Konfirmasjon - hjelp!

Medlem
26. april 2011
Til våren skal eldstemann konfirmeres.
Noen med en kvalifisert formening om riktig gavebeløp?

Tenkte litt på en klokke. Surprise? :) Hyggelig med varig ting fremfor noen penger som bare flyter inn i ei stor suppe eller blir brukt på ungdommelig fjas. Kommer uansett ikke til å gi så mye at det faktisk monner når det kommer til viktige ting som leilighet eller studie.

Innspill og erfaringer mottas med takk.

Er dette for drøy gave? Tudor BB36mm: 24.300,-
https://www.tudorwatch.com/watches/black-bay-36/m79500-0004
m79500-0004.png

Til våren skal eldstemann konfirmeres.
Noen med en kvalifisert formening om riktig gavebeløp?

Tenkte litt på en klokke. Surprise? :) Hyggelig med varig ting fremfor noen penger som bare flyter inn i ei stor suppe eller blir brukt på ungdommelig fjas. Kommer uansett ikke til å gi så mye at det faktisk monner når det kommer til viktige ting som leilighet eller studie.

Innspill og erfaringer mottas med takk.

Er dette for drøy gave? Tudor BB36mm: 24.300,-
https://www.tudorwatch.com/watches/black-bay-36/m79500-0004
Vis vedlegg 127643

En flott gave! Personlig ville jeg kanskje valgt et ur med dreibar bezel til konfirmasjonsgutten.

Beløpet er det intet å si på, "mange" får gjerne bunad i tilsvarende ++ beløps størrelse.

Lykke til!

• Liker
Reaksjoner: Genta
En flott gave! Personlig ville jeg kanskje valgt et ur med dreibar bezel til konfirmasjonsgutten.

Beløpet er det intet å si på, "mange" får gjerne bunad i tilsvarende ++ beløps størrelse.

Lykke til!

Takk for innspill!

Liker at den er 36mm, passer bedre i alderen 15-25. Dreibar bezel gjør klokka større. Også er den ekte toolwatch, ingenting som kan gå i stykker på denne! Også kan vi far-sønn-bonde med like visere... :)

• Liker
Reaksjoner: Preacher
For en flott gave! Jeg syntes det er helt innafor med dette uret som gave fra foreldre mtp pris/verdi! Jeg kunne gitt noe lignende selv når den tid kommer, men jeg hadde nok ikke gitt tilsvarende beløp i cash.

Jeg er også svak for gaver som blir gitt eller som man får i en slik setting. Syntes det er helt topp med affeksjonsverdien den får.

Go for it;)

• Liker
Reaksjoner: Kohe321 og Genta
Støttes! En skikkelig klokke som vil kunne brukes resten av livet er en perfekt konfirmasjonsgave. Tudor BB36 er en fin kandidat. Vanskelig å slå i denne prisklassen :)

Sorry at jeg er negativ, men er det nå blitt vanlig med dyre gaver også fra foreldrene?
Nå er det 6-8 år siden mine unger ble konfirmert, men de fikk selskapet og klær (bunad og «skikkelig» dress) som gave fra oss foreldre, forsto at dette var vanlig den gang og ikke at vi var spesielt kiipe.

• Liker
Reaksjoner: trippelj
Sorry at jeg er negativ, men er det nå blitt vanlig med dyre gaver også fra foreldrene?
Nå er det 6-8 år siden mine unger ble konfirmert, men de fikk selskapet og klær (bunad og «skikkelig» dress) som gave fra oss foreldre, forsto at dette var vanlig den gang og ikke at vi var spesielt kiipe.

Vet ikke, derfor jeg spør;)

• Liker
Reaksjoner: Gin

Noen år til jeg er der enda, men tenker samme som deg at selskapet og klær til festen er selve gaven fra oss foreldre.

Unnskyld meg, men er ikke bunad en dyr gave? En bunad er da vitterlig 2-3x prisen av den Tudoren? Og nei, jeg snakker ikke om det Kina-rælet som de kaller bunad. Det er ikke verdt navnet engang.
Jo, men i vårt tilfelle var det snakk om arv etter oldemor, så kostnaden var kun en ny skjorte og profesjonelle tilpasninger av stakken ellers. Totalkost var omtrent som en «skikkelig» dress - som sønnen vår fikk.

"En skikkelig dress" trenger ikke å ligge på 10-15k. Tiger, Lindeberg ++ får du til rundt 5000kr.

For øvrig en fin tudor å gi i gave. Godt over hva jeg hadde tenkt var budsjett, men det er jo helt subjektivt og relativt, heldigvis!

• Liker
Reaksjoner: darkcho