Jeg har klokker produsert i Kina med SW200 verk som jeg har betalt mindre enn 3000 for, og de tar 30-40k for disse? Vel ikke noe jeg vil vurdere.
Baltany klokker produsert i Kina bruker faktisk sveitsiske SW200 verk, også japanske Seiko.
Ser at «genta» syns dette innlegget er veldig morsomt, kos deg med klokka
Ja, jeg syns det var en skikkelig teit innlegg. Iallfall som det var skrevet.
At verket er enkelt er en kurant kommentar, og utløste en detaljert, nerdete og herlig diskusjon.
Og at det er for enkelt ift pris på klokkene er sikkert riktig, MEN: jeg kjøper ikke en Radium for verket, men for design, kjennskap til formgiver, Oslo-historien, fulgt merket siden starten, samholdet blant Orionistas på FB, egne GTG, osv.
Mange klokker som kjøpes, av både meg og andre, hvor pris og verkets kvalitet ikke henger sammen. Markedsføringa rundt klokka, merket, whatever kan ha mer å si for mange enn verket.
Derfor syns jeg innlegget ditt var litt bastant, upassende i en appreciation-tråd og verdt litt kroppslatter.
Jeg har stor respekt for din samling, din kunnskap og dine bidrag. Så ikke misforstå meg. Er ikke sinna på deg.
De fleste av oss hverken utvikler eller skrur på verk og kan ikke med hånda på hjertet si hvorfor AP2185, R3135, PP324 er bedre og mer verdifulle enn ETA/SW. Vi har lest det og stoler på det. Betalt for det og forsvarer det.
En liten utfordring: hvorfor har du 4030 når 4130 er slankere, bedre gangreserve, består av 50% færre deler og er inhouse fra verdens meste anerkjente produsent - men allikavel er din klokke med 4030 høyere priset en en ganske lik med 4130?
Anbefaler deg en titt på de nyeste Radiumene, ett hakk opp i kvalitet!