Medlemspresentasjon – ny på Tidssonen.no?

Re: Medlemspresentasjon - Ny på Tidssonen.com?

Jeg har hørt og hører fortsatt samme kommentar fra nesten alle andre, unntatt fra dem jeg treffer i ulike klokkefora ! 8)

Men, who cares ?

GOD PÅSKE !

Bor på Bekkestua, fint det er noen i næreten...kona bare rister på hodet, hun ahr gitt opp....
Og ja, en Panerai er å anbefale, sakffet en 104 (ikke helt det samme som de du nevner...men pytt) og den er helt klart favoritten...

God påske

Jo her - fant forumet gjennom TimeToTalk, flott at det endelig har kommet en norsk variant!

Bor i Kirkenes, jobber som intensivsykepleier, ble bitt av klokkebasillen for 6-7 år siden og har eid et utall ur av ulike merker siden den gang. Svak forkjærlighet for Rolex (den eneste som har unngått å bli "flippet" er min Rolex Explorer I som jeg kjøpte av Nurk-general Braanaas i 2003), men har sansen for det meste så lenge det er stål og mekanikk...

Gratulerer med nytt forum!

Henrik her, 29år gammel..

Er økonom og jobber som leder innen klesbransjen.

Har vært interessert i klokker i lengre tid, uten å ha lagt de helt store ressursene i det. Kjøpte min første "ordentelige" klokke når jeg var 25, en Rolex Datejust G/S fra mitt fødeår - 1979, en klokke jeg fortsatt har, selv om det blir lite wristaction på den.

Utenom klokker interesserer jeg meg for moderne kunst og design. Bil har jeg etterhvert fått et avlappet forhold til.

Hovedsakelig er jeg en Rolexfan, selv om samlingen idag inneholder andre merker også.

Klokkebeholdning:
- Rolex GMT S/S, Pepsi
- Rolex GMT G/S, Rootbeer skive
- Rolex Explorer II, hvit
- Rolex Datejust G/S
- Zenith Chronomaster XXT Open (på rem)
- Doxa SUB 1000T COSC
- Vintage Omega Constellation i gull med integrert lenke

Har hatt:
- Rolex Day Date YG (Presidentlenke/diamantskive)
- Rolex Datejust S/S
- Rolex Submariner S/S
- Rolex Submariner G/S Blå
- Rolex Sea Dweller
- Rolex Oyster Perpetual
- Tudor Submariner

De to neste planlagte innkjøp: Rolex Air-King og Omega Speedmaster på rem :D

Velkommen Henrik ! :)

Flott med en Rolex-fan i forumet, som attpåtil har en liten samling !
Legg gjerne ut noen bilder av klokkene dine, - spesielt er jeg intr. i den med Rootbeer skive.

Velkommen skal dere være, Henrik og Jo! Vi trenger en motvekt mot Paneristiene her på forumet :mrgreen:

Gleder meg til å se bilder av urene deres! (Og det minner meg på at jeg skal ta noen bilder selv :oops:)

Velkommen henrik!

Hm... Bare en ting; er det ikke snart på tide med en Daytona ??? :roll:

Ser ut som om du har eller har hatt det meste annet av rolex :D

Gleder meg til å se noen bilder av de, høres i alle fall ut som en meget bra samling

Risti4life skrev:
Hm... Bare en ting; er det ikke snart på tide med en Daytona ??? :roll:

Det er da alltid på tide med en Daytona 8)

Spørsmålet er....

Er det aldri på tide med en Cellini da?

Synes Cellinium platinum med svart skive er så snasen. Men den virker kanskje veldig liten? Noen som har prøvd en på armen?

Takk, takk :)

Jeg har faktisk vurdert Daytona ved et par anledninger, men så har det blitt noe annet isteden.

Ikke for å tråkke på noen tær, men personlig har jeg etterhvert kommet til at jeg ikke synes S/S modellen er "all that".. MEN en i 18K med hvit skive og brun skinnrem står høyt oppe på ønskelisten. Helst da en modell med El-Primero urverket.

Ser ikke for meg at det blir investert i en slik på en god stund enda, men man må jo ha lov til å drømme litt om den for det :)

Henrik

Her er det ingen med sarte tær ;) Det er tross alt smak vi snakker om her, jeg forventer i utgangspunktet ikke at noen andre enn jeg selv skal digge det jeg digger :mrgreen:

Hadde jeg syntes at 18k hadde vært noe for meg hadde det helt klart blitt en Daytona i gull ja. Men det blir bare helt feil for meg, fikser det ikke i det hele tatt :roll:

Det er lov å drømme ja, her på forumet er det til og med lov til å drømme høyt!

Medlem nr. 100

Vel jeg er en gutt på 23 år som om en liten måned går ut i de voksnes verden etter en lang skoleutdanning. Det er i denne forbindelsen jeg har tenkt å unne meg selv en penere klokke som eksamensgave til meg selv.
Har sett en del på nettet og tenkte det kunen være greit å finne et norskt forum hvor jeg kunen hente tips og inspirasjon.
Har sett litt på forskjellige klokker, å jo mer jeg ser, jo mer blir jeg dratt inn i "klokkeverden". Startet å se på Omega, har også vært innom Breitling, før jeg har sett mer og mer på klokker som IWC, Sinn og andre merker som ikke er like godt representert i vanlige klokkebutikker/urmakere.

Håper å få en del ut av denne siden, både informasjonsmessig, men også gjennom tips og kanskje finne en second hand her på forumet.

Etter en drøy dag her på forumet ser jo panerai unektelig lekkert ut også.

Er det noen som har noen tips eller kommer over noen uslåelige tilbud, så send meg gjerne en pm. Når det gjelder prisklasse, har jeg som student og deltidsselger på Elkjøp, ikke de dypeste lommene. Men noen kroner er det fullt mulig å skrape sammen.

Hei...

Føler det er på tide med en liten intro for min del..
Heter Vidar, er 23 år og bor i Oslo. Utdannet økonom og jobber i bank. Spiller gitar og trener en del på fritiden. Har opparbeidet en relativt stor klokkeinteresse over de siste par år, men er litt kresen, så har enda ikke kjøpt noe. Liker å lese innlegg og se bilder, litt inspirasjon, så får vi se hva jeg ender på.. Guttedrømmen var Rolex, men ettersom tiden går ser jeg jo at klokkejungelen er meget stor og utvalget såpass godt så vi får se hva tiden bringer.. Satser på å finne meg et ur i løpet av året.

Til sist, strøkent med et slikt forum, strøkent.

• Liker
Reaksjoner: le_bandit