Kryptovalutatråden

Var vel en journalist i BT som her i jula hadde vært på besøk hos bestemora, der sistnevnte hadde så kjøpt seg inn i bitcoin /kryptovalutta. Journalisten tok det som et klart tegn på at nå er det på tide å komme seg ut :D
 
  • Liker
Reaksjoner: Sjø
Hva sitter folk på av coins her?
Bortsett fra ETH og BTC sitter jeg på endel VEN, BQX, ICX, QSP . pluss sikkert 25 til med mindre poster.

Noen som har noen små low caps de har tro på?

Av de små har jeg satt noen kroner i LOC, HBT, AGI og COSS
 
Sent på 90-tallet hadde Peter Warren en opptreden i Stavanger hvor han blant annet sa noe som at vestlendinger generelt og rogalendinger spesielt hadde en genfeil: de hadde avslitte nerveender som gjorde at de ikke følte smerte. :) Dette medførte blant annet at i denne delen av landet var (er?) de overhodet ikke redde for å ta på seg en risiko de verken forstår eller kan styre.

Han snakket om valutalån...

https://www.dn.no/nyheter/2018/02/0...sokelse-naermere-200000-nordmenn-eier-bitcoin
 
  • Liker
Reaksjoner: Bilanz
Sent på 90-tallet hadde Peter Warren en opptreden i Stavanger hvor han blant annet sa noe som at vestlendinger generelt og rogalendinger spesielt hadde en genfeil: de hadde avslitte nerveender som gjorde at de ikke følte smerte. :) Dette medførte blant annet at i denne delen av landet var (er?) de overhodet ikke redde for å ta på seg en risiko de verken forstår eller kan styre.

Han snakket om valutalån...

https://www.dn.no/nyheter/2018/02/0...sokelse-naermere-200000-nordmenn-eier-bitcoin

Det var litt pussig at også litt over 200 000 nordmenn kastet seg i World-Games på begynnelse 2000 tallene.
Ikke fordi jeg mener at BT er en pyramid greie men bare på grunn av mengden blant befolkningen.

https://www.nrk.no/okonomi/--bygdefolk-lettest-a-lure-1.560038
 
  • Liker
Reaksjoner: Tetragrammaton
Er det ikke?:rolleyes:

Problemet med Bitcoin er at den ble skapt som en digital valuta for veksling av verdier og at majoriteten har brukt den som investering: derfor bobler den og er så ustabil.
Hovedsakelig, folk bruker ikke Bitcoin, de leker med den for å tjene penger.
Tydeligvis, de som bruker mest blockchain teknologien for transaksjoner er på Monero, ikke Bitcoin.
Men det betyr ikke at Bitcoin faller i vanlig pyramide konsept.
Hovedproblemet er at det er veldig vanskelig å bruke BT i hverdagslivet som valuta.
Verdi på en valuta handler om tillit : akkurat nå har folk tillit i blockchain teknologi og det skal fortsette.
Men statene skal ta over med egne stabiliserte blockchain valutaer og da får vi se i fremtiden hvordan det utvikler seg.
Så lenge folk spekulerer på Bitcoin, skal det lukte bobling og krasj.
 
Solen skinner alltid!
HODL som kidza kaller det.
Ellers er det alltid mulig å kjøpe mer på bunn;)
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Sjø
Glad jeg har masse forskjellige valutaer i min cryptoportefølje ;):D
De oppfører seg som kjent veldig uavhengig av hverandre
 
Sitter på litt LTC og ETH. Har fortsatt troen. Kan ikke ligge våken om nettene selv om det svinger litt i gal retning for øyeblikket.
 
Kastet inn håndkledet på BTC selv i går. På det høyeste kunne jeg sittet igjen med £500 fortjeneste. I går ble det knapt £50. :confused:
 
Kastet inn håndkledet på BTC selv i går. På det høyeste kunne jeg sittet igjen med £500 fortjeneste. I går ble det knapt £50. :confused:
Hvorfor tok du ut?

På det høyeste kunne jeg tatt tatt ut 12 700USD i fortjeneste. Nå er det vel bare knappenåler igjen. Allikevel har ikke tanken om å selge meg ut slått meg.
 
  • Liker
Reaksjoner: Catch22 og Sjø
Etter et nedsalg i Desember sitter jeg igjen med:
BT = 2,02
LTC = 17,9
FUN = 15 000
Stellar = 15 000
IOTA = 1000


Min tanke var å sitte lenge, og planen var 2020. Ettersom den økte så markant i fra august - desember valgte jeg å selge meg litt ut. Planen er fortsatt 2020.
 
Hvorfor tok du ut?

På det høyeste kunne jeg tatt tatt ut 12 700USD i fortjeneste. Nå er det vel bare knappenåler igjen. Allikevel har ikke tanken om å selge meg ut slått meg.

Skjer det noen endringer vil jeg vurdere å kjøpe igjen. Er redd for akkurat hvor mye BTC vil synke før det faktisk stabiliserer seg igjen.