Kunstig julete eller ekte?

Kunstig julete eller ekte?

• Antall stemmer
    80
  • Avstemningen stengte .
Kunstig! Kjøp et du synes er for dyrt, så har du tre de neste 10 årene. Hageland har mange fine.

Jeg er i alle fall ferdig med å betale 5-6-7 hundre kroner for et såkalt "fyldig" tre, for så å bakse jævelskapen på taket på bilen, så inn i hus og deretter måtte støvsuge huset og katta etterpå. Pent å se på i en 3-4 uker og så...hvor gjør man av grønnhælvette etterpå da? Har pælma det over rekkverket på verandaen de fleste år, og selvsagt fått meg en deilig overraskelse påfølgende vår, da det halvråtne treet dukker opp under snø og is. Da er det frem med saga får å kunne kappe det i såpass mange biter at jeg får trøkt det sammen med matavfallet i avfallsdunken siden jeg ikke gidder å kjøre helt på dynga med det. Noen tradisjoner bør bare dø.

God jul :)

Vi sparte nesten 5k hos Biltema
7D00590E-874D-468F-88A7-9D6431A80FC5.png

Er ingen hater av julen, bare så det er sagt. Men, juletre bruker jeg verken tid eller penger på. Ser ikke helt poenget med å dra inn et tre i stuen, pynte det med støgg plastikkpynt, og støvsuge nåler og insekter som følger med på kjøpet. Plastikktre er enda verre, selv om de dyreste har blitt ganske "naturtro" med årene. Det hender at kona ymter om vi skal få oss juletre, og det er helt i orden så lenge hun skaffer dette på egen hånd. Denne strategien har holdt i nærmere 20 år :mrgreen: (For ordens skyld: Vi har annen julepynt, så kjemisk fritt for jul er det ikke...)

Så da endte vi opp med et lettstelt til i stua i tillegg til det lettstelte vi kjøpte til loftstua ifjor. Det betyr at jeg slipper dette:

Jeg er i alle fall ferdig med å betale 5-6-7 hundre kroner for et såkalt "fyldig" tre, for så å bakse jævelskapen på taket på bilen, så inn i hus og deretter måtte støvsuge huset og katta etterpå. Pent å se på i en 3-4 uker og så...hvor gjør man av grønnhælvette etterpå da? Har pælma det over rekkverket på verandaen de fleste år, og selvsagt fått meg en deilig overraskelse påfølgende vår, da det halvråtne treet dukker opp under snø og is. Da er det frem med saga får å kunne kappe det i såpass mange biter at jeg får trøkt det sammen med matavfallet i avfallsdunken siden jeg ikke gidder å kjøre helt på dynga med det. Noen tradisjoner bør bare dø.
@KAB

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Noen tradisjoner bør bare dø.

Men nokon tradisjonar bør og få "leve"?
Kva tradisjonar står "vi" igjen med viss vi kutter 1 etter 1 for å få det meir lettvindt?

Det er sjølvsagt lettare å kjøpe eit ferdigpynta plasttre. Men for meg ville det berre vere nitrist å trakke opp på loftet for å pakke ut eit plasttre frå ein bag stua ilag med den lite brukte golfbagen. Då trur eg at eg like godt kunne latt vere.

Kva tradisjonar står "vi" igjen med viss vi kutter 1 etter 1 for å få det meir lettvindt?

Det er sjølvsagt lettare å kjøpe eit ferdigpynta plasttre. Men for meg ville det berre vere nitrist å trakke opp på loftet for å pakke ut eit plasttre frå ein bag stua ilag med den lite brukte golfbagen. Då trur eg at eg like godt kunne latt vere.

Sett golfbagen i stua og gå rundt den. Vinn-vinn.

Ulempen med kunstig juletre er at man ikke kan kjøpe treet 2 dager før julaften og lempe det ut senest 2. januar. Har aldri hatt juletre på plass 2 uker før tiden. :rolleyes:

BF76F855-824F-457B-817D-4D6150282DEA.jpeg

• Liker
Reaksjoner: Grendel

Her er vi vel en god samling med folk som liker å gjøre ting på den mer elegante (tungvint? Gammeldags? Eksklusive?) måte. Batteriklokker har de fleste positive momenter som et plasttre. Egentlig er jeg overrasket over at det er så mange her (inkludert meg selv) som kjører plastikk i julen.

Tradisjonen? Helt klart. Julen er bare tradisjon, akkurat som søndag og helgefri. Det er hyggelig og har ingen funksjonell verdi.
Til tross: jeg kjører plastikk, men ingen vegglus skal få med til å spise noe annet enn god Julemat i julen.

8