Kopier/fakes på Finn.no

Dette er en lommeur konvertering. Urverket kommer fra et Rolex lommeur, resten av delene kommer fra eBay.

Å ikke opplyse om dette gjør at selger automatisk havner i min "bad guy"-liste.

Prisen er så klart hinsides. Den er verdt verdien på urverket, ikke mer. Her håper selger på å lure en stakkar som skal kjøpe sin første dyre klokke.
 
Dette er en lommeur konvertering. Urverket kommer fra et Rolex lommeur, resten av delene kommer fra eBay.

Å ikke opplyse om dette gjør at selger automatisk havner i min "bad guy"-liste.

Prisen er så klart hinsides. Den er verdt verdien på urverket, ikke mer. Her håper selger på å lure en stakkar som skal kjøpe sin første dyre klokke.
Var ikke lenge den lå ute heller, håpe den ble fjernet og at ingen lot seg lure å kjøpte katta i sekken.
 
Kommentar unødvendig...


(1/14)

Rolex Submariner Yellow Gold
Pris
15 000,- FINN Trygg betaling
Pris på lån Fraktalternativer
Kategori
Klær, kosmetikk og accessoirer / Klokker og ur
Beskrivelse
Selger min Rolex submariner klokke. Denne klokken har jeg fått i bryllupsgave i sommer 2017. Klokken er kjøpt av familie medlemmer som bor i USA \ New York. Klokken er lite brukt. MEN jeg grunnet en ulykke mistet jeg den lille steinen på toppen. Jeg kan gjerne sende video av klokken, om det er ønskelig. Jeg er også åpen for bud. Med klokken følger alt det du / dere ser på bilde. I tillegg er det lagt inn noen papirer. Ved mer informasjon, ta kontakt på e-post. Mvh Ermal K. BASIC INFO 
 Brand Rolex
 Type SUBMARINER
 Ceramic
 Movement Automatic 
Case material Yellow gold 
Bracelet material Yellow Gold
Year 2017
 
 

Gender Men's watch

Rapporter svindel/regelbrudd
 
https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=91945796

Ser at det blir solgt «originale
Authorized Ditributors»
Papirer og andre papirer på Finn nå til spesielt breitling. Trudde selv sånne papirer var forbeholdt AD og følger klokkene. Selger kaller seg Trond på den ene annonsen og han har også noen rolex klokke deler for salgs der han kaller seg watches. Kan være helt lovlig for alt jeg veit, men syns annonsene var litt rare.
 

Vedlegg

  • 118CCD82-1812-457A-A05F-F03D4981D909.png
    118CCD82-1812-457A-A05F-F03D4981D909.png
    479,8 KB · Visninger: 0
Slike papirer er greie å få tak i fra Kina. De er da ikke stanset ut med den aktuelle klokke sett serienummer og mangler selvfølgelig en AD sitt stempl.

8
 
Forstår. Stansing vil jeg tru ikke er en umulighet å få til for en oppfinnsom luring, stempl derimot er kanskje vanskeligere...

Stansing sv serienummer er også laget ut fra en font!
Dette vil derfor ikke være noe som hvemsomhelst får til. Mulig at det vil være mulig at en dyktig kinesisk leverandør kan prege et slikt med ønsket sn. Dette vil dog bety at du må oppgi sn til en fake-produsent. Det er flere grunner til at jeg ikke ville gått for noe slikt.

Stempel og signatur fra AD, har du helt rett i. Dette blir verre...

8
 
Tror neppe en sånn annonse frister noen til å vurdere og ta kontakt i det hele tatt. Hvis man har råd til å kjøpe seg sånne ur i første omgang har man garantert vett på ( og råd til ) en tolk til å skrive en folkelig annonse også. Dette er jo bare morsomt, ( eller trist.)
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel og Dr. Fiddy