Håper ironien min kom igjennom. En Tudor til en konfirmant er i mitt hode rå-flott!
@Gin Seff skjønte jeg den vennlige mobbingen/ironien

Derfor det er hyggelig her. Ref takhøyden
@GrimReaper etterlyser. Som sørlending pleier vi å si: gjør døra høy, gjør porten vid (*kilde: Salme 5). Spesielt aktuelt nå som adventstia nærmer seg.
Ser debatten går høyt og vidt om hva en konfirmasjonsklokke burde, eller ikke burde, være. Fint med ulike meninger. Også tar jeg mine egne valg. Valgene mine handler om at (1) gaven er varig og (2) min glede, som WIS, å gi.
Uavhengig av hvor jeg kommer fra, hvor jeg bor eller jobber så er det å betale 30-45’ for en klokke mange penger. Det er et realt innhugg i økonomien og således en prioritering. Som jeg står godt i.
Veldig happy med at kidsa syns klokker er stas. Syns Tudor/Omega, som jeg har landa på er litt mer å ta vare på enn en Longines/Tag og mindre blærte enn en Rolex/PP. Disse merkene nevnt som eksempler. Merkevarens budskap betyr absolutt noe i mitt valg. Hvis kidsa har råd og har lyst når de er 30 isj er det hygg om de kjøper seg en Rolex eller hva de har lyst på. Men det har ikke
jeg lyst å gi dem som 15-åringer. Er vel den samme følelesen jeg vekker i dere som syns Tudor er drøyt som gave. Forstår det, men la oss ha takhøyde til å at egne valg, dele dem og kose oss med ulikhetene?!
Stolt av mine barn, med eller uten klokker. Syntes det er kult at de har følgende (halvannet år til tredje barn, datter, får blue lagoon):