeg vært mye på PMWF og fått mange fine tips derfra.

Av klokker har jeg mye mest billige saker, diverse Seiko automat - Hamilton og et par eco-drive. Koser meg med hai remmer fra DON og nato-remmer på disse. Har kjøpt meg lystelt så kanskje jeg tar noen bilder etterhvert :)

Gleder meg til å lese mer på tidssonen, eneste problemet jeg ser at er jeg blir mer og mer sugen på de dyrere klokkene ..

mvh,
=Tor=
 
Velkommen! Ikke regn med å ha økonomi til å betale noe mer enn renter på eventuelle lån, makaroni og ost til middag og ferier kan du bare glemme... Du er kommet til asylet nå.
 
dyrere og dyrere

Ser problemet ja - var igrunn ganske så happy med Seiko black monster og andre billigklokker men når jeg blar litt her kjenner jeg suget etter klokker som er langt over mitt budsjett som statsansatt .. :(

Hvis lykkefølelsen er proposjonal med prisen på klokka har jeg jo noe å se frem til da .. må bare lage meg en klokkekonto og fylle den opp :)

=Tor=
 
Velkommen Tor!

Ingen grunn til å holde tilbake. Om lykkekurven er proposjonal med prisen vet jeg ikke, men livet blir fort grått når alt du tenker og drømmer om er DEN klokken...;)
 
Velkommen til alle dere sist ankomne! Her i forumet finner dere mye ekspertise og klokskap.
Det er mange ulike klokkemodeller i de fleste prisklasser ute blant TS'ens brukere, så det er bra å stille spørsmål. Det er vel ingen stor hemmelighet at de fleste urene hos TS brukere, har et mekanisk urverk i seg....

At det kan bli dyrt er jo egentlig opp til den enkelte å avgjøre, men at pengene fort kan få bein å fly på, er sikkert! ;)
 
SpaceCowboy her. Kom over tidssonen helt tilfeldig og jeg har samlet på klokker i snart 6 år (!) Ja, det er en skam... ;)

Er, i følge kona, i overkant interessert i mekaniske armbåndsur fra 60-tallet. Det begynte med min fly- og romfartsinteresse, og derifra var veien kort til en Omega Speedmaster Professional. Spekteret er utvidet noe, men det er uansett 60-tallet som gjelder. Har for tiden følgende "prosjekter": Omega Constellation deLuxe, ref. 168.005/6, Breitling Navitimer ref. 806 (generasjon III eller IV), alternativt Cosmonaute ref. 809, samme generasjon. Skulle du ha en av disse liggende å slenge, er det bare å si i fra!

Skal til New York den 9. oktober og pakker med meg ei lang liste med vintage-sjapper, så vi skal se om det ikke blir årnings! :)
 
Ser problemet ja - var igrunn ganske så happy med Seiko black monster og andre billigklokker men når jeg blar litt her kjenner jeg suget etter klokker som er langt over mitt budsjett som statsansatt .. :(

Hvis lykkefølelsen er proposjonal med prisen på klokka har jeg jo noe å se frem til da .. må bare lage meg en klokkekonto og fylle den opp :)

=Tor=

Ingen grunn til å holde tilbake!
Pantsett hus & hytte til over pipen, tøm sparekontoene og dropp boliglånet så er du garantert lykke med et tikkende stykke industriell kunst på armen!
 
Hei,

Jarle her, 39 år (ihvertfall i 5 dager til) har akkurat flyttet fra Oslo til Ås. Jobber som IT-arkitekt i et ikke helt ukjent telecom-selskap i Oslo-området. Er nok over gjennomsnittet interessert i tekniske "dingser".

Jeg har en forkjærlighet for Tag-Heuer klokker. Har siklet på TH klokker i 20 år uten å ta skrittet å kjøpe noen. Hver gang jeg har byttet klokker har lidenskapen våknet til live igjen for så å blekne litt etter som tiden har gått. Har alltid kjøpt quartz-ur fra Tissot, Certina etc. Kjøpte ny Certine DS Podium Big-Size for en to måneder siden og som alltid våknet lidenskapen til live igjen. Denne gangen bestemte jeg meg for å ta steget helt ut og endelig kjøpe en TH. Det er et eller annet med designet til TH som gjør at jeg synes de ser bedre ut enn Omega, Breitling og de andre i dette sjiktet.

Jeg kjøpte en Carrera Day-Date med hvit skive og croco-reim, er utrolig fornøyd. Det er deilig å kjenne en skikkelig klokke på armen. Jeg tar meg selv i å ofte se på klokken uten å få med meg hva klokken er, fordelen med dette er jo at jeg må se på den en gang til ;)

Som alltid når man kjøper noe så får man jo lyst på noe nytt med en gang. Ønskeklokkene nå for tiden er Rolex Daytona med hvit skive eller Jaeger LeCoultre Master Compressor Memovox som jeg synes er veldig fasinerende med alarmfunksjonen :)

Jeg er en ivrig forum-bruker og leser for tiden de forumene jeg kan komme over og som tiden tillater. Liker veldig godt tonen og kunnskapen her på forumet så jeg kommer nok til å være her endel fremover :)
 
Hei Jarle, velkommen hit og grattis med et flott ur. Hvis jeg skal komme med en kjapp spådom, så er det at hvis du henger litt rundt her, vil ikke lidenskapenblekne så fort denne gangen..... Pluss at du om en liten tid kommer til å kjenne en helt absurd trang til å måtte eie en Rolex Submariner. :)
 
Velkommen Jarle...Krille har rett, av en eller annen grunn har jeg fått en absurd trang til å eie en Submariner...;)
 
Velkommen.

Gratulerer med et godt valg av klokke,- den er ganske sikkert bare en begynnelse!

Som andre også nevner, er det utrolig hvor ofte en slik "BARE-MÅ-HA" følelse kommer over en og hvor langt en er villig til å gå for å realisere en slik følelse...
Lykke til !