Re: Sukk, fake på Finn.no (igjen!)
Rolex står bak Submariner-looken, men hvor mange sub-etterlikninger finnes i dag, også fra svært respekterte fabrikanter?
Klarer ikke helt å hisse meg opp over disse urene, homage, inspirert, replica, kopier eller hva de nå er.
Kaster inn en liten brannfakkel her: er dette så ille da? Ja, de ligner på Panerai. Men det står ikke Panerai på dem. Dette er et design bestilt av det italienske forsvaret rett etter krigen, hvis jeg har min Panerai-historie rett, og jeg mener jo derfor at det ikke er noe verre enn de utallige B-uhr-variantene som finnes. B-uhr ble vel originalt laget av IWC, Lange, Laco og Stowa for det tyske luftforsvaret, men finnes i dag i talløse varianter som ligner mer eller mindre på originalen.Erik N skrev:Det er jo ikke en Breitling da.. det er en Breintling..
Dette er ligner jo også på noe jeg hatt sett før ett sted http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=18583114 hmmm
Rolex står bak Submariner-looken, men hvor mange sub-etterlikninger finnes i dag, også fra svært respekterte fabrikanter?
Klarer ikke helt å hisse meg opp over disse urene, homage, inspirert, replica, kopier eller hva de nå er.