Medlemspresentasjon – ny på Tidssonen.no?

Hei!

Eg har brukt mykje tid bak kulissane på dette forumet (og div. andre forum), og tenkte at no får det vera nok med denne snokinga!:p

Eg er ikkje gamle karen (24), men vart smitta av denne sjukdommen for eit par år sidan. Sidan den gong har eg brukt mykje tid på å setja meg inn i dette fantastiske universet. Samlinga mi er ingenting å skryte av, men eg håpar at det vil endre seg i framtida! Pr. dags dato består familien av Tissot PRC 200, Seiko SKX025 (pepsi), Nixon Cannon (huff! burde ikkje nemnast eingong), ein Marina Militare pam homage og ein Marathon SAR-D. Eg har også ei gammal dressklokke i 18k gull etter bestefar min (Det står "Foyt" på urskiva, har aldri høyrt om det, og finn ingenting om det på webben. Men den er swiss made. Nokon her som har info?)

Litt om meg sjølv; eg er som sagt 24 år gammal, og er fødd og oppvaksen på vestlandet. Etter å ha fullført fyrstegongstenesta flytta eg til Bergen, der eg har studert jus dei 4 siste åra. Eg planlegg å unne meg sjølv ein (brukt) Rolex 14060 når eg er ferdig utdanna jurist neste sommar. Før den tid har eg planar om å modde ein Seiko SKX007.

Og som brukarnamnet mitt tilseier er eg også heftig interessert i trommer. Har vel omlag 15 år bak trommene :cool:

Velkommen skal du være Gretsch! Nok en vestlending- godt det. Er selv utflytta trønder bosatt på vestlandet :)

Velkommen !

Hyggelig med slike presentasjoner ! :D

Du begynner "forsiktig", som sikkert de fleste av oss andre også har gjort...men før eller siden vil du nok bruke godt med pæng på denne hobbyen...

Velkommen!
Høres ut som du er godt i gang allerede.
Det finnes mye glede i rimelige kvalitetsur.
Og nå er det bare å jobbe mot 14060'en!

Du har mye deilig galskap i vente!:mrgreen:

Hei,
har fulgt med på forumet her i et halvt års tid nå. Syntes klokker var litt interessant, og
etter et halvt år med kikking her syntes jeg det er veldig interessant.

Foreløpig har jeg kun en Seiko dykker(dessverre kvarts). Men er nå på jakt etter en
Panerai som gave til meg selv, siden jeg er ferdig siv.ing. om noen få dager.

-Schmelck

Velkommen fra meg også!! Nettopp ferdig med eksamen selv, og har gitt meg selv en gave - de som kjenner meg vet at det IKKE er en Pan...enn så lenge. Har selv lagt min elsk på Anonimo, så når studiene er avsluttet neste år, blir nok min vintage Omega-addiksjon avbrutt av en italiener ;)
Grattis med eksamen!

@ Frodo: Takk! Nei, pleier ikke å være så raus med meg selv. Gleder meg.

@ PerØ: Takk! Anonimo har mye nydelig de også!

Velkommen Schmelck, hyggelig med flere sivilingeniører her! Hvilken retning?

Takk krille!
Godt det er flere av oss her :) Jeg har gått industriell matematikk(fys.mat.). Du?

Har vært med her noen uker. Fant forumet helt tilfeldig i en link fra et svenskt forum, og det er jo greit med et forum her hjemme også.
Selv har jeg vært moderator på WUS sitt Omega forum i flere år, og har samlet en del eldre Omega klokker. Det har vært tidkrevende, og samlingen er heller litt redusert i det siste, enn økt

Her er et bilde av deler av den for noe tid tilbake. Noen er nå solgt tilbake til USA

Feb2006_2.jpg

Og med penger på klokke kontoen er det jo bare å begynne å lete. Mulig neste vil bli en Rolex. 25 år siden sist jeg kjøpte en

Jon

Takk krille!
Godt det er flere av oss her :) Jeg har gått industriell matematikk(fys.mat.). Du?
Jeg gikk på elkraft.

Har vært med her noen uker. Fant forumet helt tilfeldig i en link fra et svenskt forum, og det er jo greit med et forum her hjemme også.
Selv har jeg vært moderator på WUS sitt Omega forum i flere år, og har samlet en del eldre Omega klokker. Det har vært tidkrevende, og samlingen er heller litt redusert i det siste, enn økt

Her er et bilde av deler av den for noe tid tilbake. Noen er nå solgt tilbake til USA

Og med penger på klokke kontoen er det jo bare å begynne å lete. Mulig neste vil bli en Rolex. 25 år siden sist jeg kjøpte en

Jon
Velkommen hit! Du ser ut til å ha mye fint, håper du vil trives og dele av dine kunnskaper her!

Jon

Velkommen! Flott samling!:D