Medlemspresentasjon – ny på Tidssonen.no?

To lekre klokker, du får komme deg til tigerstaden når det er GTG så skal vi nok få deg over på andre tanker :)

Har du prøvd DSSD? Høres ut som Rolexen du er ute etter.

Velkommen til forumet!

Hvis du vil ha en fet klokke som er stor, er vel IWC Big Pilot det optimale uret :)

Velkommen! To flott, staute klokker! Pen rem på PAMen!
Prøv Rolex Deepsea evt en utgått modell av SeaDweller, ikke beveg deg inn i "moteklokkehelv***" med Uboat og dess like ;)

Nei, dette er ting jeg hører på sonen titt og ofte og er nok folks generelle oppfatning:rolleyes:

EDIT: Jeg har ingenting imot Uboat, så lenge de ser slik ut;)

german-u-boat.jpg

HAHAHA! :) Jeg har fått vite det jeg trengte å vite; båten legger ikke til kai utenfor meg. ;)
Er glad for at jeg laget ubåt-tråden!

To lekre klokker, du får komme deg til tigerstaden når det er GTG så skal vi nok få deg over på andre tanker :)

Har du prøvd DSSD? Høres ut som Rolexen du er ute etter.

Takk! GTG …? :oops: (Jeg er helt fersk.)
Ikke testet. Fin, men blir fortsatt litt sped, synes jeg. Her er den med en PAM 312:
image638.jpg

Velkommen til forumet!

Hvis du vil ha en fet klokke som er stor, er vel IWC Big Pilot det optimale uret :)

Veldig fin! Og hadde vurdert om den hadde vært litt tykkere. (Er jeg vanskelig? Heh. :) )

+1 på Big pilot! Finnes også Pam i 47mm.

PAM i 47mm hadde vært noe.

Velkommen! To flott, staute klokker! Pen rem på PAMen!
Prøv Rolex Deepsea evt en utgått modell av SeaDweller, ikke beveg deg inn i "moteklokkehelv***" med Uboat og dess like ;)

Takk! Nei, nå har jeg lært — ubåt utgår. ;)

Endelig ble jeg medlem jeg også!

God aften!

Etter å ha lest en del på forumet her kan jeg ikke lengre unngå å bli medlem; denne utømmelige kilden til kunnskap ønsker jeg å bli del i!
Kan fortelle litt om meg selv først. Min interesse for ur har jeg hatt siden jeg var barn, jeg åpnet alt som inneholdt tannhjul men klarte sjelden å sette det sammen igjen. Det går forhåpentligvis bedre nå da jeg er maskinist av yrket.
Min interesser for ut går nok litt i retning vintage (gammelt dritt som min samboer ynder å kalle det!) Jeg rett og slett elsker 40 - 50 talls utseende og synes eldre urverk har uendelig mye sjarm. Så jeg har en tre fire lommeur, to vintage Omega og noen andre obskure ting jeg ikke helt vet hva er...
Jeg samler også på russiske ur, også noe obskurt, men jeg bor i Russland og tilgjengligheten av russiske ur er stor. Litt for stor...

Jeg ser for meg å kjøpe ei Zenith med tiden, men noen venteklokker før den tid blir det nok. Skal først ha ei Epos med 7750 og muligens ei Capeland (hvem kan vel unngå å like telemeter, fantastisk anvendlig funksjon). Men mine ønsker forandrer seg for hver dag, lange nattetimer i kontrollrommet før til mye lesing av klokker!

Så, ønsker da å runde av med følgene spørsmål:

Ulysse eller Zenith? Hva velger dere?

Velkommen.:D
Zenith hadde vært mitt førstevalg. Legendariske in-house verk til relativt overkommelig pris.
Ulysse Nardin har endel pent, men har ikke helt den samme "horologiske tyngden" som zenith i mine øyne.

Etter litt mas fra erik har jeg regget meg, det kuleste jeg har er vel per nå denne, men en deep sea kommer vel på plass snart også, så skal vel få bygget god klokkesamling etterhvert, har fra før ymse biler og andre dyre hobbyer, så da var jo ur en naturlig oppfølger ;)

Tror ikke så mange har denne i norge? correct me if Im wrong, men kul sak og jeg er happy, kjenner 3 andre med lik, men ikke møtt og hatt klokkemismatch på fest enda.

tag-heuer-36-rs-caliper-chronograph-ti2-watch.jpg

tag-heuer-36-rs-caliper-chronograph-ti2-dial-detail.jpg

Hei folkens.

Er ny på forumet, og tenkte jeg skulle starte med å presentere meg her. Jeg er en kar i midten av tretti årene, opprinnelig fra Larvik, men har bodd utenlands i snart ti år. Først fem år i London, og de siste fire og et halvt årene har jeg befunnet meg i Shanghai.

Interessen for klokker har jeg i mange år delt med min Fætter, som forøvrig også er aktivt medlem her på sonen. Han ligger noen mil foran meg med samlingen hans, så med tanke på at jeg akkurat har kommet meg ut av startblokka er det på tide å begynne å handle, dersom jeg skal ha noen håp om å ta ham igjen ;) . Kommer tilbake med detaljer og bilder av hva jeg har på armen etterhvert, når jeg har lært meg hvordan dette fungerer :)

Ellers er jeg glad i å reise, og da helst "off the beaten track". Gjerne til et sted der jeg kan kombinere kultur og historie med vakker natur og aller helst fjell. Har reist en hel del rundt i Asia de siste årene, og har også nådd toppen av endel velkjente fjell her ute. Å se solen stå opp over Japan fra toppen av Mt. Fuji er noe jeg kan anbefale for de som er interessert i friluftsliv og slikt, bare ikke forvent å ha toppen for deg selv ;) .

De siste årene har jeg gått med *kremt..* ulike Suunto altimetere på armen og de fungerer jo fint til trening og friluftsliv. Men jeg så at behovet var tilstede for et mer anstendig ur, og inspirert av min Fætter gikk jeg derfor ifjor høst til innkjøp av en Rolex GMT Master mod. 16700 med "Pepsi" bezel, og det er denne som får mest wrist time for øyeblikket.

Jeg har allerede lest endel tråder her inne på sonen, og føler meg heldig som får lov til å dykke ned i denne skattekisten av informasjon og inspirasjon :) .

Gleder meg til fortsettelsen.

Takk for oppmerksomheten.