Konfirmasjon - hjelp!

Jeg synes det er en super gave. Har selv gitt klokker til begge våre sønner til konfirmasjonen. Vi la oss også på samme prisnivå. Jeg tror allikevel jeg ville valgt litt større klokke enn 36 mm. Det er en klokke han forhåpentligvis skal ha resten av livet, da synes jeg 36 mm blir litt for liten.
Men finnes vel Tudor i 40 mm også.

BB58 er 39mm og BB som vist i første post kan fåes i 41mm...
 
Støtter Tudoren. Jeg vet ikke hvordan konfirmanten er bygd, eller hva han slekter på, men det skal jo mye til for at det blir helt feil. Den passer sikkert perfekt nå, og om den blir for liten til hverdagsbruk om noen få år, setter du på en litt penere reim og gir beskjed om at den skal brukes til pent. 58 er jo heller ingen dårlig idé, den er fødslene!
 
Støtter Tudoren. Jeg vet ikke hvordan konfirmanten er bygd, eller hva han slekter på, men det skal jo mye til for at det blir helt feil. Den passer sikkert perfekt nå, og om den blir for liten til hverdagsbruk om noen få år, setter du på en litt penere reim og gir beskjed om at den skal brukes til pent. 58 er jo heller ingen dårlig idé, den er fødslene!
Slekter på? Tja, atletisk, sterk, omtenksom, vakker, snill, smart, inkluderende, lun, morsom, veltrent, passe høy, allsidig, glad, tykt hår, høye kinnben, ydmyk, morsom, rask. Noe sånt bare;) Så tenker en BB36 vil kle hans diskrete slekters gang?
 
  • Liker
Reaksjoner: Bezel
Slekter på? Tja, atletisk, sterk, omtenksom, vakker, snill, smart, inkluderende, lun, morsom, veltrent, passe høy, allsidig, glad, tykt hår, høye kinnben, ydmyk, morsom, rask. Noe sånt bare;) Så tenker en BB36 vil kle hans diskrete slekters gang?
Det får’n si - mengder med lovord her! Får du med disse i konfirmasjonstalen, så trengs det vel ingen gave? Nei, kom deg ned på Bjerke i morgen og kjøp en BB36;)
 
Sorry at jeg er negativ, men er det nå blitt vanlig med dyre gaver også fra foreldrene?
Nå er det 6-8 år siden mine unger ble konfirmert, men de fikk selskapet og klær (bunad og «skikkelig» dress) som gave fra oss foreldre, forsto at dette var vanlig den gang og ikke at vi var spesielt kiipe.

Bunader koster vel fort noenog tjue og oppover...?
 
Spørsmålet er vel kanskje ikke bare verdien av gaven, men hva slags gave du egentlig ønsker å gi? Selv fikk jeg muligheten til å ønske meg enten hagle, bunad eller klokke av mine foreldre da jeg ble konfirmert - og valgte hagle :D

Jeg har den fremdeles, men har selvfølgelig kjøpt flere våpen. Klokke var ikke aktuelt, da mine foreldre og jeg hadde en «viss» uenighet om hvor mye en skikkelig klokke skulle koste. Da jeg ble litt eldre angret jeg veldig på at jeg ikke ønsket meg bunad, den fikk jeg først i gave etter endt utdannelse.

Selv om dette er et klokkeforum vil jeg minne om at bunaden har man resten av livet. Klokker kommer og går, det er ikke sikkert at BB er like flott eller klassisk når poden har rundet 30 eller 40 :)

Og min første «ordentlige» klokke kjøpte jeg i 18-årsgave til meg selv, en Omega Seamaster Diver Chrono ;)
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Frost og Preacher
Selv om dette er et klokkeforum vil jeg minne om at bunaden har man resten av livet. Klokker kommer og går, det er ikke sikkert at BB er like flott eller klassisk når poden har rundet 30 eller 40 :)

Mistenker at du egentlig henger mest på norskfolkedraktforum. .....Bunad kan brukes en til to ganger i året. En BB vil være der, overalt, alltid. Her må barnets beste legges til grunn, og det ligger til de foresatte.
 
Penger i fond var mitt valg.
Kjedelig, men fornuftig sett fra min side med tanke på hvor uvettige unger kan være med cash og dyre ting.;)
Ellers er Tudor et veldig godt valg som nesten garantert kommer til å være like flott om 30 år som idag.:)
 
En slik Tudor vil være en nydelig gave. Det er høyere beløp enn våre barn fikk, men er det innenfor budsjett; kjør i vei!!

Som omtalt så bør det vurderes om ikke klokken bør ha roterende bezel. Dette er en litt artig feature som vil falle i smak hos ungdom. 40-43mm ville jeg valgt. Det må være en klokke som vil passe bruk også som voksen.

Solid modell: Selvfølgelig. Jeg vet hvordan min konfirmasjonsklokken ble utsatt for alt mulig. Heldigvis overlevde den...

8
 
Vi har hatt to konfirmasjoner de siste par årene, og landet på at gaven ble festen pluss 5k på begge to. Skal sies at det var jenter, og begge fikk bunad av besteforeldre, og her i Asker virker det som alle jentene fikk nettopp bunad. Hva gutta fikk aner jeg ikke, men synes klokke er midt i blinken. Hvis BB36 passer både kropp og budsjett, så kjør på.
 
Æsj. BB36 er ALTFOR LITEN:( Datejust 36 er en gigant i forhold. Snodig. Nydelig skive på Tudoren, den blå. BB med blå bezel og stål-visere var superflott, men litt tjukke. Skulle gjerne hatt dette utseendet i BB58!

Altså denne i 39mm:
A5F2BE5B-696C-43C8-8C10-B3F0E0C6C132.png
D40401EB-3B4B-4B70-9E46-304FF96AADCC.jpeg
 
  • Liker
Reaksjoner: Ringeklokke
Ved å gi poden en så fin klokke, som det her snakkes om, (uansett valg), så bør det være avklart at dette er noe som han vil ta vare på og sette pris på.

8
 
  • Liker
Reaksjoner: Genta