Lag dine egne reimer ...

Får fortsette å holde liv i denne tråden:)

Prøvde meg på en klassisk reim med litt padding. Godt fornøyd med resultatet!

20171103_154906.jpg
 
En siste reim før julefreden senker seg. Ganske fornøyd med denne varianten som går fra 22 til 20 mm :)

Neste skritt blir å kjøpe inn litt verktøy for og gi reimene litt mer finesse.

Vis vedlegg 71738
Oppdaget denne tråd først nå. Orker ikke å klikke liker på alle dine innlegg, men det ser ut til at du har blitt skikkelig god på dette - kult:)
 
  • Liker
Reaksjoner: Audjoh
En siste reim før julefreden senker seg. Ganske fornøyd med denne varianten som går fra 22 til 20 mm :)

Neste skritt blir å kjøpe inn litt verktøy for og gi reimene litt mer finesse.

Vis vedlegg 71738
Tar du bestilling? Jeg får ikke tid til å sette meg ned med det på noen uker ennå, men skulle så gjerne hatt en rem med 19mm bredde.
 
  • Liker
Reaksjoner: Audjoh
En hverdag med mye annet tar fokuset bort fra blant annet dette:)

For en stund siden fikk jeg i oppdrag å lage en reim til en hyggelig TSer. Den ble sendt avgårde til et godt hjem tidligere i dag. Den hyggelige TSer ville gjerne ha noen oppdateringer underveis, men da jeg glemte det under arbeidet kommer oppdateringene nå:) En form for "slik gjør jeg det".

Her er læret farget i rett farge også kuttet i rett bredde.

1.jpg


Videre blir endene høvlet ned og reimen limes samme.


2.jpg


Så skjærer man til enden på den lange delen før man begynner pusse kantene jevne.

3.jpg


Nå til den vanskelige biten. Går noe feil er det alltid i denne delen av prosessen. Hull til spenne og markering der sømmen skal gå.

4.jpg


Videre stikkes hullene ut med en skjærsyl. Viktig å få rett avstand mellom hullene, og enda viktigere at hullene går helt rett igjennom læret. Når sømmen ikke blir fin skyldes det dårlige/ upresise hull. Syr med hvit vokset lintråd.

5.jpg


Siste steg er å behandle kantene. I dette tilfellet ble kantene polert med bivoks.

6.jpg



Slik er det altså jeg gjør det. Det finnes vel tusen andre metoder, men jeg synes dette fungerer bra. Skinnet er lagt dobbelt for komforten sin del og gir en maks tykkelse på 3mm. Det er vel heller ingen overraskelse at denne er ment for en Panerai.


20180202_141302.jpg


Fremover er planen å gjøre ferdig de andre reimene som venter samt og bli enda bedre:) Prøve å gjøre de enda mer raffinert slik at 18 mm kan bli like fine som disse på 24 mm som er litt enklere å lage.

Takker for oppmerksomheten. God helg!
 
Om noen er interresert i å begynne å lage reimer har jeg fult reimmsker utstyr som kan selges. Ble slutt på reim produksjonen for meg.
 
  • Liker
Reaksjoner: ErlingSG
Er vist flere som ble interresert i dette, finner frem utstyret i morgen og tar bildet av det!