Kryptovalutatråden

Hvor/hvordan oppgir en beholdning/verdi av kryptovaluta i selvangivelsen?

Spør for en venn.
Tror, så vidt jeg har klart å forstå, at man oppgir total beholdning (ink pluss/minus for skatt/avskrivning). Det er å regne som aktiva. Fortell uansett vennen din at skatteetaten.no evt direktekontakt er langt bedre enn halvveis råd i tilfeldige forum.
Jeg utsetter alltid selvangivelsen til det siste, men ser at neste år må jeg legge inn litt effort for å få dette til å bli riktig...

Redigert:
Hell i uhell.. Min samboer fikk kapret pc'en sin for drøyt to år siden. Kravet for å fjerne krypteringen var 2 bitcoins. Ingen eksperter klarte å åpne krypteringen så hun kjøpte 3 bitcoins for knappe 10K kroner. Den ubrukte ble glemt helt til i går da vi pratet litt om kryptovalutaer. Blir jo en grei julegave når den omsettes så sant ikke verdien bråstuper..

Skjermbilde 2017-12-30 kl. 03.26.46.png

• Liker
Reaksjoner: Kaysky og Ringeklokke
Snart nytt år. Tid for spådommer. Hvilke prosjekter tror dere kommer til å gjøre det stort i 2018?

Selv er jeg ekstra spent på Lisk, som er et prosjekt jeg virkelig har trua på.

Hadde også vært morsomt å høre om noen av dere har funnet relativt nye prosjekter som enda er under radaren.

Snart nytt år. Tid for spådommer. Hvilke prosjekter tror dere kommer til å gjøre det stort i 2018?

Selv er jeg ekstra spent på Lisk, som er et prosjekt jeg virkelig har trua på.

Hadde også vært morsomt å høre om noen av dere har funnet relativt nye prosjekter som enda er under radaren.
Kan vel neppe kalles under radaren, men selv er jeg spent på hvordan det vil gå med Utrust.

• Liker
Reaksjoner: Sjø