Velkommen til Sonen @Melchiades
Det er tydelig at du har blitt bitt av basillen!
Redigert av en moderator:

Hei alle entusiaster!
Mann 29 fra Meløy i Nordland her, og jobber som lærer og koordinator på en barne- og ungdomsskole. Jeg fikk min første ”voksen” klokke i konfirmasjonen min, en Clipper klokke. Denne har urverket stoppet på, og jeg vil få den reparert grunnet nostalgien. Denne klokken brukte jeg 10-12 år, da jeg kjøpte meg en Citizen AT1091-54F. Denne begynte å fuske noen måneder etter jeg fikk den (subdials som hele tiden falt lengre ned enn startposisjon), og klokken ble levert inn til reparasjon tre ganger. Ingen av gangene klarte de å ordne dette, så jeg fikk pengene tilbake. Dette gjorde at jeg begynte å bruke min gamle Clipperklokke igjen, helt til den tok kvelden for 2 måneder siden.
Jeg er veldig opptatt av kvalitet i alt jeg kjøper, om det er mobiltelefon, verktøy eller turutstyr. Så nå skal jeg for første gang kjøpe meg en ny klokke av god kvalitet. Jeg har sett på Baume et Mercier klokker (lager egen tråd for spørsmål rundt denne), og falt for utseende til disse. I tillegg liker jeg noen av speedmasterklokkene til Omega (lager også en egen tråd på disse). Vurderer også å gå til innkjøp av en Hamilton Jazzmaster.
Clipper:
![]()
Citizen:
![]()