Kohe321's bildetråd!

Submariner er jo en fantastisk klokke, selvom jeg har tre kunne man jo kanskje ønsket seg en til :p
 
Enig Mathfjeld! ;)

Et skikkelig bilde av samlingen som helhet manglet, så her er et bilde av klokkeboksen så langt. :)

IMG_0733.jpg
 
Stilig!
Går det ann å ønske seg et nytt bilde på klokkeboksen?
Er rimelig spent på hvor stor Exp er sammenlignet med min kjenning OM :)
 
Skal se om jeg kan fikse et klokkeboksbilde i morgen. Har ryddet opp og oppdatert første post også forresten.
 
Takk folkens!

adamskater: Som etterspurt, her er et nytt bilde av samlingen med exploreren. Det er helt klart - er du vant med størrelsen til en submariner vil det ikke være noe problem med en explorer. Den opplevde størrelsen på håndleddet er ganske lik.

IMG_0912.jpg




Sub og explorerer på samme arm :)
IMG_0852.jpg
 
Takk og bukk for oppdatering!
Flott familie det der, ser jeg riktig om selve "dialsen"/urtavlene er så og se identisk like store på alle tre.
Gleder meg til å dukke opp på en gtg en gang å se hvor forskjellige slike ur er på håndledet.
 
Ikke noe problem, det var nødvendig med et nytt samlingsbilde uansett. :)

Må si jeg er blitt en fan av "skranglelenkene" som sitter på de eldre Rolexene, selv om de ikke er like solide. Så behagelige å ha på armen at det er en drøm, de veier jo nesten ingenting. ;)

IMG_0897.jpg
 
Flotte ur. Exploreren er klassisk ja. Har og veldig sansen for G-shocken din, liker den negative skjermen. Nodate`en din er sammen med Seadweller det jeg forbinder og dras mot i Rolex katalogen. En sikker vinner altså. Mye flotte bilder ogs å foresten.
 
Takker for fine ord Chronodiver!

Begynte påskeferien i dag med å ta litt "påskebilder" av klokkene. Solen skinte fra skyfri himmel og det naturlige lyset fikk virkelig fargene til å "poppe" utrolig bra. Rett og slett skikkelig påskefølelse! :)


IMG_0927.jpg



IMG_0925.jpg



IMG_0947.jpg



IMG_0939.jpg



IMG_0954.jpg



IMG_0960.jpg



Litt tidlig ute, men god påske til alle på Sonen!
IMG_0953.jpg
 
Hyggelig at bildene falt i smak!

Orange Monster er en morsom klokke å bruke nå i påsken hvor godværet og det sterke sollyset gjør at den oransje urskiven virkelig kommer til live. En ekte sommerbeater IMHO.

Ellers er det hovedsaklig exploreren som sitter på armen om dagen. Nyter den virkelig! :)
 
På tide å få litt liv i denne tråden igjen tenker jeg! Har oppdatert førsteposten for å legge til polar explorer.

Fotointeressen har virkelig tatt av, og klokkene er jo ypperlige å øve seg på. Masse spennende motiver man kan prøve ut, og det er ekstra kjekt å prøve å få til stilige bilder med vann - gjerne i bevegelse. Det har vært mye prøving og feiling, og fy så gøy det er! Bildene tas med Nikon d7000 med et Nikkor 60mm macro-objektiv. Må si jeg er strålende fornøyd, linsen har vært perfekt til klokkefotografi.


DSC_0277_zpsab37b7e0.jpg



Her la jeg klokken i en stekepanne som jeg fylte med vann, plasserte en bok rundt for å blokkere hardt lys, og litt hvite ark for å reflektere litt lys inn på sidene av kassen og bezelen. Pisket forsiktig opp litt vann på utsiden av bildet med fingrene. Lukkertiden var vel rundt et halvt sekund tror jeg.

8391479504_9e59d475c9_b.jpg



Her ligger suben helt under vann, og resultatet ble ganske kult og mystisk.

8390397431_cc2990301f_b.jpg



Mislykket splasj-foto :roll:

DSC_0365_zpscf788882.jpg




De to utforskerne :D

8390397013_067d9d398d_b.jpg


DSC_0240_zps76e9a770.jpg


DSC_0449_zps1f8f260e-1-1-1.jpg


DSC_0551-1.jpg
 
Redigert: