Kopier/fakes på Finn.no

Jeg tror det er viktig å huske at enkelte selgere faktisk selv tror at de har en ekte klokke de skal selge. De kan selv ha kjøpt klokken i god tro, men blitt lurt uten å oppdage det i etterkant.

Det er ikke alle som har et "kjærlighetsforhold" til klokker og som henger rundt på nettet til alle døgnets tider for å sjekke detaljer, bredder, lengder, type skruer, farger, gravering osv.
For mange er en klokke ganske enkelt en klokke. :D Brukes ikke klokken mer, legges den ganske enkelt ut for salg.

Det kan så være, men den samme storyen ser ut til å gå igjen. "jeg har fått klokka,vet ingenting om den" osv.
IMO skal du selge en eksklusiv vare er det din plikt og være sikker på at den er ekte uansett hva det er....
 
Jeg ventet på at dette svaret skulle komme faktisk.

Det kan så være, men den samme storyen ser ut til å gå igjen. "jeg har fått klokka,vet ingenting om den" osv.
Det kan så være at samme historie går igjen 98 av 100 ganger, men døm nå ikke de 2 uheldige personene nedenom og hjem som har vært uheldige og blitt "lurt" opp i stry. Du vet vel også at det finnes kopier som er så gode at selv AD har problemer med og avsløre de? Hvordan i alle dager skal da menigmann kunne være 100% sikker på hva de selger?

IMO skal du selge en eksklusiv vare er det din plikt og være sikker på at den er ekte uansett hva det er....

La oss snu denne flisa litt. Prøver du og fortelle at du ikke kjøper en rasende billig klokke som noen f.eks har arvet, fordi selger ikke vet hvor mye den er verdt? (ja, det hender faktisk at klokker er "underpriset" også) Selger har vel samme plikt til og vite ektheten og hvor mye den "eksklusive" klokken er verdt hvis den faktisk er ekte også?
Du sender sikkert en epost og forteller at du ikke kan kjøpe klokken "billig", fordi du vet at den er verdt tre ganger så mye som annonsert. :D:D:D:D

Poenget mitt er relativt enkelt og forstå. Kommenter gjerne kopiklokker, men ikke insinuer at det alltid er kjeltringer som selger klokkene.
 
.....
Du sender sikkert en epost og forteller at du ikke kan kjøpe klokken "billig", fordi du vet at den er verdt tre ganger så mye som annonsert. :D:D:D:D

.....

Det har hvertfall jeg gjort før, kommer nok til å gjøre det neste gang jeg ser noe slikt også.
 
...

Poenget mitt er relativt enkelt og forstå. Kommenter gjerne kopiklokker, men ikke insinuer at det alltid er kjeltringer som selger klokkene.

Folk som selger falske varer utøver svindel. Ergo er de kjeltringer. Uvitenhet er ingen unnskyldning. Det er selgers plikt å påse at produktet er ekte.

Jeg sender gjerne en liten melding til selger dersom han/hun muligens selger falske varer. Jeg sender også melding dersom jeg ser at noen selger ekte varer til langt under reell pris :)

... Du sender sikkert en epost og forteller at du ikke kan kjøpe klokken "billig", fordi du vet at den er verdt tre ganger så mye som annonsert. :D:D:D:D
...

Interessant hvordan du insinuerer at MINUTE_REPEATER er en "kjeltring"...

Det har hvertfall jeg gjort før, kommer nok til å gjøre det neste gang jeg ser noe slikt også.

Jepp! Det er faktisk noen av oss som er ærlige også ;)
 
Folk som selger falske varer utøver svindel. Ergo er de kjeltringer. Uvitenhet er ingen unnskyldning. Det er selgers plikt å påse at produktet er ekte.

Jeg sender gjerne en liten melding til selger dersom han/hun muligens selger falske varer. Jeg sender også melding dersom jeg ser at noen selger ekte varer til langt under reell pris :)



Interessant hvordan du insinuerer at MINUTE_REPEATER er en "kjeltring"...



Jepp! Det er faktisk noen av oss som er ærlige også ;)

Hørhør.....!!!
 

Men bling for powsers? Er det prisoners of war det er snakk om?

Og hvis det er posers han snakker om så er vel ikke det et hedersbegrep. Så kanskje dette egentlig er en snedig måte å drite ut folk på. Kjøp denne klokka, og du er en dust.

Fucking posers!
(hvit, middelaldrende mann forsøker å late som han er kul ved å linke til unge, afro-amerikanske musikere)

[video=youtube;xMnOMnSmzk0]http://www.youtube.com/watch?v=xMnOMnSmzk0[/video]
 
Selv om mye rart slipper igjennom hadde det vært interessant å vite hvor mye de stopper...?

Det er klart at det må mye skumlesing til når det skal godkjennes 15-20.000 annonser i alle kategorier om dagen. Hadde annonsene kostet det dobbelte for å kunne finlese alle tror jeg mange hadde søkt andre annonseringskanaler. De vet jo også at det sitter en haug med "forumpoliti" rundt om og rapporterer alt som ser suspekt ut... Det man kan undres er jo at en del ord (som replica, fake osv) ikke lyser rødt på skjermen.
 
Annonsen ble borte allerede på søndag formiddag.

Hvis de slipper igjennom en annose med "fake", og sletter den dagen etterpå pga regelbrudd, har de jo tjent 25.- kr. ;)