Knivtråden

Svaret ligger nok et sted i tråden, men er lat🤪 Hvis man skal ha en foldekniv i ypperste klasse. The one and only. Hva går man for da?

Jeg liker å bruke knivene mine og har ikke noen fancy kniver. Men fascinasjon for byggekvalitet er gjennomgående i ting jeg velger enten det er klokker, klær, kone, sko osv.

• Liker
Reaksjoner: holmby
Svaret ligger nok et sted i tråden, men er lat🤪 Hvis man skal ha en foldekniv i ypperste klasse. The one and only. Hva går man for da?

Jeg liker å bruke knivene mine og har ikke noen fancy kniver. Men fascinasjon for byggekvalitet er gjennomgående i ting jeg velger enten det er klokker, klær, kone, sko osv.
…får håpe også din kone mener du innehar topp byggkvalitet:mrgreen:

Skulle jeg bare hatt en, så uten tvil, Quiet Carry Waypoint. 👍👍👍

Se mine tidligere innlegg, særlig dette..

• Elsker
Reaksjoner: Thorvald
Skulle jeg bare hatt en, så uten tvil, Quiet Carry Waypoint. 👍👍👍

Se mine tidligere innlegg, særlig dette..
Tusen takk for innspill!

Da er det "normal" Waypoint du anbefaler? Ikke large? Av design liker jeg kniver med buttere tupp. Som feks. iQ. Vet ikke hvorfor, men bare likere det, Hva blir forskjellen mellom en waypoint og en iQ foruten designet? Bare så det er sagt, jeg er knivnybegynner😅

Tusen takk for innspill!

Da er det "normal" Waypoint du anbefaler? Ikke large? Av design liker jeg kniver med buttere tupp. Som feks. iQ. Vet ikke hvorfor, men bare likere det, Hva blir forskjellen mellom en waypoint og en iQ foruten designet? Bare så det er sagt, jeg er knivnybegynner😅

Ja, normal funker til det meste, langt blad i forhold til størrelse, men er fortsatt veldig kompakt i lommma. Kommer selvsagt ann på hva du skal bruke den til, hvor stor kniv du ønsker og evt andre egenskaper... Begge har relativt tynt blad, som egner seg bedre enn mange andre til å kutte mat f.eks.. Men begge er definitivt solide nok til dagligliv, tur osv. Skal man bo i skogen, kutte trær, hugge ved, og annet grøvre, så vil jeg tro man tar en større og tykkere kniv. Men ikke noe probøm å spikke spyd til å grille pølser f.eks... 😜

IQ er veldig liten i forhold til Waypoint, har kulelager i stedet for skiver, og åpning med pekefinger i stedet for tommel. Veldig fin liten diskret daglig kniv. (Muligens ikke rust-restistant som waypoint, men det er vel mest teoretisk om du ikke bruker den daglig ved sjøen).

Men om du liker bladformen, så har de den i Large også. 😎

(Har ikke testet, men drift og nine for også uhorvelig mye skryt på f eks facebook-forum..)

Anbefaler å kikke litt på youtube, selv om det fort blir mange timer reviews og sammenligninger, oppdageøse av flere kvinver man kunne forestille seg, og flere av de som dumper ned i postkassen før du aner det... 😅

• Liker
Reaksjoner: Thorvald

Anbefaler å begynne se på DBK,

Bare ikke se på den nyeste om rockstead slik jeg gjorde.

• Liker
  • Haha
Reaksjoner: Zawatch og Thorvald