litt bilder av seikos nyeste 200m

Lurte på om sollys eller lignende kan ha noe å gjøre med nøyaktigheten til klokken min, ettersom dere skrev at den kan tape/vinne tiden tilbake over natten?

Har seg nemlig slik at jeg kom offshore igår på nattskift. Var dermed på jobb til fredags morgen, og da jeg la meg ca. kl 8 imorges gikk klokka veldig bra, slik den har gjort siden jeg fikk den. Men da jeg sto opp på ettermiddagen så jeg at klokken viste ca. 17.23, mens klokken egentlig var 16.00. Altså nesten halvannen time feil på ca 8 timer? :confused:

Etter å ha stilt den igjen etter text-tv ser jeg nå klokken går 5 sek for raskt i minuttet.Greit nok klokken trenger ikke å være nøyaktig, men dette var litt vel mye for min del...

Skal jeg bare la den gå seg videre inn, eller bør den leveres til urmaker når jeg kommer hjerm?

Ops, høres ut som du opplever det jeg får inntrykket av at de fleste med seiko opplever, at (balanse?) fjæren henger seg opp. Som løsning kan du dunke klokken i bordet (ikke å anbefale), eller så kan du ta med klokken til en urmaker og be han hekte av fjæren. rsvei her på forumet kan en del om dette. Det kan ikke jeg:p

Er nok fjæren som har hengt seg opp litt ja :(. Dumt å skulle oppleve det på din første seiko.

Er en ti sekunders jobb å fikse for urmaker om jeg har skjønt det rett dog.

Får ta meg en tur til urmaker når jeg kommer hjem da, eneste er at jeg må se på at klokken får feil i 12 dager til før den kan fikses siden jeg er offshore, noe som er litt surt.

Men nå går klokken for sent i lengden. Sjekket at klokken går enda for fort. Men den stopper innimellom når jeg holder hånden i ro, og så fort jeg beveger hånden så går den igjen. Dette går jo på det kinetisk som skal trekke opp klokken, men jeg er heeelt sikker på at klokken er trekt opp, ettersom jeg bruker den dagen lang på jobb.

Akkurat som om driftreserven på klokken ikke var mer enn et par minutt...

Rart... :confused:

Får bare ta den med til urmaker når jeg kommer hjem.

Nei er faktisk ikke så veldig rart :). Mekanikken har hengt seg opp.

Litt usikker på om jeg hadde villet gå med den på armen med denne feilen i 12 dager dog, tror kjapt jeg ville ha lagt den igjen i ro og mak på lugaren (om det er hva det heter der du er) :).

Ops, høres ut som du opplever det jeg får inntrykket av at de fleste med seiko opplever, at (balanse?) fjæren henger seg opp. Som løsning kan du dunke klokken i bordet (ikke å anbefale), eller så kan du ta med klokken til en urmaker og be han hekte av fjæren. rsvei her på forumet kan en del om dette. Det kan ikke jeg:p

Det er vel viktig å påpeke at dette skjer med 7S26- verket.
Jeg har aldri opplevd dette selv, men det skal etter sigende kunne fikses med et godt dunk.
Jeg tror nok at disse klokkene tåler det. Har selv en SKX som har tålt noen gode dunk uten å mukke.:)

Nei er faktisk ikke så veldig rart :). Mekanikken har hengt seg opp.

Litt usikker på om jeg hadde villet gå med den på armen med denne feilen i 12 dager dog, tror kjapt jeg ville ha lagt den igjen i ro og mak på lugaren (om det er hva det heter der du er) :).

Tenkte selv at det muligens ikke er så bra å bruke klokken når dette har skjedd, så skal få lagt den fra meg på lugaren ja. ;)

Hadde klokken hatt noen år på baken så tror jeg jeg hadde prøvd meg med et godt kakk, men ettersom den er helt ny og min første skikkelig klokke, så har jeg ikke så lyst til det.:smile:

Men ett til spørsmål:
Etter hva jeg har lest her inne er dette et velkjent problem med dette urverket, og er da sjansen stor for at det kan skje igjen?

Ikke så godt å si. Jeg har ikke hatt noen problemer med mine to seikoer som har dette verket, tror det er særs tilfeldig.

Pokkern meg ikke sikker på hva jeg ville gjort selv, kjenner at fristelsen hadde vært stor for å gi det hele et lite dunk. Spesielt om jeg var fastlåst på sjøen i noen uker... men oddsen er god for at det ikke er godt for klokken i lengden ;).

Får satse bare på at dette er et engangstilfelle. ;)

Klokken ligger på inni skapet mitt på lugaren, og sålenge jeg ikke tenker så mye på den klarer jeg å holde meg vekke fra å gi den et lite kakk... :p

Endelig kommet meg hjem og fått tatt med klokken til en urmaker her i Stavanger.

Men ettersom garantikortet som fulgte med ikke er riktig utfylt (mangler kjøpsdato) kunne ikke de gjøre så mye med klokken på garantien. Fikk beskjed om at an kunne åpne klokken og kikke, men kunne ikke si hvor lang tid det ville ta da han ikke visste enda hva som var problemet. Det er greit nok.

Får sende en mail til watches88.com om de kan sende meg et nytt garantikort, vil helst ikke sende klokken tilbake til dem da det kan ta tid såfremst ikke de sender ny klokke i retur med riktig utfylt garantikort.

Vet watches88.com får bra omtale her på forumet og har selv bra erfaring med fraktitid og slikt, men må si meg skuffet at de ikke sender med riktig utfyllt garantikort.

Skal jo ikke tukle med garantikort?

Ifølge watches88.com skal det være 1 års garanti. Dette gjelder vel fra kjøpsdato?

Da kunne jo klokken vært 3 år gammel og jeg kunne skrevet klokken var kjøpt for en uke siden.