@Bgo80 - For en fantastisk flott presentasjon og detaljert og overveid artikulert tekst av egne tanker rundt samlingen. Kjekt å lese noe du har lagt sjel og følelser i, og bonusen er at du har tre Blancpain, som gjør at samlingen står frem som relativt unik - på visse betingelser.
116710BLNR hadde jeg selv, for lenge siden og jeg er enig i at blå/sort er finere og skiller seg litt ut i forhold til "pepsivarianten" og de andre. Den blir jo ekstra sparkly på jubileelenka, og som du sier - så kommenterer nok folk mer opp mot den enn de andre fire i samlingen.At du også har quartz og midsize av Seamasteren, faller selvsagt inn i at du har prioritert litt annerledes enn mange andre. Cartierer'n er jo ikonisk, og i gull er det få som når opp til den som dressklokke - eller på gummireim om sommeren?
Jeg har tidligere tenkt at Bathyscaphe alltid så så anemisk ut, men det var før den mindre utgaven kom - den du har i samlingen din. NÅ fremstår den riktig balansert, og i hel blått - nydelig. Den klassiske FF er jo like ikonisk som Cartieren, men i en helt annen design- og bruksgenre. Jeg vet faktisk ikke hva jeg ville valgt av FF'n eller den gandiose datovarianten. Det er noe fascinerende med gjennomtenkte datokomplikasjoner som er laget slik at man får til en designmessig fin integrering, samt at lesbarheten er spesielt god.
Hva mangler så - eventuelt? Farger. Hvis man myser ned på de fem klokkene du har, så ser man det bedre....
Vis vedlegg 432434