Klokker til "hyggelige" priser

Oddemann

Støttemedlem
Medlem
16. des. 2013
Innlegg
3.395
Sted
Vestlandet
Alt er relativt, men har siden eg starta opp med denne "galskapen" vore innom eindel klokker som gir MYE eierglede til "hyggelig" pris. Hva er deres favoritter i de "nedre prisklasser"? La oss avgrense det til bruktverdi opp til ca 4k.

Her er noen av mine favoritter:
Helson Sharkmaster 600

Dette er jo som en ser en homeage av Omega sin legendariske Ploprof. Gav likevel masse av eierglede for min delFungerte perfekt som "badass" sommerur. En typisk "tskjorteklokke".

Seiko Tuna sbbn015

Sinnsjukt gjennomført ur, men enorm kvalitet. Er faktisk eit ur som blir brukt av proffe dykkere. Quartz, men dog eit ur som gir meget høy eierglede.




Kjør på med deres "eiergledefavoritter" i de "lavere prisklasser".
 
Her må Orienten min på banen.
En skikkelig slugger, som har en enorm byggekvalitet. Et motstykke til Seiko sin Marinemaster.
Saturation Diver. Den eneste klokken jeg har, hvor jeg er mer bekymret for flisen den faller på eller tingen den dunker inn i, enn klokken.
image.jpeg
 
Seiko SNZH53

Billig som fy (1500 ish), nydelig farge og helt grei kvalitetfølelse. Mange har klaget over lenken på denne, men jeg syns den er mer en adekvat.

Datoen liner opp litt feil og bezelen er litt for løs etter min smak. I tillegg så er den bare 100m WR og uten skrukrone, men til den prisen, så er klokka med på alt som har med vann å gjøre. Den har overlevd store vannsklier og generell herjing i både ferskvann og saltvann.

snzh53.jpg
 
Seiko SNZH53

Billig som fy (1500 ish), nydelig farge og helt grei kvalitetfølelse. Mange har klaget over lenken på denne, men jeg syns den er mer en adekvat.

Datoen liner opp litt feil og bezelen er litt for løs etter min smak. I tillegg så er den bare 100m WR og uten skrukrone, men til den prisen, så er klokka med på alt som har med vann å gjøre. Den har overlevd store vannsklier og generell herjing i både ferskvann og saltvann.

Vis vedlegg 12076

+1. Kjøpte en slik til en kompis i bursdagsgave. Synes finish over hele fjøla er langt innenfor. Han er politi, og har brukt den på nato i et års tid. Fått sin del juling, og holder i aller høyeste grad stand. Dritkul er den og.
 
  • Liker
Reaksjoner: Arlendius og Oddemann
Slår også et slag for Helson! Tåler alt, ser kule ut, sinnsyk lume



Og hvis jeg strekker strikken litt så vil jeg legge til Tag Heuer sin Aquaracer-serie, som har er veldig value for money. Bruktprisene på disse er latterlig lave i forhold til hva du får. (PS, legg gjerne inn latterlig lavt bud, da jeg vurderer å bytte denne ut for en Aquaracer Chronograph :D)

 
Glycine Combat er mitt bidrag som jeg har hatt mye glede av . 2824 inside som går veldig bra. En liten detalj verdt å merke seg er at Glycine har matchet fargen på dato feltet med fargen på skiva. Det er ikke alltid vanlig i denne prisklassen.
 
Glycine Combat er mitt bidrag som jeg har hatt mye glede av . 2824 inside som går veldig bra. En liten detalj verdt å merke seg er at Glycine har matchet fargen på dato feltet med fargen på skiva. Det er ikke alltid vanlig i denne prisklassen.
Flott sak!
Denne må du beholde.
Nå som Invicta har kjøpt opp Glycine må jo de "eldre" modeller bare bli mer verdt.
 
  • Liker
Reaksjoner: Bilanz
Har en til, dog er den til under 4k uten moms, men det er flisespikkeri :p

Citizen Grand Classic NB0040-58a(også 58e(sort skive), men jeg har hvit selv).
Høy finish og en godt gjennomført klokke, med et meget godt urverk i.

image.jpeg


image.jpeg


Her er også datoskiven matchet til urskiven, illustrert med bilde fra interveven.

image.jpeg
 
Hamilton Khaki Pilot:

Kult pilot ur med flere aspekter du ofte finner på dyrere ur (sunburst, "applied brushed numerals", innsikt til verket)

ETA2836-2 urverk

NB! Bildene er skamløst hentet fra nettet, bortsett fra det med NATO som er tatt av meg, dog av 46mm utgaven



Hamilton-Khaki-Pilot-Feature.jpg
Hamilton-Khaki-Pilot-Banner.jpg
hamilton-khaki-aviation-pilot-42-day-date-h64615735-4341-4.jpg