Kopier/fakes på Finn.no

Sitat ifra artikelen om sigøynerene i Norge:

"De fleste voksne er analfabeter"
 
Mener du at den er falsk?

Sitat av selger: Dette er en nydelig klokke fra Cerutti. Har eid mange langt dyrere og flotte klokker fra Panerai, Breitling, Rolex m.m, men dette er en av de flotteste klokkene jeg har båret på armen.

Regner også med et dette er et mushroombrand som prøver å høres eksklusivt og tradisjonsrikt ut, mens klokken egentlig er lagd i Kina og merket er 14 dager gammelt.
 
Cerruti et mushroom brand? Neinei, langt i fra.

Om klokkene deres er noe særlig vet jeg ikke, det er antagelig noe generisk kvarts inni en fancy kasse tegnet av en italiensk designer, men diamantene/de edle metallene er helt sikkert ekte nok.
 
Da må jeg få vasket brillene. Poenget mitt var i utgangspunktet sitatet hans, lurer på hvilke Rolex og Panerai modeller han sammenlikner den med.

Ps: klokken er ikke i gull, men stål, men dette opplyser selger om.
 
Jeg opplevde det paradoksale å kjøpe en falsk klokke av Namsmannen på en av Politiets hittegodsauksjoner. Ikke verdens undergang at det skjedde, men at de ikke ville heve kjøpet ble for dumt.

Haha, helt utrolig.
 

Hei du

Ble henvist til dette forumet og denne tråden gjennom en bekjent.

Denne klokken er på ingen måte fake, og det var klokken på bildet som
ble solgt. Beklager dog skrivefeilen i annonsen. Dessverre får man ikke rettet opp annonser på
Finn-torget. Men, nok om det.
Kjøper fikk med seg både serifikatet på diamanter og papirer fra forhandleren der jeg
kjøpte klokken ny.

Når jeg skriver at Cerrutien er den flotteste klokken jeg har båret på armen, henviser jeg til det estetiske. Jeg sammenligner på ingen måte urverk på en Panerai og en Cerruti.
Med en Rolex derimot, ja. Men det var ikke penget her.

Jeg har gjennom tiden investert i en del klokken, og av og til selger jeg for og kunne investere i nye funn. Da er Finn.no en god salgskanal.
I tillegg til klokker har jeg stor interesse for bil. Det som er beklagelig er at det i begge tilfeller er forum der "besserwissere" hele tiden har behov for å uttrykke sin meninger, og beklageligvis kommer med feil fakta og falske påstander. Dette kan i mange tilfeller ødelegge for potesielle kjøp og salg p.g.a. falske anklager.

Har dog full forståelse for de som missliker denne typen "Bling-klokker", er i utgangspunktet ikke fan selv. Men syntes det er feil å uttrykke personlige meninger om dette på et forum. Man går jo ikke bort til en person på gaten og uttrykker hvor stygg han eller hun er. Men dette var en digresjon

I tillegg syntes jeg det er svært useriøst skjule slike påstander under oppdiktede profilnavn.

mvh
Claus Phillip Resberg
 
Men syntes det er feil å uttrykke personlige meninger om dette på et forum. Man går jo ikke bort til en person på gaten og uttrykker hvor stygg han eller hun er.

Personlige meninger hører selvfølgelig hjemme på et forum (!?) og med mindre noen her tok direkte kontakt med deg og sa hvor stygg klokken din var blir det vel litt feil å sammenligne det med å møte noen på gaten eller?
 
Og det var dette du hang deg opp i?

Nei, det var et usakelig og lite utfyllende utsagn.
Det jeg utganspunktet ville fram til her at mange sammenligner
urverk i Rolex opp i mot f.eks. Panerai og Girard Perregaux.
Cerruti har samme urverk som Tudor, så på en måte er de
vel nærmere.
 
Personlige meninger hører selvfølgelig hjemme på et forum (!?) og med mindre noen her tok direkte kontakt med deg og sa hvor stygg klokken din var blir det vel litt feil å sammenligne det med å møte noen på gaten eller?

Som sagt en digresjon. Men, personlig forholder jeg meg taus om objekter jeg ikke kjenner eller har noe forhold til. Ellers syntes jeg ikke sammenligningen er så dum.
 
Hei du

Ble henvist til dette forumet og denne tråden gjennom en bekjent.

Denne klokken er på ingen måte fake, og det var klokken på bildet som
ble solgt. Beklager dog skrivefeilen i annonsen. Dessverre får man ikke rettet opp annonser på
Finn-torget. Men, nok om det.
Kjøper fikk med seg både serifikatet på diamanter og papirer fra forhandleren der jeg
kjøpte klokken ny.

Når jeg skriver at Cerrutien er den flotteste klokken jeg har båret på armen, henviser jeg til det estetiske. Jeg sammenligner på ingen måte urverk på en Panerai og en Cerruti.
Med en Rolex derimot, ja. Men det var ikke penget her.

Jeg har gjennom tiden investert i en del klokken, og av og til selger jeg for og kunne investere i nye funn. Da er Finn.no en god salgskanal.
I tillegg til klokker har jeg stor interesse for bil. Det som er beklagelig er at det i begge tilfeller er forum der "besserwissere" hele tiden har behov for å uttrykke sin meninger, og beklageligvis kommer med feil fakta og falske påstander. Dette kan i mange tilfeller ødelegge for potesielle kjøp og salg p.g.a. falske anklager.

Har dog full forståelse for de som missliker denne typen "Bling-klokker", er i utgangspunktet ikke fan selv. Men syntes det er feil å uttrykke personlige meninger om dette på et forum. Man går jo ikke bort til en person på gaten og uttrykker hvor stygg han eller hun er. Men dette var en digresjon

I tillegg syntes jeg det er svært useriøst skjule slike påstander under oppdiktede profilnavn.

mvh
Claus Phillip Resberg

Vel, nå er du i et klokke-entusiast-forum. Her står ikke motehusklokker høyt i kurs. Når en annonse da sammenligner en moteklokke med solide merker, som Panerai, Breitling og Rolex, forstår jeg godt at noen faller for fristelsen til å kalle personen som legger ut annonsen for en dust. Uten at jeg dermed ville ha gjort det selv.

Som en bruker på WUS skriver: "Cerutti is a fashion house, not a watchmaker". Cerruti selger billige klokker med quartz-verk (etter hva jeg kan lese på div. fora og nettbutikker). Klokken blir ikke så fryktelig mye mer eksklusiv av at det blir satt diamanter og gullmaling på den, bare dyrere. At den selges av mer eller mindre Bjørklund-aktige forretninger øker heller ikke statusen.

Beklager, men her inne møter du ikke mye støtte. Med tanke på at flere av medlemmene besitter meget store verdier, i form av bl.a. klokkesamlinger, er det ikke så rart at vi velger å være anonyme ;)