London

MrD

Medlem
26. des. 2010
Jeg tar med meg gamlemor til London i januar. Tenkte å benytte meg av muligheten til å gjøre et kupp på noen klokker. Dermed spør jeg medasylanter om de kjenner til noen gode og seriøse bruktbutikker?

Er på utkikk etter Speedy og en Breitling :)

Du gjør nok ingen bruktkupp i London, men om du søker litt her på forumet finner du mye info som gjør London-turen din til en fantastisk klokke-sightseeing. Stikkord er Bond St og Burlington Arcades. God tur!

Ingen kupp å gjøre nei, men som Anders sier, ta turen innom Bond Street og Burlington Arcade. Sistnevnte må jo være det nærmeste man kommer klokkehimmelen. 100 meter med klokkeforretninger for enhver smak. Det ligger en Rolex-spesialist der som tar helt sinnsyke priser for restaurerte Rolexer, og Somlo Antiques må vel være de som er flinkest på å restaurere Omega, bortsett fra Omega selv :) Da jeg var innom der i februar prøvde jeg en vintage SM300, PloProf, Baby PloProf, Flightmaster, Seamaster "Bullhead" og litt annet snacks. Helt rått :D

Husk også Austin Kaye på Strand: http://www.austinkaye.co.uk/

Han ligger litt utenfor klokke-lysløypa på Bond St, men verdt et besøk om du er i nærheten. Angrer jeg på at jeg ikke kjøpte den RAF-merkede enknapps Lemania-kronografen han forsøkte å slenge etter meg? Ja, det gjør jeg.

Dessuten er det alltid verdt å besøke alle forhandlerne, bare for å kikke. Jeg har hatt varierende opplevelser med betjeningen mange steder, det skader ikke å allerede ha på seg et pent ut (og med det mener jeg dyrt) ;) Ihvertfall når man ser ut som en boms som meg. Det hjalp også å ha med seg min kjære og hennes 100 handleposer og rødglødende kredittkort, da så vi nok noe mer handleklare ut enn de gangene jeg selv har ramlet innom Patek boutiquen bakfull etter en pint for mye.

Tenkte meg til London selv i januar, har ikke fått vært i noen av stedene som nevnes her før, så merker at jeg gleder meg :)
Var jo plutselig 3 som skulle til London i januar nå, må jo nesten få til London gtg ;)

Tenkte meg til London selv i januar, har ikke fått vært i noen av stedene som nevnes her før, så merker at jeg gleder meg :)
Var jo plutselig 3 som skulle til London i januar nå, må jo nesten få til London gtg ;)

Make that 4 ;)

Jamenn i helv..."Kjære, du vet den romantiske italiaturen du fikk i førtiårsgave fra meg..synes du ikke det hadde vært en god idé å reise til London istedet? Og..eh..ville du ha noe imot at jeg møtte noen hyggelige karer på en pub den ene kvelden?"

Jamenn i helv..."Kjære, du vet den romantiske italiaturen du fikk i førtiårsgave fra meg..synes du ikke det hadde vært en god idé å reise til London istedet? Og..eh..ville du ha noe imot at jeg møtte noen hyggelige karer på en pub den ene kvelden?"

Tror jeg kan garantere at det ikke blir noe på meg om jeg drar denne for henne. Btw så fyller hun 30, så ikke langt unna ;)
Det som er positivt er at hun ser frem til "stripen" med klokkebutikker. Da er hun på glid i det minste ;)

Jeg er i London fra og med 6. januar (om kvelden) til og med 9. januar (om ettermiddagen).

Andre ifra TS som er der i samme tidsrom?

Frode.

Skal desverre ikke til London før 26 til 29 januar, så det var litt dumt.
Men hvis noen skal 26-29, si i fra :)