Marsutfordring - Kun bruke ett armbåndsur i 31 døgn på rad

Utfordringen om å bruke samme klokke i en måned går mot sluttet, og jeg tenkte å dele mine erfaringer.

Min første reaksjon til utfordringen var at dette ikke var noe for meg. Jeg har en SKX007 til hjemme-jobbing som oppussing og bil- og hagearbeid, og jeg har en Seiko 5 som brukes til turer i skog og mark. Jeg holder på å pusse opp på loftet og måtte ta mot til meg for å bruke Speedmasteren til det.
Speedmaster har i mars måned vært med på tur, klatring i trær, løping, innebandy, kontorjobb, hjemmekontor, rydding, snekring og muring, og ekstremsporten: kombinasjonen hjemmekontor og hjemmeskole…

Som et resultat av det har jeg blitt mer avslappet med klokka. Den tåler det jo fint (og så var den er jo ganske trygg under genseren), ikke skal den selges noen gang heller så noen små merker har lite betydning.
Den har vært på Nato-rem/ perlon hele måneden. Da kunne jeg raskt skifte til en rem som kunne bli svett eller skitten og tilbake til hverdagsreima. Jeg har ofte bytte flere ganger om dagen. Det hadde vært en større terskel om jeg skulle brukt lærrem til trening, eller måtte skifte remmer hvor det er en litt større operasjon.
Det har hjulpet meg å ha lagt de andre klokkene helt vekk. Har ikke tenkt så mye over det da (og denne måneden har det jo vært endel annet å tenke på).
Jeg har ikke stilt klokka, før sommertiden, og da så det slik ut i Twixt:

Vis vedlegg 188427
I kveld ser jeg frem til å sette lenken på min Seamaster 2255.80, for så å ta den i bruk i morgen. Da er det også tilbake til å bruke SKX til snekringen.
bra lesning, får bare enda mer lyst på en speedmaster nå
 
  • Liker
Reaksjoner: Hugo Cabret
Målgang! Valgte den lille Nomosen fordi jeg trodde det kom til å bli noen pyntede anledninger, men det gikk jo behørlig i oppløsning. Dette har dermed blitt «koronaklokka» og dermed kan den vel heller ikke selges? :D

Morsomt eksperiment, og glad jeg fikk inn noen flere reimer, spesielt denne semskede, som er som smør. Blir vel Speedy Tuesday (på en onsdag) eller Mini Turtle i morgen, men tipper Nomos Club’en vil få betydelig med armtid fremover også.
F131985E-659C-4EDD-B248-C2375AC5C503.jpeg
 
Dette gikk helt fint. Fornøyd med en ganske all-roundete klokke jeg har brukt mye mer enn vanlig. Men det har jo blitt lettere av at to andre klokker er på service og at jeg aldri går ut lenger. Take-away er vel mest at dette ikke er noe for meg egentlig, jeg liker å bytte klokke.

Og se så kjedelig OnMyWrist har blitt da:


BB8B3DA8-AE7C-47AA-A378-B03B78258BD4.jpeg
 
18B1D19B-6807-438B-AD2C-8D8FCB4CBC9B.jpeg



Puh - da er OWG-prosjektet fullført. Mars 2020 kommer nok til å bli husket av helt andre grunner enn klokkenerding, men for min del har marsutfordringen og Tidssonen til tider vært en kjærkommen avkopling fra alt det surrealistiske og triste som har skjedd rundt oss.

Noen tanker rundt min egen reise:
  • Har jeg blitt lei Fifty-Eighten nå?
    Nei, tvert imot! Den gir stadig like mye klokkeglede. Jeg tar meg stadig i å titte tilfreds på klokken uten egentlig å bry meg om hva klokken er. Ser fram til å ta den på igjen, men ikke de nærmeste dagene :)
  • Tanker om Fifty-Eighten etter en måned på armen?
    Den er veldig allsidig og funker til neste alt. Størrelsen er spot on. Den er passe diskret. Jeg digger no-date. Det meste stemmer for meg med denne modellen.
  • Har jeg vært fristet til å kaste inn håndkledet?
    JA, det har til tider kriblet etter å bruke andre klokker. Kjedelig å stadig poste samme klokke på "dagens". Jeg var på nippet til å gi opp cirka halvveis når en annen favorittklokke kom tilbake etter et måneder på service. Men klarte så vidt å gjemme den bort.
Jeg vil til slutt takke alle for selskapet denne måneden!
 
Redigert:
Siste dag i utfordringen. Jeg tenkte å ta bilde rett før midnatt, men med hjemmkontor, hjemmeskole og hjemmekone er det ikke for lurt. Jeg må sove i stedet.

Jeg visste at dette ikke ble noe særlig problem på forhånd, og det har det ikke vært heller. Det var et par dager rundt 21. når jeg hadde en uforklarlig trang til Seiko 6306 men det gikk over. Og jeg må tilstå at jeg har juksa. Ikke brukt noen andre klokker. Men moralsk juksing med utro tuklimg med to andre som har blitt langtidsmålt i alle posisjoner i romtemperatur og kjøleskap

I løpet av måneden har Grand Seiko krabbet over 50% bruksandel også.
2D7BC334-172B-4F9A-8182-942DEE601232.jpeg


Jeg er med neste år også.
Hva som blir brukt i morgen vet jeg ikke før 08:00. Men frem til da er det denne:

205EF8FD-4F43-4E94-B90F-BA2A11609261.jpeg


Det var jo nesten juks. Denne klokka kan brukes til alt i alle sammenhenger. Uansett.

Jeg foreslår at vi som var med poster ett bilde av post-utfordringsklokka i morgen.
Takk for følget i en rar måned.

LarsB
 
  • Liker
Reaksjoner: Loevhagen