Hei folkens.
Er ny på forumet, og tenkte jeg skulle starte med å presentere meg her. Jeg er en kar i midten av tretti årene, opprinnelig fra Larvik, men har bodd utenlands i snart ti år. Først fem år i London, og de siste fire og et halvt årene har jeg befunnet meg i Shanghai.
Interessen for klokker har jeg i mange år delt med min Fætter, som forøvrig også er aktivt medlem her på sonen. Han ligger noen mil foran meg med samlingen hans, så med tanke på at jeg akkurat har kommet meg ut av startblokka er det på tide å begynne å handle, dersom jeg skal ha noen håp om å ta ham igjen

. Kommer tilbake med detaljer og bilder av hva jeg har på armen etterhvert, når jeg har lært meg hvordan dette fungerer
Ellers er jeg glad i å reise, og da helst "off the beaten track". Gjerne til et sted der jeg kan kombinere kultur og historie med vakker natur og aller helst fjell. Har reist en hel del rundt i Asia de siste årene, og har også nådd toppen av endel velkjente fjell her ute. Å se solen stå opp over Japan fra toppen av Mt. Fuji er noe jeg kan anbefale for de som er interessert i friluftsliv og slikt, bare ikke forvent å ha toppen for deg selv

.
De siste årene har jeg gått med *kremt..* ulike Suunto altimetere på armen og de fungerer jo fint til trening og friluftsliv. Men jeg så at behovet var tilstede for et mer anstendig ur, og inspirert av min Fætter gikk jeg derfor ifjor høst til innkjøp av en Rolex GMT Master mod. 16700 med "Pepsi" bezel, og det er denne som får mest wrist time for øyeblikket.
Jeg har allerede lest endel tråder her inne på sonen, og føler meg heldig som får lov til å dykke ned i denne skattekisten av informasjon og inspirasjon

.
Gleder meg til fortsettelsen.
Takk for oppmerksomheten.