Medlemspresentasjon – ny på Tidssonen.no?

Hei!
Vært lenge på let etter et klokkeforum hvor jeg følte jeg kunne passe inn og dette ser utmerket ut for meg!
Er 24år gammel og er urmakerlærling med 1år igjen på skolen i Danmark.
Har for tiden et IWC Chrono 3717 og har snart tenkt å få meg Cartier Calibre i stål med sort skive. Synes det uret bare er rålekkert!
Blir spennende å se hvordan det er på den andre siden av disken og hva folk interesserer seg for for øyeblikket.
 
Hei!
Vært lenge på let etter et klokkeforum hvor jeg følte jeg kunne passe inn og dette ser utmerket ut for meg!
Er 24år gammel og er urmakerlærling med 1år igjen på skolen i Danmark.
Har for tiden et IWC Chrono 3717 og har snart tenkt å få meg Cartier Calibre i stål med sort skive. Synes det uret bare er rålekkert!
Blir spennende å se hvordan det er på den andre siden av disken og hva folk interesserer seg for for øyeblikket.
Se det, velkommen til Tidssonen! Håper du kan være med å bidra litt med teknisk ekspertise, det er ofte diskusjoner av teknisk art når klokkenerder møtes, uten at fagkunnskapene nødvendigvis står i stil.....:)

Morsomt med vaskeekte urmakere uansett. Håper du kommer til å trives her!
 
Artig med en urmaker på sonen :)

En ekte urmaker mener du... :D

Som de andre har sagt, velkommen til "galehuset".

Tror du allerede nå kan grue deg til du er ferdig på skolen og vi får kjennskap til hvor du jobber... Da skal service, tålmodighet og kunnskap prøves ut.
 
En ekte urmaker mener du... :D

Som de andre har sagt, velkommen til "galehuset".

Tror du allerede nå kan grue deg til du er ferdig på skolen og vi får kjennskap til hvor du jobber... Da skal service, tålmodighet og kunnskap prøves ut.

Hehe! Det blir allerede testet hver dag der jeg er lærling!
Så det kan godt hende at flere av dere allerede har møtt på meg i butikken. Håper i det minste at det var en positiv opplevelse. =)
 
Hei

Petter her. Er i noen få måneder til noenogtretti og bor i Stavangerområdet.

Arvet et ur for et drøyt år siden og fikk plutselig øynene opp for at et ur var noe mer enn en praktisk innretning for å lese av tiden.

Kastet meg ut på dypt vann med en gang. Kjøpte, solgte og beholdte en del ur fra ebay og Finn. Gikk selvfølgelig på noen smeller og har noen ganger følt for å gi opp. Det koster penger å handle med ur når en egens moral synes å være forskjellig fra en del andre der ute. Spesielt når en er nybegynner og ikke så flink til å sile det seriøse fra det ikke seriøse.

Nå er jeg imidlertid klokere og der jeg burde ha innfunnet meg fra starten av, nemlig Tidssonen.no. Det virker som det er utrolig mye å lære her inne. Postet en tråd om det å handle her og fikk med en gang gode tilbakemeldinger. Ser frem til mange hyggelige og lærerike diskusjoner.

Har ikke (enda) brukt mange penger på ur og mitt skrin inneholder;

Omega Dynamic Automatic, stål, blå skive, blå rem
Omega Dynamic Automatic, "gull", "gull" og brun skive, brun rem
Omega Speedmaster "Reduced" (mitt håndledd er også reduced, så det går fint)
Oris Big Crown
Omega Seamaster Professional Quarts (det dere her inne kaller "beater" ?)
Omega Genève Quartz (startet det hele, er arvet, blir aldri solgt)
 
Hei, Trym her.
21 år gammel student på Mh i Oslo. Klokker har vært en interesse for meg siden jeg fant ut at de fleste kompisene mine ønsket seg klokker til konfirmasjonen. Og jeg skulle ikke være noe dårligere.
Er i besittelse av kun et ur, nemlig det jeg fikk til konfirmasjonen. En Certina DS titanium.

Grunnet for høy interesse for kvalitetsur, så har det for meg vært utenkelig å bruke penger på noe som ikke kan selges for en god pris eller gis til mine barn. Det er derfor jeg sparer og sparer. Og er utvilsomt derfor jeg kun har et også =)
 
Velkommen Trym og Petter! Hyggelig å se flere som er hekta, håper dere vil trives!
 
Morsomt med flere medlemmer, og spesielt artig at det kommer en umaker vi kan plage med ukvalifiserte spørsmål. Trym: Hvis du kjøper en brukt klokke av kurant merke er det sjelden vanskelig å få omsatt den igjen for omtrent samme pris. Da kan du spare penger samtidig som du har en kvalitetsklokke på armen :)

(Jeg var forøvrig ikke klar over at Skull and Bones hadde en lokalavdeling på MH?)
 
Velkommen til både Petter og Trym!

Ingen grunn til å kjempe i mot, fornuften taper alltid til slutt...;)
 
Morsomt med flere medlemmer, og spesielt artig at det kommer en umaker vi kan plage med ukvalifiserte spørsmål. Trym: Hvis du kjøper en brukt klokke av kurant merke er det sjelden vanskelig å få omsatt den igjen for omtrent samme pris. Da kan du spare penger samtidig som du har en kvalitetsklokke på armen :)

(Jeg var forøvrig ikke klar over at Skull and Bones hadde en lokalavdeling på MH?)






Ja det er det jeg prøver på.
Oi imponerende, få som kjenner igjen logoen ;) Men ja du vet, alle institutt for høyereutdanning har sine skjulte nettverk.
 
Nytt medlem fra Bergen

Hallo, Ørjan fra bergen her. Snublet tilfeldigvis over dette forumet, var ikke klar over at norge hadde et eget...

Litt om meg: Jobber som kranfører, bor i en liten leilighet, har en gammel bil, og samler litt på klokker.

takk!
 
Hallo, Ørjan fra bergen her. Snublet tilfeldigvis over dette forumet, var ikke klar over at norge hadde et eget...

Litt om meg: Jobber som kranfører, bor i en liten leilighet, har en gammel bil, og samler litt på klokker.

takk!

Velkommen, Ørjan!
 
Hei og velkommen, Ørjan!
Var akkurat inne og tittet på klokkene dine.
Veldig bra. Er både Omega og Rolex fan selv.
Longines XL imponerte meg. Hvordan vurderer du den i forhold til Breitlingen?:cool:
 
Hei og velkommen, Ørjan!
Var akkurat inne og tittet på klokkene dine.
Veldig bra. Er både Omega og Rolex fan selv.
Longines XL imponerte meg. Hvordan vurderer du den i forhold til Breitlingen?:cool:

Hei.

xl'en er veldig lik super'en, eneste forskjellen er at lenken på xl'en er 24mm hele veien. ellers føles de lik. men må inrømme at breitlingen blir førstevalget av de to.
 
Nytt medlem

Hei, jeg heter David og klokkeoman.

Jeg ble introdusert for dette forumet av en kollega og har etter det smuglest med jevne mellomrom. Har hatt en stor interesse for klokker lenge, men det er etter at jeg begynte å titte her at interessen eksplodert (til noens frustrasjon).

Etter mye lesing i kjøp og salg tråden ble det endelig handel.. info og bilder kommer i egen tråd ;)
 
Hei, jeg heter David og klokkeoman.

Jeg ble introdusert for dette forumet av en kollega og har etter det smuglest med jevne mellomrom. Har hatt en stor interesse for klokker lenge, men det er etter at jeg begynte å titte her at interessen eksplodert (til noens frustrasjon).

Etter mye lesing i kjøp og salg tråden ble det endelig handel.. info og bilder kommer i egen tråd ;)

Velkommen skal du være :) gleder meg til å se bilder av klokkekjøpet ditt :) God helg
 
En del klokkekjøp høres veldig bra ut. Gleder meg til å se bilder.
 
Hei, jeg heter David og klokkeoman.

Jeg ble introdusert for dette forumet av en kollega og har etter det smuglest med jevne mellomrom. Har hatt en stor interesse for klokker lenge, men det er etter at jeg begynte å titte her at interessen eksplodert (til noens frustrasjon).

Etter mye lesing i kjøp og salg tråden ble det endelig handel.. info og bilder kommer i egen tråd ;)

Velkommen :)

Det blir bare verre etter hvert ;)