Kryptovalutatråden

Etter et nedsalg i Desember sitter jeg igjen med:
BT = 2,02
LTC = 17,9
FUN = 15 000
Stellar = 15 000
IOTA = 1000


Min tanke var å sitte lenge, og planen var 2020. Ettersom den økte så markant i fra august - desember valgte jeg å selge meg litt ut. Planen er fortsatt 2020.

Skulle du sitte på det til over 2020 er det sølv og gull du skulle ha tatt...
Fortjenesten kunne bli X4.
Min mening.
 
Forventes vel ned til rundt $ 4k. Kan være enda lavere mtp det som skjer i US&A for tiden.. :)
Etter det så tror jeg den skyter opp, håper jeg...
 
Rød start her hjemme æv
Screen Shot 2018-02-06 at 09.13.16.png
 
Skulle du sitte på det til over 2020 er det sølv og gull du skulle ha tatt...
Fortjenesten kunne bli X4.
Min mening.
Hvor kjøper man egentlig gullbarrer? Gullsmed eller internett? Vil tippe at aksjefond gir bedre avkastning, men gull er jo ganske safe (og digg å se på).
 
kjøp gullmynter så slipper du mva.
Takk for info, var faktisk ikke klar over at gullbarre er momspliktig. Hahah rent tyveri! Norge <3

Fra min relativt korte studie ser jeg at feks. Canadian Maple Leaf er godt anerkjent, og trolig å foretrekke foran S.A Krugerrand pga. renhet. Utover dette, har det noe å si hvilken stats mynt man kjøper så lenge alle har en renhet på 0.9999? Noen mynter er kanskje lettere omsettelig enn andre?

(Utvalg av 0.999 mynter hos KA Rasmussen: American Buffalo, Australian Kangaroo, Canadian Maple Leaf, Wiener Philharmoniker (Østerrike).)

Videre antar jeg at sirkulert mynt sikkert er veien å gå.
 
  • Liker
Reaksjoner: Divine
Takk for info, var faktisk ikke klar over at gullbarre er momspliktig. Hahah rent tyveri! Norge <3

Fra min relativt korte studie ser jeg at feks. Canadian Maple Leaf er godt anerkjent, og trolig å foretrekke foran S.A Krugerrand pga. renhet. Utover dette, har det noe å si hvilken stats mynt man kjøper så lenge alle har en renhet på 0.9999? Noen mynter er kanskje lettere omsettelig enn andre?

(Utvalg av 0.999 mynter hos KA Rasmussen: American Buffalo, Australian Kangaroo, Canadian Maple Leaf, Wiener Philharmoniker (Østerrike).)

Videre antar jeg at sirkulert mynt sikkert er veien å gå.

Kjøp de billigste og reneste myntene du kommer over. Da er du på rett spor
Mine 50 cents :cool:
 
  • Liker
Reaksjoner: Sjø
@Sjø
Du kan også sjekke prisene på Tavex og Goldsource.
Et eksempel av videre salgspris hos GS er der
Sølvprisen er veldig lav i forhold til gull akkurat nå og sølv er egentlig mest brukt i industrien.
Det jeg ser for meg er en panikk på statsobligasjons markedet fra 2020 og en oppgang i det vil kaller for "trygge verdier" hvor folk skal flomme. Les der
For meg handler det ikke om å tjene mest mulig på korteste tid men om å bli sikkert å aldri tape.
Jeg gidder ikke å svett foran skjermen dag og natt når en krasj kommer og jeg liker ikke å eie noe jeg kan ikke berøre eller som kan rett og slett fordampe seg.
Silver-Eagle, Silver Maple, Gold Buffalo og Gold Maple selger seg bra videre.
Silver..jpg


Under gjelder det for gull.
Pie-Charts.png
 
  • Liker
Reaksjoner: Sjø
Takk. Kanskje en del "Bitcoiners" starter å forstå hva jeg snakker om;)
Kryptovalutaverdiene mine er nå på et behagelig nivå, altså like ved terskelen for det jeg gidder å tape uten at det går så alt for mye ut over humøret. Dette åpner for nye investeringsmuligheter :) Tenkte litt på å prøve meg innen aksjer eller fond, men det du sier om edle metaller resonnerer godt.
 
  • Liker
Reaksjoner: Hammerfjord
JPMorgan Publishes The "Bitcoin Bible"

"Five months after Jamie Dimon's infamous outburst, in which the JPM CEO called Bitcoin a fraud, and threatened any JPMorgan trader caught trading cryptocurrencies with immediate termination "for being stupid", which was followed by JPM's head quant alleging bitcoin was a pyramid scheme, the largest US bank has released what can only be called the "Bitcoin Bible": 71 pages of excruciating detail on everything from the technology of cryptocurrencies, to their applications and challenges."
 
Wake up and smell the cof...FEAR.

BIS sjefen blir nervøs. Nå snakker vi:D
Analyse på Bloomberg artikkel der

“If authorities do not act pre-emptively, cryptocurrencies could become more interconnected with the main financial system and become a threat,” he said.

“Most importantly, the meteoric rise of cryptocurrencies should not make us forget the important role central banks play as stewards of public trust..."

"Private digital tokens masquerading as currencies must not subvert this trust.”

BIS.jpg




 
Dette er et komplisert regnestykke - en E9+9T ser ut til å kjøre på 9 TH. Med dagens hashdifficulty (som stiger raskt) ser det ut som en E9 miner 0.6054BTC/år (link) - 30% = 0.4238 BTC/år gitt 100% oppetid. Har du blitt garantert at en av dine minere miner mer enn i BTC i året? Hvor lenge driftes denne for deg mot 30% av minet BTC? En E9+T9 ser ut til å dra 145w/TH = 11400 kwh i løpet av et år. Så om den etterhvert miner for mindre enn 30.000 NOK i året, vil sikkert ikke digitalgruvedrift.no være interessert i å ha den stående hos seg.

Men for all del - jeg sitter ikke på alt vettet og har ikke svarene.

https://e24.no/naeringsliv/bitcoin/...ar-etter-prisras-jeg-foeler-meg-lurt/24290287

Vil fremdeles presisere at jeg ikke sitter med alle svarene. Det er vanskelig å spå - spesielt om fremtiden.

Men dette er litt typisk for folk som vil tjene store penger. Det finnes ikke noen gratis lunch. Med mulighet for å tjene raske penger følger som regel risiko. Lurer på om det samme firmaet hadde satt ned %-satsen om bitcoin hadde stått i $100k i dag. Det burde ikke være lovlig å justere avtaler på denne måten. Det er for mange firma som ikke trenger å stå inne for avtaler de inngår når det viser seg de ikke tjener penger på avtalen.
 
Redigert: