Leirbål for venner av Radium Instruments

Turklokka på (sønn med Omega).
Geiranger og Slogen.
IMG_3335.png

IMG_3468.jpeg

IMG_3430.jpeg

IMG_3386.jpeg

Jeg har klokker produsert i Kina med SW200 verk som jeg har betalt mindre enn 3000 for, og de tar 30-40k for disse? Vel ikke noe jeg vil vurdere.

Baltany klokker produsert i Kina bruker faktisk sveitsiske SW200 verk, også japanske Seiko.

Ser at «genta» syns dette innlegget er veldig morsomt, kos deg med klokka 👍

Redigert:
  • Haha
Reaksjoner: Genta
Jeg har klokker produsert i Kina med SW200 verk som jeg har betalt mindre enn 3000 for, og de tar 30-40k for disse? Vel ikke noe jeg vil vurdere.

Baltany klokker produsert i Kina bruker faktisk sveitsiske SW200 verk, også japanske Seiko.

Ser at «genta» syns dette innlegget er morsomt, kos deg med klokka 👍
Varierer veldig i pris disse urkassene.
Gav 6000kr for victorinox’n med sw200

• Liker
Reaksjoner: Eternamaniac
Varierer veldig i pris disse urkassene.
Gav 6000kr for victorinox’n med sw200
Joda, det er bare det at prisen på et bedre ETA verk ikke er allverden, så når man selger en klokke til 30-40k burde det være rom for noe bedre enn SW200, selv om det er et flott urverk sett i forhold til prisen. Det er bl.a derfor jeg nesten utelukkende er interessert i vintage klokker for dersom man kjøper f.eks en Omega fra 50-60-tallet får man som regel et verk som er milevis bedre enn SW200, og til en brøkdel av det man betaler for en flett ny Radium klokke. Men greit, når Radium klokka trenger service er det bare å kjøpe et nytt SW200 verk for 2000 kroner så det er fordeler også.

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: MikroKrone
Joda, det er bare det at prisen på et bedre ETA verk ikke er allverden, så når man selger en klokke til 30-40k burde det være rom for noe bedre enn SW200, selv om det er et flott urverk sett i forhold til prisen. Det er bl.a derfor jeg nesten utelukkende er interessert i vintage klokker for dersom man kjøper f.eks en Omega fra 50-60-tallet får man som regel et verk som er milevis bedre enn SW200, og til en brøkdel av det man betaler for en flett ny Radium klokke. Men greit, når Radium klokka trenger service er det bare å kjøpe et nytt SW200 verk for 2000 kroner så det er fordeler også.
Radium .38 til 28k har ETA 2892-A2 verk

Ser at «genta» syns dette innlegget er veldig morsomt, kos deg med klokka 👍
Ser ikke helt at det er en relevant sammenligning, Radium klokkene er i stor grad produsert i Norge (som det også er beskrevet litt tidligere i denne tråden)

• Liker
Reaksjoner: Eternamaniac
Ser ikke helt at det er en relevant sammenligning, Radium klokkene er i stor grad produsert i Norge (som det også er beskrevet litt tidligere i denne tråden)

Klart det er relevant for mange, verket er (for mange av oss) en viktig del av klokka, men det ser ut som noen er uenige i det, og det er selvsagt helt greit.

SW200 står i alt for mange klokker. Hadde vært gøy med noe mer eksotisk når en passerer 15000
Helt enig i det, og det er noen hederlige unntak som f.eks. Nomos. Men for de som ikke har mulighet til å lage inhouse urverk er det fint lite eksotisk å velge mellom som er allment tilgjengelig nesten uansett pris

Jeg hadde nok vært en entusiastisk Radium eier, om bare urverket hadde vært noen hakk over et SW200.
Disse flotte urene hadde fortjent et «high grade» ETA verk, som også den prisen de forlanger for disse urene fordrer.
ETA får vel ikke så mange kjøpt lenger, men et Sellita SW300 kunne de jo kostet på. :) (2892-ekvivalent)

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Raniets og veian
De kunne valgt noe slikt som dette. Steinhart bruker jo noen av kronograf verkene til denne produsenten, så jeg tipper de ikke ligger veldig høyt i pris? Virker som ett bra verk, som er litt mer eksklusivt enn sellita, eller soprod?

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Raniets