litt bilder av seikos nyeste 200m

Medlem
30. sep. 2008
Innlegg
127
Sted
Oslo
Nå har jeg prøvd seikos nyeste 200m noen dager, og jeg er meget fornøyd med klokken.
Det er mange som tror denne skal erstatte skx 007, det vet jeg ingenting om, men får håpe at den ikke går ut.
Denne klokken har litt mere moderne preg, glossy bezel og skive, samt metall rundt indeksene.
det buete glasset gjør seg også, mulig litt mere utsatt for riper enn glasset på skx 007.
Kassen er litt i stil med marinemasteren, lugsene er veldig nedoverbøyd noe som gjør den svært behagelig på hånden til tross for størrelsen. En annen posetiv ting etter min mening er at den har fått lugholes , slik at det er lettere og skifte rem. Ellers er finishen på klokken meget bra , egentlig på høyde med hva som helst fra sveits.

roger sveian
www.sveian.com/klokker

R0011923.jpg

R0011924.jpg

R0011925.jpg

R0011926.jpg

R0011927.jpg

R0011929.jpg

R0011932.jpg
 
Takk for bilder.:D
Liker godt kassa, men som sagt så er det noe som ikke stemmer med bezel'en i mine øyne. Ser den litt billig ut...eller er det bare bildene?:confused:
Er den av metall?
Ellers en veldig tøff klokke som jeg gjerne skulle ha tafset litt på.:)
Er ellers litt fan av Seiko mods. Kanskje vi kan se et par spreke mods av denne?:)
 
Takk for bilder.:D
Liker godt kassa, men som sagt så er det noe som ikke stemmer med bezel'en i mine øyne. Ser den litt billig ut...eller er det bare bildene?:confused:
Er den av metall?
Ellers en veldig tøff klokke som jeg gjerne skulle ha tafset litt på.:)
Er ellers litt fan av Seiko mods. Kanskje vi kan se et par spreke mods av denne?:)

Bezelringen er av metall med en hard overflatebehandling, mulig pvd , har prøvd å ripe den opp uten og lykkes.
 
Virkelig kul den der, skulle gjerne fått prøvd den! Hvor fikk du kjøpt fra?
 
Hva heter den? Finner den ikke på nett jeg....:(
Seiko 200m divers – SKZ323K, SKZ325K & SKZ327K - se flotte bilder her.

Ser ut til at de er døpt ‘Seiko Stargate’ på nettet.

Holdt nettopp på å bestille en SKZ325k nå - syntes den ser superfin ut, men så oppdaget jeg at den er 48mm. Får nok ønske meg en 007/009 litt til, og håpe at det raskt lages custom crown og visere som ligner den på SKZ325.

seikoskz325k_side.jpg

Bildet er hentet fra siden det linkes til over
 
Fant dem nå, hos Watches88. Sjekk nesten helt nederst på denne siden. Har for øvrig handlet fra watches88 før uten noen som helst problemer, så hvis noen skal bestille er det bare å kjøre på. Her er for øvrig flere bilder fra en fersk eier.
 
...men så oppdaget jeg at den er 48mm.

Ser ut til at jeg bommet stygt i faktainnsamlingen her. Den er mye mindre enn jeg skrev, og dermed høy-aktuell igjen ;)

Diameter of bezel: 42.5mm
Diameter including crown: 46mm
Thickness: 13.5mm
Lug width: 22mm
 
Ser ut til at jeg bommet stygt i faktainnsamlingen her. Den er mye mindre enn jeg skrev, og dermed høy-aktuell igjen ;)

Diameter of bezel: 42.5mm
Diameter including crown: 46mm
Thickness: 13.5mm
Lug width: 22mm

Bestilte meg en slik en i dag med rød viser. Det skal bli spenende å få se den live.
 
Jeg synes denne er utrolig tøff.
En moteriktig og robust klokke med høy kvalitet.
Egentlig er det helt utrolig at Seiko av denne kaliber kan fåes til så latterlige priser??!
 
Flott klokke ja.
Ser det er gjort noen mods med å bytte bezel med den hvite utgaven. Likte den bedre da med svart skive og stålfarget bezel. Hadde denne kommet som standard og noen finner en måte å fjerne denne forhøyningen i bezel er jeg solgt!
Kjøpte meg den trauste men klassiske 007 igår kveld istedet:p
 
Jeg synes denne er utrolig tøff.
En moteriktig og robust klokke med høy kvalitet.
Egentlig er det helt utrolig at Seiko av denne kaliber kan fåes til så latterlige priser??!

tror folkene på seiko stiller seg det spørsmålet også , ifohold til hvordan sveitserne klarer og selge sine klokker til de prisene :)
 
Egentlig er det helt utrolig at Seiko av denne kaliber kan fåes til så latterlige priser??!

He he.
Ja, nå er det vel snarere prisen på de Sveitsiske som er latterlig...;)
Når det er sagt leste jeg at det er forskjell på hva vesten og østen oppfatter som "høy kvalitet".
Opplevd kvalitet for vesten er visstnok at det man tar og føler på "føles" som høy kvalitet.
I østen er det harde fakta som testet driftsikkerhet/levetid etc. som defineres som høy kvalitet. Dette gjelder i aller høyeste grad bilbransjen, men kan vel overføres til klokker også.:)
 
Det vil i hvert fall forklare hvorfor 626'en jeg hadde for mange år siden var vanvittig driftssikker men fullstendig uten sjel og kjentes mest ut som en forvokst playmobilleke ;).

Men det er en fryktelig interessant sak dersom det er tilfelle. Forklarer en del :).

Ikke glem at også japanerene har noen useriøst kostbare ur, grand seiko comes to mind. Så tror de vet hvordan de skal få dem såpass kostbare om de bare vil, hehe.
 
FedEx var innom med denne (også) nå og denne imponerer stort.

Jeg bestilte sort med en rød viser pluss rød strek på kronen og det gir en nydelig kontrast.

Kvalitetsfølelsen på kassen er høy. Veldig høy.

Hadde vært skøy med denne kassen og et litt vassere urverk (selv om det er litt morsomt med et urverk hvor du kan lure sekundviseren til å gå bakover i noen sekunder). Det skal dog kunne justeres til å være relativt så nøyaktig dette urverket så ingenting å klage på sånn sett!

Kan forresten noen forklare hvorfor dag hjulet har en serie romerske tall som står i noen minutter mellom skiftet fra f.eks MON til TUE ?
 
Kan forresten noen forklare hvorfor dag hjulet har en serie romerske tall som står i noen minutter mellom skiftet fra f.eks MON til TUE ?

På Seikos verk kan du få dagvisning med forskjellige språk eller bare nummerert med romerske tall. De fleste har engelsk og spansk eller engelsk og kanji, men din har altså engelsk og romertall.

Dagen vil alltis hoppe to hakk når den bytter, så hvis du setter den på romertall vil den alltis vise dagen som et nummer i stedet for engelsk.

Grattis med nytt, btw!
 
På Seikos verk kan du få dagvisning med forskjellige språk eller bare nummerert med romerske tall. De fleste har engelsk og spansk eller engelsk og kanji, men din har altså engelsk/romerske tall.

Dagen vil alltis hoppe to hakk når den bytter, så hvis du setter den på romerske tall vil den alltis vise dagen som et nummer i stedet for engelsk.

Grattis med nytt, btw!

Ohhhh kult, det var jo ganske så stilig funksjon!

Min kommer fra (forhandleren altså) malaysia.

Litt synd det ikke var kanji, det hadde vært utrolig kult. På sikt kunne jeg kanskje lært meg 7 tegn :cool:.

Takk for det. Er virkelig imponert over følelsen på denne.

Merker at remmer og lenker ikke er av beste kvalitet på de rimelige seikoene, men det var ikke forventet heller. Gummi på denne som kjennes litt ut som et gammelt bildekk, ikke akkurat mykt og deilig men sikkert fryktelig solid og greit å dra over en våt eller tørdrakt ;).

Skal vel få en lærrem før eller siden pluss at en nato eller to eller fler og noen zuluer er på vei som passer.. Så ordner seg nok det også til slutt.

Men selve klokken kjennes litt ut som om den er bygget som en tanks. Eneste er gjengene på kronen, merker at maskineringen ikke har vært sååå presis. Fungerer finfint og er nok helt tett, men har ikke like smooth følelse som f.eks POen min.
 
Fant dem nå, hos Watches88. Sjekk nesten helt nederst på denne siden. Har for øvrig handlet fra watches88 før uten noen som helst problemer, så hvis noen skal bestille er det bare å kjøre på. Her er for øvrig flere bilder fra en fersk eier.

Ser at på denne siden kan man også kjøpe SKZ330, som ikke er nevnt noen andre plasser. Trodde 327 var toppmodellen? Ettersom jeg er veeeldig ny innen klokker, lurte jeg på om det var noen her inne som kan hjelpe meg med å forklare forskjellen på de ulike modellene? :)