Synes TS kunne vurdert å sette krav til antall innlegg fra en bruker før vedkommende fikk mulighet til å opprette kjøps- og salgstråder. Tror det er slik på WatchUSeek blant annet. Et alternativ ville vært at profilen hadde vært eksludert fra markedstrådene en viss periode etter at den opprettes slik at man unngår de som kun oppretter brukere for å selge klokkene sine (til blodpris).
På høy tid med en skikkelig korreksjon - prisene burde falle ned til hva de var for ti års tid siden, pluss inflasjon. Det er ingen underliggende grunn til at ur skal ha en holdbar prisstigning på langt over inflasjonen.
I 2010 kjøpte jeg en JLC Master Geographic ny i Norge for 40K, og en Sub kosta rundt 20-25K her inne.
(Selv er jeg forsåvidt happy med at leverandørene har valgt å prise seg så vilt opp, det fikk på mange måter sløret bort fra øynene mine og fikk meg til å innse at det jeg har tenkt på som en hobby som verdsetter håndverk og tradisjon egentlig er primært store børsnoterte selskaper som melker Menn Med Spenn og generelle trender). Da er Daniel Wellington ærligere.
Økt industrialisering burde tilsi lavere produksjonskost som for de fleste vare forøvrig. Der er samtidig konsolidert betydelig noen som også bør gi mer rasjonell ledelse, distribusjon og innkjøpsordning. Mye ligger tilrette for lavere priser samtidig med bedret lønnsomhet!
Dere understreker jo bare poenget jeg prøver å få frem - at klokkeverden som andre rene kommersielle markeder handler om å maksimere profitt, ikke om håndverksglede.
Ikke noe galt i det i og for seg, men for meg tar det bort mye av gleden.
Jeg er helt enig med deg, men etter min oppfatning så er det fortsatt mange som har håndverk som fokus. Gjerne de som lager mye/mest i edelt metall.Dere understreker jo bare poenget jeg prøver å få frem - at klokkeverden som andre rene kommersielle markeder handler om å maksimere profitt, ikke om håndverksglede.
Ikke noe galt i det i og for seg, men for meg tar det bort mye av gleden.