London

MrD

Medlem
26. des. 2010
Innlegg
80
Jeg tar med meg gamlemor til London i januar. Tenkte å benytte meg av muligheten til å gjøre et kupp på noen klokker. Dermed spør jeg medasylanter om de kjenner til noen gode og seriøse bruktbutikker?

Er på utkikk etter Speedy og en Breitling :)
 
Du gjør nok ingen bruktkupp i London, men om du søker litt her på forumet finner du mye info som gjør London-turen din til en fantastisk klokke-sightseeing. Stikkord er Bond St og Burlington Arcades. God tur!
 
Ingen kupp å gjøre nei, men som Anders sier, ta turen innom Bond Street og Burlington Arcade. Sistnevnte må jo være det nærmeste man kommer klokkehimmelen. 100 meter med klokkeforretninger for enhver smak. Det ligger en Rolex-spesialist der som tar helt sinnsyke priser for restaurerte Rolexer, og Somlo Antiques må vel være de som er flinkest på å restaurere Omega, bortsett fra Omega selv :) Da jeg var innom der i februar prøvde jeg en vintage SM300, PloProf, Baby PloProf, Flightmaster, Seamaster "Bullhead" og litt annet snacks. Helt rått :D
 
Husk også Austin Kaye på Strand: http://www.austinkaye.co.uk/

Han ligger litt utenfor klokke-lysløypa på Bond St, men verdt et besøk om du er i nærheten. Angrer jeg på at jeg ikke kjøpte den RAF-merkede enknapps Lemania-kronografen han forsøkte å slenge etter meg? Ja, det gjør jeg.

Dessuten er det alltid verdt å besøke alle forhandlerne, bare for å kikke. Jeg har hatt varierende opplevelser med betjeningen mange steder, det skader ikke å allerede ha på seg et pent ut (og med det mener jeg dyrt) ;) Ihvertfall når man ser ut som en boms som meg. Det hjalp også å ha med seg min kjære og hennes 100 handleposer og rødglødende kredittkort, da så vi nok noe mer handleklare ut enn de gangene jeg selv har ramlet innom Patek boutiquen bakfull etter en pint for mye.
 
Tenkte meg til London selv i januar, har ikke fått vært i noen av stedene som nevnes her før, så merker at jeg gleder meg :)
Var jo plutselig 3 som skulle til London i januar nå, må jo nesten få til London gtg ;)
 
Tenkte meg til London selv i januar, har ikke fått vært i noen av stedene som nevnes her før, så merker at jeg gleder meg :)
Var jo plutselig 3 som skulle til London i januar nå, må jo nesten få til London gtg ;)

Make that 4 ;)
 
Jamenn i helv..."Kjære, du vet den romantiske italiaturen du fikk i førtiårsgave fra meg..synes du ikke det hadde vært en god idé å reise til London istedet? Og..eh..ville du ha noe imot at jeg møtte noen hyggelige karer på en pub den ene kvelden?"
 
Jamenn i helv..."Kjære, du vet den romantiske italiaturen du fikk i førtiårsgave fra meg..synes du ikke det hadde vært en god idé å reise til London istedet? Og..eh..ville du ha noe imot at jeg møtte noen hyggelige karer på en pub den ene kvelden?"

Tror jeg kan garantere at det ikke blir noe på meg om jeg drar denne for henne. Btw så fyller hun 30, så ikke langt unna ;)
Det som er positivt er at hun ser frem til "stripen" med klokkebutikker. Da er hun på glid i det minste ;)
 
Jeg er i London fra og med 6. januar (om kvelden) til og med 9. januar (om ettermiddagen).

Andre ifra TS som er der i samme tidsrom?

Frode.

Skal desverre ikke til London før 26 til 29 januar, så det var litt dumt.
Men hvis noen skal 26-29, si i fra :)
 
Her er en ørliten tilbakemelding ifra helgens tur til London:

New Bond street har fremdeles mange flotte klokkebutikker med låste dører og karer med propp i øret ved døren. Men smiler du pent og er ren og pen i tøyet blir du kjapt sluppet inn. Generelt inntrykk er at klokkene i London koster stort sett det samme som i Norge.

Her er noen bilder ifra butikken Wempe i New Bond street:

London-1.jpg


London-2.jpg


London-3.jpg


London-4.jpg


London-5.jpg


London-6.jpg


Litt lenger ned i samme gate finner du Watches of Switzerland. Foruten sveitsiske klokker har de også en del dyre tyske klokker her. Omega selger de derimot ikke! Her er et fasade bilde:

London-7.jpg


I denne butikken har de også brukte klokker. Jeg så litt nærmere på en Rolex 5513 fra 1970 i strøken stand til GBP 6600,- (altfor dyrt) og en Omega Speedmaster fra 1968 til GBP 4400,- med en fantastisk lekker eldet lume. Ekspeditøren mente at Speedmasteren var "fordelaktig" priset. Skjønner ikke helt hva han mente med det. Jeg syns nå at Speedmasteren var en smule dyr.

Lenger nede i gata finner du Burlington Arcade:

London-8.jpg


Inne i det overbygde smauet ser det slik ut:

London-9.jpg


Her inne er det flere bruktforhandlere av klokker med et sinnsykt utvalg av Omega or Rolex. Men prisene er stive, meget stive.

I samme område ligger Regent street. Her finnes blant annet Omega's Boutique. Betjeningen her var meget hyggelig og junior og jeg fikk kladde på alle klokker vi viste interresse for. Det kan jo ha noe å gjøre med at jeg selv bar en PO på armen ;)

Prisene på Omega ur er de samme som i Norge. Faktisk er Omega litt billigere i Norge hvis du er på "nikk" med urmakeren din. Det ble ikke noe kjøp her, men vi fikk med oss en nydelig PO brosjyre. Og da bar det jo rett til nærmeste Starbucks for å lese litt :)

London-10.jpg


London-11.jpg


London-12.jpg


London-13.jpg


Et lite tankekors: På Heathrow Terminal 3's Watches of Switzerland er Omega gjevnt over GBP 100,- dyrere enn hos Omega's Boutique i Regent street!

Før retur til Norge besøkte vi British Museum's Egypt avdeling. Det var kun junior som var korrekt kledd for anledningen (sjekk bilder):

London-14.jpg


London-15.jpg


London-16.jpg


London-17.jpg


Ok, for dere som ikke kjenner modellen og ser sammenhengen, her er noen mer detaljerte bilder:

London-18.jpg


London-19.jpg


Tog du ann?

Frode.
 
Flott reisebrev, Frode! Minner mye om min egen langhelg i London før jul, som ble toppet av en tur på Wempe (anbefales sterkt. Snakk med Marisa Z, the "German girl with the Spanish surname" :) )

London er ikke billig, men det er helvetes bra!
 
Kjempe bra reisebrev Frode. Skal til London i slutten av måneden, du fikk meg ikke til å glede meg mindre akkurat :)
 
Takk for flotte bilder! Nå får jeg lyst på en London-tur igjen :D