Likes

Medlem
4. mars 2011
Innlegg
3.343
Sted
Lier
Mulig å få "Likes" inn på TS? Ser at de har implementert det på WUS, og jeg synes det fungerer bra. Mange ganger har man jo lyst til å gi en kudos uten å nødvendigvis lage en ekstra post i tråden. Dette er vel noe man har blitt vant med via FaceBook, men det er absolutt bare noe som er positivt spør du meg.
 
Hvilken hensikt har likes? Absolutt ingen.

Snarere tvert i mot.
Slike latmannsløsninger er laget for å unngå å skrive godt Norsk, og er med på å forringe det Norske språk.
Hvis du liker et innlegg så skriv det da...?
Så det så.:)

Du er en hyggelig fyr du Guybrush.
Sånn! Var ikke det bedre enn en like kanskje?;)
 
Hehehe, joda, er forsåvidt litt enig i det, men jeg synes det er to litt forskjellige ting. I mange tilfeller vil det være overflødig og unødvendig å skrive noe ang. et innlegg i tråden og en "Like" vil være et lite nikk om at et innlegg eller en post er bra. Alle fortjener litt ekstra oppmerksomhet, er det ikke det de sier? :)
 
En like knapp vil fjerne alle +1 innleggene, på godt og vondt.
 
LIKER!!!

Yes, la oss få en "liker" eller "takk" knapp her inne.

Flere andre forum har det og det er en veldig enkel måte for å gi beskjed om at dette var bra greier.

Selvsagt kan man gjøre det med ett innlegg også, men ofte er det 20 innlegg på noen timer og da fremheve et poeng lenger nede i tråden blir støy.

Tenk i "Dagens klokke" hvor bra det kunne vært med en "liker" knapp der? Fremfor sitering av hele teksten + bilde av de som tar seg jobben med å takke.

Før natta 2 eksempler som ikke fortjener et svar (da blir det fortsettelse på en avsporing :) ) men ABSOLUTT er en "liker" kandidat:

bombesitat.png


morsomtsitat.png


Natta!
 
Jeg tror også sonen har en kodeks og et innhold av folk som aldri ville gjort om TS til et lavpannet "like"-forum. Jeg tror innlegg og likes kan leve side om side og utfylle hverandre. Det er jo også morsomt å få en annerkjennelse på at disse x antall personene faktisk har lest et innlegg som har ramlet 3 sider bak plutselig. Særlig om debatten har tatt en ny vri og det bare vil være avsporende å gå tilbake til noe som allerde er diskutert.
 
Hvilken hensikt har likes? Absolutt ingen.

Snarere tvert i mot.
Slike latmannsløsninger er laget for å unngå å skrive godt Norsk, og er med på å forringe det Norske språk.
Hvis du liker et innlegg så skriv det da...?
Så det så.:)

Du er en hyggelig fyr du Guybrush.
Sånn! Var ikke det bedre enn en like kanskje?;)

Godt norsk.....med stor "N" ?;)
 
Hvis det er mulig å få en like funksjon uten å bli bombadert med notifications for hver eneste like man mottar, så kan det være gunstig. Men synes det fungerer utmerket slik det er idag. Om man føler man må få aksept og oppmerksomhet av andre, så er Tidssonen kanskje feil plass å være.

Tidssonen har utviklet seg på godt og vondt. Idag er det altfor mye svada poster, noe jeg mistenker at har ført til at enkelte har sluttet å henge her. Men på den positive siden så er det jo høy aktivitet, og et kjekt forum for tidsfordriv.
 
Hvis det er mulig å få en like funksjon uten å bli bombadert med notifications for hver eneste like man mottar, så kan det være gunstig. Men synes det fungerer utmerket slik det er idag. Om man føler man må få aksept og oppmerksomhet av andre, så er Tidssonen kanskje feil plass å være.

Tidssonen har utviklet seg på godt og vondt. Idag er det altfor mye svada poster, noe jeg mistenker at har ført til at enkelte har sluttet å henge her. Men på den positive siden så er det jo høy aktivitet, og et kjekt forum for tidsfordriv.

+1 på denne.
 
Hvis det er mulig å få en like funksjon uten å bli bombadert med notifications for hver eneste like man mottar, så kan det være gunstig. Men synes det fungerer utmerket slik det er idag. Om man føler man må få aksept og oppmerksomhet av andre, så er Tidssonen kanskje feil plass å være.

Tidssonen har utviklet seg på godt og vondt. Idag er det altfor mye svada poster, noe jeg mistenker at har ført til at enkelte har sluttet å henge her. Men på den positive siden så er det jo høy aktivitet, og et kjekt forum for tidsfordriv.

LIKE

En "liker" funksjon i forumverden er noe man ikke merker, det legger under posten "hvem som likte" den og til brukerens profil hvor mange "liker" han har fått.

Dette kan sikkert tilpasses som man ønsker.

Tror ikke noen tenker på oppmerksomhet eller "takk" med en slik funksjon, men kanskje få ned støynivået noe - og som du selv sier kanskje få tilbake/re-aktivisere de gode gamle kvalitetsposterne.

Vi kunne kanskje gjort et forsøk i "Dagens klokke" og latt kommentarene begrense seg til "liker" - selv om den tråden egentlig er ganske skånet for turboposterne.
 
Det er jo også morsomt å få en annerkjennelse på at disse x antall personene faktisk har lest et innlegg som har ramlet 3 sider bak plutselig.

Skjønner ikke helt dette behovet for anerkjennelse folk tydeligvis har opparbeidet seg.

[IRONI]
Hva kommer det av? Fikk de for lite pupp som spebarn? Er det et rop om hjelp?
Se meg! Se meg! Jeg er verdt noe! Jeg er spesiell! Vær så snill å lik meg!!! Patetisk.
Jeg velger å skylde på kvinnefrigjøringen...;)
[/IRONI]
 
Hehehe, er vel mer snakk om positiv feedback enn å være sykelig opptatt av å få annerkjennelse. Ser egentlig ikke at det er noe annet enn en tenkt problematikk at dette skal være noe negativt. Er jo ingen som vil bruke dette som noe heroinsprøyte på å få annerkjennelse akkurat, og om det implementeres er det jo opp til enhver å bruke funksjonen.
 
Da er det vel på sin plass med en "dislike" knapp også da? :mrgreen:

Ok, fra flåseri til alvor.:) Jeg synes at hele like-tingen er et litt forstyrrende element. Ingen vits i å facebookifisere (er et et ord?) TS synes jeg.
Uten en slik ordning tvinger det seg frem flere skikkelige svar tror jeg.
 
Da er det vel på sin plass med en "dislike" knapp også da? :mrgreen:

Ok, fra flåseri til alvor.:) Jeg synes at hele like-tingen er et litt forstyrrende element. Ingen vits i å facebookifisere (er et et ord?) TS synes jeg.
Uten en slik ordning tvinger det seg frem flere skikkelige svar tror jeg.

Tror brukerne av TS alene vil avfacebookifisere (er det et ord?) :) bruken av funksjonen og bruke den på en bra måte. Er jo mer brukerne som er problemet på FB enn at funksjonen er så fysj og fy.
 
Hvordan vet du så mye om Facebook, UJU?

Virker mistenkelig dette her. Må passe på vet du, ellers mister du medlemskapet i klubben.
 
Jeg er en av få på min alder som holder meg langt unna FB, men alle de konsekvenser det medfører. På godt og vondt. For min del vil jeg da helst holde forumet FB-rent. Om man først innfører "likes" går det vel ikke lang tid før man slår sammen FB og TS profil og før du vet ordet av det er TS avhengig av FB-innlogging.

NEI til FB!