Knivtråden

Noen som har peil på Gerber sine kniver?
Feks outrigger eller obsedian

gerber-outrigger-xl.jpg


1562_egen_import_1022.jpg
 
Takk :) ingen som har en god foldekniv de skal kvitte seg med under 500? Helst med belteklips og slett blad.
 
Redigert:
Fikk svar i dag.
Prisen er som nevnt over 300USD. Ventetiden i dag er 10-20 uker pluss den tiden det tar og lage min etter mine spesifikasjoner.
Har alt satt meg på venteliste. Unbox kommer om tja... cd 6mnd;)

Gleder meg!

Da har det gått nesten 1 år siden denne ble bestilt, og i dag fikk jeg bekreftelse på at den er ferdig:)
Går i posten en gang før helgen. Dette blir utrolig spennende, har gjennom hele prosessen fått bilder og skriftlige oppdateringer en gang i mnd, så er mildt sagt spent!
Tror det blir en aldri så liten knivunbox;)

@Golfballen startet det hele, så en takk for tips er vel på sin plass

@Minuteman jeg lovte og poste masse bilder og tro meg det kommer!
 
Redigert av en moderator:
Gleder meg virkelig til å se unbox av denne:D Har kikket på alt som er av filmer fra Gough på youtube, og liker måten han lager knivene sine på.

Han tar ikke imot flere bestillinger før i august 2014 og han regner meg ca 1 års ventetid. Har mye å gjøre den karen der tydeligvis!

Somsagt, gleder meg veldig på dine vegne:cool:
 
Siden den var så latterlig billig så måtte jeg bare slå til. Ikke så rå, men har funket på de småkvistene som har fått gjennomgå hittil

kniv.jpg
 
Fått den i hus enda @Mysil?

Trenger å se noen bilder av denne snart merker jeg:p


Da har det gått nesten 1 år siden denne ble bestilt, og i dag fikk jeg bekreftelse på at den er ferdig:)
Går i posten en gang før helgen. Dette blir utrolig spennende, har gjennom hele prosessen fått bilder og skriftlige oppdateringer en gang i mnd, så er mildt sagt spent!
Tror det blir en aldri så liten knivunbox;)

@Golfballen startet det hele, så en takk for tips er vel på sin plass

@Minuteman jeg lovte og poste masse bilder og tro meg det kommer!
 
Redigert av en moderator:
En kjapp liten unboxing av en "gentleman's folder", med andre ord en lite aggressiv EDC lommekniv:
Flott treverk og fine karbondetaljer.

Benchmade 482 Megumi

150daf7e-db90-4942-bcdd-a23b4f571c10_zps92e28299.jpg

bilde2_zpsba680d5f.jpg

86aa9337-1caf-4a90-9980-ae3ce69d45be_zpsc58911b0.jpg

bilde4_zps672595cc.jpg
 
Har noen anbefaling til kniv? Lengde på blad ca 15 cm, godt håndtak som ikke glir og pris opptil 1000 lappen.
Kniven skal brukes til det meste på tur.
Sånn som jeg har forstått det så er det ikke å foretrekke rustfritt stål?

Har sett på cold steel srk men ser den har fått mange negative kommentarer. Leter seg helt blind når man ikke har så mye peiling på emnet så synspunkter fra folk med erfaring er supert! :)
 
Redigert:
På fredag var jeg på Kongsvinger og tok mål til bunad som skal bli 30års gave. I den forbindelse så jeg også på en kniv som kunne matche bunaden bra. Tilfeldigvis snakket jeg om dette da jeg var på besøk hos min mormor idag og hun gravde fram en helt ubrukt og lekker kniv som jeg får arve! Dette er en tele-kniv med tele-sølv på.

20140803_132324.jpg