Lesebrett

Noen som har erfaring med lesebrett som man kan laste ned Ebokbib appen? For å kunne låne norske bøker fra lokale bibliotek?
Det nærmeste jeg finner er Kobo som støtter Overdrive, og der er det for det meste bare engelske bøker som kan lånes fra lokale bibliotek.

Noen som har erfaring med lesebrett som man kan laste ned Ebokbib appen? For å kunne låne norske bøker fra lokale bibliotek?
Det nærmeste jeg finner er Kobo som støtter Overdrive, og der er det for det meste bare engelske bøker som kan lånes fra lokale bibliotek.
Biblioteket vårt har gått over på Bookbites og ser følgende fra et supportforum:
BookBites er en app som fungerer på iPad og iPhone versjon 9 eller nyere. Og på telefoner, nettbrett og lesebrett som kjører på Android versjon 5 eller nyere, så lenge Android-enheten din tillater at du kan hente inn apper fra Google Play.​

BookBites kan blandt andet også brukes på lesebrett Boyue Likebook Mars.

En rekke lesebrettprodusenter tillater ikke at du henter inn andres leseapper på enheten. Kindle har for eksempel stengt for at lesebrettet kan brukes for å lese bøker lånt på bibliotek i Norge.

Jeg har en tendens til å holde meg til faktabaserte bøker, de inneholder ofte et kart eller noen bilder om temaet. Hvordan fungerer det på lesebrett?

Takk for alle svar, folkens. TS slår til igjen! Kindle Paperwhite er bestilt.
Husk å få laget et stativ som du fester rundt magen og gir deg 2-5 meter teleskop-stag. På denne måten kan du lese bøker uten å ha på lesebrillene. En nødvendighet på kjedelig posteringsjakt.

• Liker
Reaksjoner: MrFinale
Jeg har en tendens til å holde meg til faktabaserte bøker, de inneholder ofte et kart eller noen bilder om temaet. Hvordan fungerer det på lesebrett?

-Det kommer an på. Det er veldig opp og ned hvor god jobb hvem som enn har forberedt boken for nedlasting har gjort.

Det er ingen tvil om at Kindle kan tilby fantastisk detaljerte illustrasjoner med gode gradienter. Det er ei heller tvil om at jeg har mange ebøker med en bittesmå, uleselige illustrasjoner - så den tekniske platformen er utvilsomt god nok. Det handler om vilje.

Til fagbøker er forøvrig Kindle DX uovertruffen om du finner tak i en; 9,7" skjerm er en nytelse straks en tabell eller et kart dukker opp.

Snart nytt hus med betraktelig færre bokhyller. Jeg har kjørt femogtyve sekker med bøker til mitt allerede overfylte favorittantikvariat og lovet kona at det fra nå av blir tilnærmet én inn=én ut - regime hva bøker angår. (Det har jo fungert prikkfritt for klokkeboksen. Hahahahahahaha. Hulk) Jeg har derfor motvillig kommet til at jeg bør kjøpe et lesebrett, og tenkte jeg skulle høre om noen av de glupe menneskene her inne har erfaringer å dele. Er det bare Kindle som gjelder? Er det problemfritt å lese norske bøker på Kindle? Hvilket brett vil passe best for en EDB-tungnem middelaldrende mann med lav frustrasjonsterskel for oppdateringer, syntaks error og desslike?
Hvilke antikvariat i Oslo / Bærum tar imot bøker? Er i en flytteprosess.