Kryptovalutatråden

Noe å tygge på...

phases.png

btc.png

• Liker
Reaksjoner: sf82
Motargumentet er vel at denne kunne ha blitt brukt på flere tidligere stadier. "Even a broken clock is right twice a day."

Spørsmålet var om hvis vi står akkurat nå i "first sell-off" eller "return to normal" fasen.
Eller er vi på noen av disse plasser i hele tatt?

BT ble startet den 3 januar 2009.
Det som er interesant er at "first sell-off" og "Bear Trap" fasene har skjedd i juni-juli 2017, altså omtrent 8 år og 6 måneder etter at BT var lansert.
Og det er ingen tilfeldighet for min del : de "business syklusene" Martin Armstrong fant ut går bestandig etter cirka 8,6 års merking (disse kan faktisk kalkuleres rett på dagen)
En del andre sykluser går etter 86 etc etc.
Kort forklart der.
BT har en ganske nøyaktig syklus og derfor kunne AI Socrates vite hva som skulle skje (beskrevet der.)

8,6 er ingen hokus-pokus greie: det er koblet med Pi gjennom solsystemets syklusen vår.
Et solår er cirka 365.24219 dager.
365.24219 X 8,6 = 3141,08...
3141/1000 = Pi . Også forklart der.
Husk at 8,6 er ikke et -absolutt- nummer men bare en "grov" referanse som er brukt og derfor 3,141 er nok for å påstå at det er ingen tilfeldighets greie vi ser på. Vi ser på Pi (3.141.......)
Det er relevant fordi Pi er overalt. Og når jeg sier overalt, kan jeg lover deg at det er uten grenser.

Poenget mitt er at BT sin syklus er "forutsigbar" og derfra, JP Rodrigues kurven(basert på business syklusene) du ser oppover er noe å følge tett på.

Etter 8,6 år syklusen er "first sell-off" fasen(juni 2017) allerede forbi : jeg ser ikke på sammenhengen som en tilfeldighet.
Og derfor mener jeg at vi ser nå på "return to normal" fasen.

Nå kan du bare tenke 2 ting : enten jeg er på noe eller jeg er full av skitt;)
Fremtiden skal vise.

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Sjø
Fremtiden skal vise.
Indeed.

Mye fornuft i det du sier om syklusen. Hvis(når) Bitcoin kollapser, så er jeg spent på å se hvordan resten av markedet takler det. - Kommer en ny valuta opp fra askene? (ja;))

Blockchain teknologien er utvilsomt kommet for å bli.

For min egen del så velger jeg å forbli i gamet til tross slike profetier. Jeg er innforstått med en total kollaps, så mitt motto i 2018 er HODL.

Om man ikke risikerer mer enn man er villig til å tape, og forstår (og har tro på) det man investerer i så kan kryptovaluta være veldig morsomt.

Reddit: Don´t invest recklessly

p9lu6noayw501.png

Startet i det små nå her også, ikke storre summene og foreløpig kun på Coinbase (de har jo en sperre på €750 ved oppstart)
fordelt det på 40% BTC, 40% ETH og 20% LTC så får jeg ta trinnet over til altcoins når kunskapen og platformforståelsen kommer.

Måtte prøve meg selv, gikk inn med 750 EUR når BTC var under 14k USD.
Fordelt det på 40% Bitcoin, 20% Ripple, 20% Ethereum, 20% Litecoin

Jeg er ikke udelt positiv til dette, synes det er bobletendenser.
Men man skal heller ikke undervurdere momentumet som er i kryptovaluta. Det får helt sykt oppmerksomhet i media.
Så det har potensiale til å gå videre før det eventuelt sprekker.
Mye mer artig enn skrapelodd i hvert fall:)

• Liker
Reaksjoner: adamskater og titan
Måtte prøve meg selv, gikk inn med 750 EUR når BTC var under 14k USD.
Fordelt det på 40% Bitcoin, 20% Ripple, 20% Ethereum, 20% Litecoin

Jeg er ikke udelt positiv til dette, synes det er bobletendenser.
Men man skal heller ikke undervurdere momentumet som er i kryptovaluta. Det får helt sykt oppmerksomhet i media.
Så det har potensiale til å gå videre før det eventuelt sprekker.
Mye mer artig enn skrapelodd i hvert fall:)

"Det får helt sykt oppmerksomhet i media."
Ja, det er ikke et godt tegn men det var å forvente : mediene, altså MSM er ikke uavhengige entiteter.
Og det er fordi en del store banker vil ha Blockchain i fremtiden.
Jeg har lest en del dokumenter om dette (Fra IMF inkl. uttalelser fra Kenneth Rogoff, Lawrence H. Summers) og det er tydelig at de vil ha kontanter vekk for å gå 100% digital og implementere permanent negative renter.
De har prøvd i India og det gikk veldig galt.
Der snakker jeg om BIS gruppen men det er kjent at noen investerer allerede inn i det.
https://wolfstreet.com/2017/12/21/banks-disparage-bitcoin-but-love-the-technology-that-enables-it/

IMF vil erstatte sin SDR med en "verdens valuta" som skulle erstatte Dollaren og den skal bli Blockchain: det angår transaksjonene mellom landene.
Forslaget er også et verdens skattesystem:rolleyes:
Det er absolutt ingen konspirasjonsteori og det betyr ikke at nasjonene skulle gi opp sin egen valuta.
Bra forklart der.

• Liker
Reaksjoner: Sjø
Hos Binance er kursen på XRP 1.18$, mens den hos coinmarketcap.com og E24 f eks ligger på 1,37$. Noen som vet grunnen til disse forskjellene? Det er jo snakk om ganske mange prosent.

Det er grunnet de Koreanske markedene. Prisene der er alltid høyere. Coinmarketcap tar vel snittet

Hos Binance er kursen på XRP 1.18$, mens den hos coinmarketcap.com og E24 f eks ligger på 1,37$. Noen som vet grunnen til disse forskjellene? Det er jo snakk om ganske mange prosent.
Coinmarketcap viser priser i gjennomsnitt hvor de har tatt med alle markedene i beregningen. Hver Exchange er ett marked.

(Coinmarketcap ligger også litt etter.)

Når du handler altcoins kan det uansett være lurt å se verdien i BTC, i stedet for USD. For ved å handle altcoins konkurrerer du i grunn i mot Bitcoin, målet er jo å få flere Bitcoins enn det du investerte. (Med dollar verdien blir det vanskelig å se om du faktisk har tjent mer ved å holde pengene i en altcoin enn om disse pengene hadde vært i Bitcoin.)

• Liker
Reaksjoner: Kaysky