Knivtråden

Minn meg på at jeg aldri prøver å stjele klokkene til noen av dere! :p

Her i huset er kniver gjenstander det er farlig å løpe med og hovedsakelig verktøy, men noen har man da allikevel.


Først ut er samekniven. Er man oppvokst i finnmark så har man en, sånn er det bare.

879ACB3B-79E1-4003-802B-9AA7C2F72327_zpstph29jkc.jpg


Nummer to er en Brusletto Bamse. Den trofaste skogskniven som har vært med på laget i flere år.

998DE059-0D7F-4340-8716-40B126049D16_zpsfups1sxa.jpg


Nestemann er brukskniven fra Bahco, stort sett med over alt i jobbsammenheng.

AE3D36AE-AFF0-45DA-90C5-448E70641F50_zpslummo24d.jpg


Så kommer en Swiss army fra Timberland, fulgte faktisk med til en jakke jeg kjøpte nylig og er fin nok den.

10387C08-A6ED-4A02-8BE5-31A74897E0E2_zpsvajtinde.jpg


Og til slutt har vi da Victorinox'en. Fulgte med til Inoxen som de fleste sikkert er lei av å høre om allerede. :D

95130C04-6071-4947-A2BE-2802CF0E2FB3_zps4sekx9zr.jpg



Og heeeeeelt til sist tar vi med et familiebilde!

D4567AD1-A3A4-4496-9E79-9C62EE2CB450_zpslpip4bkq.jpg
 
Redigert:
Typisk sonenscenario. Sliten etter trening, ser såvidt på noen bilder her, ett søk på ebay, kommer opp et treff som egentlig ikke passet til søket...vant den budkrigen...
 
Redigert:
Jeg må slutte å lese sånne tråder om hva andre samler på.
Plutselig kom det en pakke i postkassen med en Kershaw Half-Ton og en SOG E-Clips.

2014-11-01151215_zps5d2713f5.jpg
 
Noen må jo holde liv i denne tråden, så jeg planlegger å vise frem en del eksisterende og ankommende badass kniver for å piske opp stemningen litt.

Først ut: FKMD (Fox Knives Military Division) Spartan Leonida Combat Survival Knife. N690Co stål (tilsvarer 440C) med PTFE-belegg (teflonlignende). Forprene-håndtaket og sliren på min er i (coyote) tan farge, blir litt kjedelig med for mange sorte kniver.



Tror du kniven kun kan brukes som pynt eller badass image enhancer, bør du se denne videoen:

[video=youtube_share;SfiW_ABJxaA]http://youtu.be/SfiW_ABJxaA[/video]
 
Redigert:
Jeg shopper rundt :) @Skovdahl Hovedsaklig fra amerikanske eBay-selgere men også www.knifecenter.com. Leonida ble kjøpt av selger urknifesource på eBay. Når det gjelder N.E.R.O. er jeg usikker på hvor behagelig den fingerbeskyttelsen som stikker ned vil være?
 
Redigert av en moderator:
Redigert av en moderator:
En ny dag, mer badassery: Cold Steel Double Agent I og II. Rimelige neck knives (til å henge rundt halsen, ikke nødvendigvis stikke i halsen) med frekt utseende. 3" blad med 2.3mm tykkelse i AUS8A stål. Skarpe som fy og veier ingenting. Enern har karambit (krokformet) blad mens toern har clip point. De fås også med serratert egg.



I videoen under – som ikke nødvendigvis er filmet hjemme hos meg – får blant annet julemiddagen kjørt seg.

[video=youtube;V_pWrwFa8qw]https://www.youtube.com/watch?v=V_pWrwFa8qw#t=20[/video]
 
Bidrar med mine to SOG kniver innkjøpt under FN-tjeneste 94/95. Husker ikke hva de heter.
Den med sort blad er endel brukt både i tjenesten og senere. Den med blankt blad er nesten ikke brukt, det kommer rustflekker på bladet utrolig fort. Den er dessuten både stor og tung.

 
Romjulsutboksing / bildeorgie :)












Limited Edition og greier :)





Møt Quartermaster QTR-4TT Hannibal i limited Texas Tea edition:





Size matters...



State-of-the-badass-art :)













En kan bytte side på klipset, om en ønsker.



Windowbreaker / widowmaker :)





 
  • Liker
Reaksjoner: kjetil_s