Kopier/fakes på Finn.no

Og det var dette du hang deg opp i?

Nei, det var et usakelig og lite utfyllende utsagn.
Det jeg utganspunktet ville fram til her at mange sammenligner
urverk i Rolex opp i mot f.eks. Panerai og Girard Perregaux.
Cerruti har samme urverk som Tudor, så på en måte er de
vel nærmere.

Jeg har lett litt på nettet nå og har fortsatt ikke funnet en Cerruti med mekanisk urverk. Her er det kun quartz å spore. Gi meg gjerne en link om jeg tar feil...
 
jayeff: Har forståelse for stort sett alt du skriver, og legger meg flat.
Men, fake er den ikke og for meg så var det dette som var poenget.

Tudor leverer vel med quartz?
 
Og det var dette du hang deg opp i?

Nei, det var et usakelig og lite utfyllende utsagn.
Det jeg utganspunktet ville fram til her at mange sammenligner
urverk i Rolex opp i mot f.eks. Panerai og Girard Perregaux.
Cerruti har samme urverk som Tudor, så på en måte er de
vel nærmere.

cerutto'en har et Ronda 5030D quartz verk, og Tudor bruker vel urverk fra ETA.
 
jayeff: Har forståelse for stort sett alt du skriver, og legger meg flat.
Men, fake er den ikke og for meg så var det dette som var poenget.

Tudor leverer vel med quartz?

Nå sitter jeg ikke med Tudor-katalogen foran meg, så jeg skal ikke være skråsikker her. Selv Rolex leverer klokker med quartz-verk, men vi snakker et helt annet kaliber enn det moteklokkene leverer.

Jeg tror heller ikke at det var noen her inne som mente at klokken var fake, men i mangel av en bedre tråd å legge det i havnet den nok her, dessverre. Det var nok mer formuleringen i annonsen som gjorde at den ble lagt ut.

Men, du er uansett hjertelig velkommen til forumet :) Her er det mye gøy å lese for den som er klokkeinteressert :)
 
jayeff: Har forståelse for stort sett alt du skriver, og legger meg flat.
Men, fake er den ikke og for meg så var det dette som var poenget.

Tudor leverer vel med quartz?

Jeg beklager å ha kalt deg en dust, grunnen er at jeg trodde merket var et såkalt mushroombrand. Noe det viste seg å ikke være. Beklager.

God jul og velkommen til forumet:)

-mathfjeld
 
Kan jeg aldri tenke meg! En av de mest seriøse urmakerforretningene i Oslo ville ikke tafset på denne dritten!
 
Jeg håper og tror at det ha sier om Bjerke og Alf Lie er løgn. Han bør skamme seg,
legge ut falske produkter og skryte av hvor bra forfalskninger det er?? Og det under
fullt navn.

Absolutt!

Jeg har ingen tro på at noen av de nevnte forretninger ville ha utført noe som helst annet arbeid på denne klokken enn destruksjon.
 
annonsen er avvist. Noen her som tipsa? Godt å se at finn fungererer da:grin:

Jeg trykket bare på regelbrudd knappen da jeg så den og fikk dette som svar etter noen timer:

Saksnummer: 2745108

Hei,

og takk for tipset. Vi kan opplyse at vi har fjernet annonsen(e).

Vi håper du for øvrig er fornøyd med FINN.no som tjeneste, og hører gjerne fra deg igjen om du har andre henvendelser eller spørsmål til oss.

Med vennlig hilsen
Finn Øystein
FINN.no Kundesenter
Tlf: 2286 4410
http://www.finn.no


Syntes egentlig Finn har et ganske bra system her :)
 
Hadde systemet vært bra hadde aldri annonsen blitt publisert og ingen
hadde følt seg nødt til å rapportere den. Flere ganger har jeg fått avvist
finn annonser forde jeg ikke spesifiserer at produktet er orginalt. Og da
skjønner jeg ikke hvorfor annonser som dette kommer igjennom "nåløyet"
At produktet jeg selger er orginalt ser jeg på som en selvfølge.
 
Det er sikkert forde de vil ta imot betaling først;) De spekulerer nok i og
ikke refundere annonser som blir avvist p.g.a regelbrudd......
Systemet er som du sier bra nok, så lenge de fjerner annonser etterhvert.
 
Vet ikke om det er "bra nok" men... :D

Kontrollørene som sitter og går gjennom annonsene før de publisreres er sikkert bare skoleungdom uten spesielle kvalifikasjoner. Her som med all annen intern kontroll blir det til syvende og sist et spørsmål om kost/nytte.

Finn.no tjener veldig mye penger for tiden. Det er ikke umulig at de kunne hevet kontrollstandarden litt uten at det nødvendigvis måtte medføre at prisen på en annonse går vesentlig opp.

Hvem vet hvordan disse kapitalistene tenker, men slik det er i dag har jo Finn.no monopol på denne typen tjenester i Norge. Vi kjenner alle til de problemene monopoler medfører... ;)
 
Jeg trykket bare på regelbrudd knappen da jeg så den og fikk dette som svar etter noen timer:

Saksnummer: 2745108

Hei,

og takk for tipset. Vi kan opplyse at vi har fjernet annonsen(e).

Vi håper du for øvrig er fornøyd med FINN.no som tjeneste, og hører gjerne fra deg igjen om du har andre henvendelser eller spørsmål til oss.

Med vennlig hilsen
Finn Øystein
FINN.no Kundesenter
Tlf: 2286 4410
http://www.finn.no


Syntes egentlig Finn har et ganske bra system her :)

De har sluttet med å svare meg :(
 
Vet ikke om det er "bra nok" men... :D

Kontrollørene som sitter og går gjennom annonsene før de publisreres er sikkert bare skoleungdom uten spesielle kvalifikasjoner. Her som med all annen intern kontroll blir det til syvende og sist et spørsmål om kost/nytte.

Men, selv den mest dyslektiske skoleungdom må da kunne forstå ordene "falsk", "replica", etc?
 
Men, selv den mest dyslektiske skoleungdom må da kunne forstå ordene "falsk", "replica", etc?

Da forutsetter du at alle slynglene i det hele tatt leser annonsen før de trykker OK :D

Sannsyligvis sitter enkelte av dem bare på MSN, Facebook osv - og så sveiper innom "venter på godkjenning" listen av og til for å trykke ut litt av køen... ;)