Kopier/fakes på Finn.no

Synes denne ser mistenkelig ut, blanding av dårlige bilder og bilder tatt fra urverket.no. Får ikke typene på bezelen til å stemme, iallefall ikke med den nyeste smp med keramisk bezel.

http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=51424232

Blanding av mye rare bilder der. Men de tre siste ser jo så dårlige ut at de må være av klokken han selger.
Har forøvrig hatt en veldig spesiell maildialog med selger. Måtte faktisk skrive at jeg ikke skjønte et kvekk av hva han mente, og at jeg heller ikke var interessert i å finne det ut :D

Blanding av mye rare bilder der. Men de tre siste ser jo så dårlige ut at de må være av klokken han selger.
Har forøvrig hatt en veldig spesiell maildialog med selger. Måtte faktisk skrive at jeg ikke skjønte et kvekk av hva han mente, og at jeg heller ikke var interessert i å finne det ut :D

Jeg snakket med denne karen igår. Spurte blandt annet hvor stor klokka var og om følgte med boks og papirer. Svaret var : 21 cm, uten boks og papirer. Sjekket også opp adressen, og det er ikke registrert noen med hans navn der.

Jeg snakket med denne karen igår. Spurte blandt annet hvor stor klokka var og om følgte med boks og papirer. Svaret var : 21 cm, uten boks og papirer. Sjekket også opp adressen, og det er ikke registrert noen med hans navn der.

Men en Seamaster på 21 cm blir lii minste laget for meg. Selv om jeg kunne lagt boks og papirer ved siden av.... Det er nok en luring!

:cool:

Hehe. fantastisk. se utviklingen på siste der:

Klokkenerd
13.09.2014 kl.14:21

Hei! Snublet tilfeldigvis over denne bloggen, og føler det er min plikt som over gjennomsnittet interessert i klokker å fortelle deg at dette er en sææærdeles falsk utgave av en Rolex Datejust. Her er det så mye som skurrer, at jeg ikke engang vet hvor jeg skal begynne. Fortsatt fin dag! :)

Britt Elin
13.09.2014 kl.15:09

Klokkenerd: ok, takk for info, men jeg har både eske og tilbehør

Jammen du har både eske OG tilbehør? DA er den garantert ekte ;)

en sææærdeles falsk utgave av en Rolex Datejust. Her er det så mye som skurrer, at jeg ikke engang vet hvor jeg skal begynne. Fortsatt fin dag! :)

@docbilbo: jeg synes damen fortjener en litt grundigere forklaring rundt hva som skurrer på denne.
En fake Pearlmaster er ikke så lett å spotte utifra det bildet.

Redigert av en moderator:
En ekte:
Rolex+lady+pearlmaster.jpg

Bildet fra bloggen:
264863-7-1410593805745-n400.jpg

Greit nok at den er fake og at man kan spotte det ( den grove steininnfatningen, lugsformen, lengden på leddene osv) men så obvious er det nok ikke for uinnvidde.
Vi kan selvsagt smile når folk endelig innser at det er lett å fake bokser og papirer når man lager fake klokker.;)

Kunne vel også hinta frem veil utsalgspris på disse. Da hadde kanskje bloggdama skjønt hvor lite sannsynlig det er at den er ekte ;) En kunde av meg har forresten en ekte slik en i rosegull. Mega nice klokke, men ekstremt flashy da ;)

Huff. Hvor kjipt vil det ikke bli når eieren oppdager at det er en fake! Klokken hun har vært så glad for!

Hva tenkte giver når klokken ble valgt ut? Ble hun lurt? Eller kjøpe hun "noe som skulle se flott og ekte ut"? Det ville vært finere med en 3000 kroners Seiko, Tissot eller slikt!

En trist historie med mange tapere!

8-(