Knivtråden

Jeg må slutte å lese sånne tråder om hva andre samler på.
Plutselig kom det en pakke i postkassen med en Kershaw Half-Ton og en SOG E-Clips.

2014-11-01151215_zps5d2713f5.jpg

Noen må jo holde liv i denne tråden, så jeg planlegger å vise frem en del eksisterende og ankommende badass kniver for å piske opp stemningen litt.

Først ut: FKMD (Fox Knives Military Division) Spartan Leonida Combat Survival Knife. N690Co stål (tilsvarer 440C) med PTFE-belegg (teflonlignende). Forprene-håndtaket og sliren på min er i (coyote) tan farge, blir litt kjedelig med for mange sorte kniver.

Tror du kniven kun kan brukes som pynt eller badass image enhancer, bør du se denne videoen:

[video=youtube_share;SfiW_ABJxaA]http://youtu.be/SfiW_ABJxaA[/video]

Redigert:
Jeg shopper rundt :) @Skovdahl Hovedsaklig fra amerikanske eBay-selgere men også www.knifecenter.com. Leonida ble kjøpt av selger urknifesource på eBay. Når det gjelder N.E.R.O. er jeg usikker på hvor behagelig den fingerbeskyttelsen som stikker ned vil være?

Redigert av en moderator:
Redigert av en moderator:
En ny dag, mer badassery: Cold Steel Double Agent I og II. Rimelige neck knives (til å henge rundt halsen, ikke nødvendigvis stikke i halsen) med frekt utseende. 3" blad med 2.3mm tykkelse i AUS8A stål. Skarpe som fy og veier ingenting. Enern har karambit (krokformet) blad mens toern har clip point. De fås også med serratert egg.

I videoen under – som ikke nødvendigvis er filmet hjemme hos meg – får blant annet julemiddagen kjørt seg.

[video=youtube;V_pWrwFa8qw]https://www.youtube.com/watch?v=V_pWrwFa8qw#t=20[/video]

Bidrar med mine to SOG kniver innkjøpt under FN-tjeneste 94/95. Husker ikke hva de heter.
Den med sort blad er endel brukt både i tjenesten og senere. Den med blankt blad er nesten ikke brukt, det kommer rustflekker på bladet utrolig fort. Den er dessuten både stor og tung.

Romjulsutboksing / bildeorgie :)

Limited Edition og greier :)

Møt Quartermaster QTR-4TT Hannibal i limited Texas Tea edition:

Size matters...

State-of-the-badass-art :)

En kan bytte side på klipset, om en ønsker.

Windowbreaker / widowmaker :)

• Liker
Reaksjoner: kjetil_s