Knivtråden

Tenacious. Koster null og niks

Å, kult, de har laget en billigere variant med plastskaft. Jeg har lillebror Persistence med G10 som jeg er ganske happy med. Men hvor finner du den billig? Ser den koster over 1000 både hos Kniveksperten og hvis jeg skal handle på eBay, og det er ikke helt det jeg forbinder med null og niks.

Min Persistence med G10 skled rett inn under den gamle momsgrensen på 350,-. Og jeg har et par Ka-Bar Dozier foldere med ca tilsvarende bladstål og skaftmateriale, som kostet omtrent 200,- stykket.

Joa, jeg er jo klar over inflasjonen og at kronen har gått i dass...

Ny inn: Chris Reeve small sebenza
IDG_20250904_183654_320_SnapseedCopy.jpeg

Trengte egentlig bare en enkel kniv til fiske/friluftsliv.. men det eskalerte litt fort og har endt opp med Chris Reeve:LOL:
Umnumzaan Tanto og Small Sebenza:
Etter at Umnumzaan kom inn vurderer jeg å selge Sebenza, men får se :)
Vis vedlegg 414638

Vis vedlegg 414639
Jeg har begge selv - ikke selg noen av dem..! 😉
IMG_9651.jpeg

Redigert:
Vær obs på at higonokami forfalskes i stor stil så det er lurt å kjøpe selger. Per i dag er det kun en produsent av denne kniven som anerkjennes som autentisk, KaneKoma. Alle andre fra Japan er "higo-style" eller hyllevare fra Kina.

Hvilket stål gikk du for?

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: hugRmunR
For en herlig kniv! Hva tenker du som bruksområde?
Generell "lommekniv" for nå =) Havner nok oppi tursekken til litt spikking og slikt.
Vær obs på at higonokami forfalskes i stor stil så det er lurt å kjøpe selger. Per i dag er det kun en produsent av denne kniven som anerkjennes som autentisk, KaneKoma. Alle andre fra Japan er "higo-style" eller hyllevare fra Kina.

Hvilket stål gikk du for?
Fullt klar over det =)
Gikk for "Yasuki Blue". Blir nok noen flere varianter i hus etterhvert.

• Liker
Reaksjoner: holmby